مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی

پرداخت مالیات و دریافت نوبت تعویض پلاک از یک درگاه

پرداخت مالیات و دریافت نوبت تعویض پلاک از یک درگاه

پرداخت مالیات و دریافت نوبت تعویض پلاک از یک درگاه | مراجعه به سازمان مالیات برای پرداخت مالیات | نظارت نیروی انتظامی بر نقل و انتقال

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی با بیان اینکه از ۶ فروردین پرداخت مالیات و دریافت نوبت تعویض پلاک از یک درگاه انجام خواهدشد

گفت:درحال حاضر افراد برای پرداخت مالیات بر نقل و انتقال به سازمان مالیاتی و سپس به سامانه نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند.

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی ، در خصوص مرجع دریافت کننده مالیات نقل و انتقال خودرو گفت: قانونگذار دو مرجع دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک را مورد حکم قرار داده است.

قانونگذار این دو مرجع را تکلیف می‌کند که در زمان تعویض پلاک و ثبت سند انتقال ، مالیات مربوطه را اخذ کنند.

هر کدام از این دو مرجع زودتر مالیات را اخذ کند ، دیگر الزامی برای مرجع دوم در گرفتن مالیات وجود ندارد . وی افزود: برای انجام سیستمی این کار جلسات متعددی برگزار شد.

حتی به سمتی حرکت کردیم که فارغ از اینکه کدام یک از این مراجع مالیات را دریافت می‌کنند ، افراد بتوانند به صورت خود اظهاری در سایت سازمان امور مالیاتی ، مالیات را پرداخت و گواهی آن را دریافت کنند.

قانون‌گذار اعلام کرده است که هر کدام از این مراجع که نسبت به وصول مالیات اقدام نکنند ، دو برابر میزان مالیات جریمه خواهند شد.

برزگری تاکید کرد: براساس قانون از ۱۳ بهمن ماه تعویض پلاک و دفاتر اسناد رسمی ابتدا باید گواهی پرداخت مالیات را از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند و بعد از آن نسبت به نقل و انتقال و یا تعویض پلاک اقدام کنند.

مطالعه بیشتر  تصویب راه‌اندازی سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت

وی با بیان اینکه افراد در این مدت ابتدا وارد سامانه سازمان امور مالیاتی می‌شدند ، مالیات را پرداخت کرده و سپس به سامانه تعویض پلاک مراجعه می‌کردند تا نوبت دریافت کنند

گفت: با همکاری سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی این روند تغییر یافته و پس از اینکه افراد مالیات نقل و انتقال خود را پرداخت کردند در همان سامانه سازمان امور مالیاتی نوبت تعویض پلاک را نیز دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی ادامه داد: این موضوع دو ماه در استان سمنان به صورت ازمایشی اجرا شده و از ششم فروردین ماه در کل کشور اجرا خواهد شد.

بحث‌های پیرامون دفتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی ارتباطی ندارد و افراد اگر بخواهند برای نقل و انتقال خودرو به هر یک از مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند باید حتما گواهی پرداخت مالیات را ارائه کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

لاماری را امروز ارزان بخرید! ۴۳۹ میلیون تومان ارزان تر از بازار آزاد خودرو

mortazavi

خبر داغ از خودرو ایرانی: گزارشی از پذیرش ۲۰۷ و تارا در بورس کالا

mortazavi

رشد فروش خودرو در نیمسال دوم

سجاد ناجی

نظر دهید.