مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس مقالات تحلیلی

خودروهای میلیون دلاری چگونه جا به جا میشوند؟

خودروهای میلیون دلاری چگونه جا به جا میشوند؟

چند سالی است در فصل تابستان، شهرهای برلین، مونیخ، لندن، پاریس، مونت کارلو، کن و.. تبدیل به تفرج گاه آسیایی ها و به ویژه ساکنین کشورهای حوزه خلیج فارس شده و آن دسته از اعرابی که تمکن مالی بیشتری برخوردارند.

با سوپر اسپرت ها و خودروهای سوپر لوکس ند صد هزاری و میلیون دلاری شان راهی این شهرها می شوند.

این امر ابتدا از لندن و در خیابان “نایت بریج” که میانگین قیمت خانه در آنجا حدود ۳٫۶ میلیون پوند است باب شد. عموما رو به روی فروشگاه معروف Harrods  تنی چند از اعضاء خانواده سلطنتی قطر (خانواده آل ثانی که چند سالی است مالک این فروشگاه نامدار شده اند) با فراری ۵۹۹ و کوئنیخ زگ نیلی رنگ در آنجا (که پارک ممنوع بوده) با پلاک های عربی پارک می کردند و پلیس هم دائما در حال جریمه کردن و قفل چرخ زدن بود !

سپس این حرکت به پاریس، مونت کارلو، کن، فرن ریویرا، مونیخ و لاس وگاس آمریکا رسید و همینطور فراگیر شد تا جایی که چندی پیش شرکت های هوایی عربی که کار انتقال مسافران و خودروهای خاص را از کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می دهند، از حدود ۳ برابر شدن این نقل و انتقالات به نسبت ماه های مشابه در سال قبل خبر دادند !

در ابتدای ورود، برخی از این رانندگان به دلیل آشنا نبودن با قوانین رانندگی و بیمه ای در اروپا، معمولا با دو مشکل مواجه می شوند: یکی اینکه خودرو را بدون بیمه نامه راهی خیابان ها می کنند که سبب توقف از سوی پلیس برای مدت طولانی و پرداخت جریمه می گردد و دیگری، تخطی از سرعت مجاز و ایجاد سر و صدا و حرکات نمایشی در خیابان های تنگ اروپایی که نارضایتی برخی افراد میان سال ساکن این مناطق را به دنبال دارد.

مطالعه بیشتر  تجربه رانندگی با ولوو FH500 ، سلطان جاده ها
البته پلیس، شهرداری و سایر سازمان ها معمولا در طول این مدت آنچنان برخورد شدید نمی کنند، چون ورود این خودروها و مسافران، از درآمدزایی بیشتر، آن هم در این وانفسای اقتصادی دنیا خبر می دهد.

چندی پیش یکی از روزنامه های بریتانیایی نوشته بود، در حالی که یک انگلیسی میانگین ۱۲۰ پوند و یک آمریکایی ۵۵۰ پوند برای خرید هزینه می کنند، این میزان برای یک توریست اهل عربستان سعودی ۱۹۰۰ پوند است !

بد نیست بدانید، سالیانه حدود ۱۴۰ هزار شهروند اماراتی برای تفریح به لندن سفر می کنند و طبق آمار، در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ حدود ۱۵۰ میلیون پوند در بریتانیا پول خرج کرده اند.

جالب اینکه، سال گذشته در بین این خودروها یک دستگاه مازراتی GTS  قرمز با کاپوت کرومی و پلاک GTS IRAN نیز حضور داشت.

شاید از خود بپرسید به غیر از هزینه هتل، اقامت و مواردی از این دست، هزینه نقل و انتقال این ماشین های سوپر اسپرت و سوپر لوکس از کشورهای عربی به یک مقصد اروپایی (مثلا لندن) با یک خط هوایی عربی ایمن چقدر بوده و نحوه سرویس دهی به چه صورت است؟

عموما این خودروها با دو خط هوایی امارات و قطر، پس از طی مسافت ۵ هزار کیلومتری و با ایرباس A330 به اروپا می آیند و اگر مبدا دوحه و مقصد لندن باشد، فرودگاه معروف “هیترو” پذیرای آنها خواهد بود.

نقل و انتقال (رفت و برگشت) هر ماشین دقیقا ۲۰ هزار پوند (کمی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان) هزینه دارد و هر خط هوایی با هر پرواز می تواند ۳۱ دستگاه اتومبیل جا به جا کند، البته با شرایط کاملا استاندارد و ایمن و تحویل VIP به طوری که یک لک هم رو ماشین نیافتد.

مطالعه بیشتر  بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن 2019

یکی از شرکت هایی که در این چند ساله نان ش حسابی در روغن رفته Dan Car Logistic است. مالک آن می گوید: “اعراب معمولا این پروسه از طریق وکلای خود انجام داده و از طریق ما ماشین را هر جایی که بخواهند (هتل، خانه شخصی، کنار ساحل و…) تحویل می گیرند

برخی سفارش ها تکی هستند اما برخی دیگر ۳ خودرو به اینجا می آیند و تا یک ماه در لندن به اقامت می پردازند، البته به صورت قانونی می توانند تا ۲ ماه با خودرو در اینجا رانندگی کنند.”

هزینه نقل و انتقال سوپر اسپرت ها با برندهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، برای یک مسیر رفت برای فراری و مک لارن باید ۵ هزار و برای بوگاتی ویرون باید ۶ هزار پوند پرداخت کرد. در قبال جا به جایی خودروهایی مثل رولزرویس و یا رنجرور (برای یک مسیر برگشت) نیز مبلغی بین ۷ تا ۱۲ هزار پوند اخذ می شود.

در انتها، چنانچه بخواهید از نرخ جریمه ها نیز مطلع شوید باید بدانید، جریمه پارک در مکان های ممنوع ۱۲۰ پوند (حدود ۶۰۰ هزار تومان) است. سال گذشته یک رولزرویس اماراتی پس از ۱۸ بار تخلف و دریافت قبض جریمه، حدود ۲ هزار پوند جریمه شده و برای ۲۴ ساعت هم توفیق شد !

 

 

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

امنیت به سبک ولوو

سردبیر

ارزشمندترین شرکت های خودروسازی در بازار بورس و سهام در دنیا!

mortazavi

پمپ بنزین ها در آینده به چه شکل خواهند بود ؟

نویسنده ارشد

نظر دهید.