مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس تاریخچه برندها

تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز

تمامی برندهای خودروسازی در دنیا با تاریخچه طولانی تا به امروز دارند. بارها هریک از آنها شکست خورده و ادامه مسیر داشته اند. تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز مانند همه برندهای مطرح در دنیا در حوزه های مختلف دارای پیچ و خم زیادی بوده است. با سایت خبر خودرویی ۲۲ شرقی همراه باشید تا بهترین ماشین های دنیا و کمپانی های خودروسازی را معرفی کنیم.

مرسدس بنز و تاریخچه شروع به کار آن

بنز که اکنون ۹۴ سال سن دارد از بیشتر برندهای خودروسازی در دنیا معروف تر است چرا که در این راه اتفاقات بسیار جالبی را در خود دیده است.

Mercedes Benz یک برند آلمانی است و شروع فعالیتش از سال ۱۹۲۶ می باشد که به وسیله کار بنز و گوتلیب دایملر افتتاح شد.

مرکز این کارخانه در اشتوتگارت آلمان است و از همان ابتدا تا به اکنون بسیار محصولات متنوعی را ایجاد کرده است که شامل:

  • خودروهای لوکس
  • ون
  • اتوبوس
  • کامیون
  • آمبولانس

است که با سابقه بسیار درخشان خود در سال ۲۰۱۸ و با فروش بیشتر از ۲٫۳۱ میلیون خودروی سواری جزء بزرگترین تولیدکنندگان ماشین در دنیا حساب شد.

اولین خودروی تولید شده در این کمپانی با نام Daimler-Motoren-Gesellschaft در سال ۱۹۰۱ و Benz Patent-Motorwagen در سال ۱۸۸۶ می باشد و دومین مدل از نوع اتومبیل هایی بود که به واسطه موتور سوخت داخلی حرکت می کرد و البته لازم به ذکر است که بنز و دایملر دو رقیبی بودند که هرگز در زندگی یکدیگر را ملاقات نکردند و اما تلاش های بسیار زیاد هریک از آنها باعث شکل گیری برند مرسدس شد و شعار همیشگی این کمپانی این است که ” یا بهترین یا هیچی “.

تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز | شرکت های خودروسازی | برند ماشین ها | انواع برند خودروها | اخبار خودرو | بهترین ماشین های دنیا 
تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز

نحوه راه اندازی کمپانی مرسدس بنز

دایملر با خریداری یک ویلا در سال ۱۸۸۲ توانست کارگاه مخصوص به خود را راه اندازی کند و بعد از مدت ها مایباخ نیز به او ملحق شد که تمامی تمرکز خود را بر روی ساخت موتور گذاشتند که برای هر نوع وسیله نقلیه مناسب و قابل استفاده بود که در نهایت باعث شد یک موتور تک سیلندر ساخته شود که امروز از آن با نام ساعت پدر بزرگ نیز یاد میکنند.

مطالعه بیشتر  رانندگی با حواس پرت

در مقابل کارل بنز به همراه دو نفر از همکارانش بانام های مکس کِسپر رُز و فردریک ویلهلم اسلینگر موفق شدند کمپانی Benz & Co Rheinische Gasmotoren-Fabrik را راه اندازی کنند و بعد از سال در ۱۸۹۹ نام آن را به  Benz & Cie تغییر دادند و باتلاش فراواون تعداد کارکنان به ۲۵ نفر رسید و همینطور مکان کارخانه نیز تغییر کرده و بزرگتر شد.

بعد از مدتی دو نفر از همکارانش نیز وی را ترک کرده و به او نیز توصیه کردند که وقت خود را برای ساخت ماشین ها هدر ندهد که به مرور زمان نیز این کمپانی به بزرگترین تولید موتور در آلمان تبدیل شد.

در سال ۱۸۸۵ دایملر و مایباخ با استفاده از تجربیات خود در زمان ساخت ساعت پدربزرگ توانستند موتور تک سیلندر کوچکی بسازند و با قرار دادن بر روی موتور جدید آن را به یک دوچرخه درشکه شکل تبدیل کند که معروف شد به خودروی سواری دایملر و اولین موتور سیکلت جهان شد.

یکسال بعد موقعیت کارخانه بنز به حدی بالا رفت بیشترین وقت خود را برای ساخت وسایل نقلیه موتوری صرف میکرد و باعث شد موتوری بسازد که بتواند نیروی لازم برای حرکت وسایل نقلیه بدون اسب را تامین کرده و در نهایت تصمیم گرفت که برای موتور جدید خود یک وسیله نقلیه اختراع کند و محصولی با سه چرخ را بسازد!

تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز | شرکت های خودروسازی | برند ماشین ها | انواع برند خودروها | اخبار خودرو | بهترین ماشین های دنیا 
تاریخچه برند خودروسازی مرسدس بنز

سرمایه گذار اصلی مرسدس بنز چه کسی بود؟

برتا بنز همسر بنز با کمک سرمایه خود در سال ۱۸۸۸ توانست اولین اختراع را به ثبت برساند که همان Benz Patent Motorwagen می باشد و اولین ماشین اولین خودروی جهان به شمار می رود که در همان سال مایباخ و دایملر با اضافه کردن یک موتور بنزینی توانستند تاریخ این خودروسازی را تغییر دهند.

اما عمر دایملر به دیدن این تغییرات نبود و نتوانست اولین مرسدس را با طراحی مایباخ در سال ۱۹۰۱ ببیند. مدل DMG یا همان  Daimler Motor Corporation (Daimler Motoren Gesellschaft در همان سال وارد بازار شد.

مطالعه بیشتر  خودروهای میلیون دلاری چگونه جا به جا میشوند؟

بعد از آن یک کارآفرین اروپایی، امیل جلینک با DMG همکاری کرد و توانست در سال ۱۹۰۲ علامت تجاری خود را خلق کرده و در ماشین ها به کار ببرد.

مدل مرسدس ۳۵ اسب بخار نیرو داشتند و همنام دخترش مرسدس جلینک بود. امیل جلینک نقش بسیار پررنگی در تاریخچه این کمپانی دارد و به واسطه قدرتی که داشت که توانست خودروهای بدون اسب را در بین افراد جامعه به خوبی جا بیاندازد و البته مدت زمان زیادی نگذشت که این خودروها توسط افراد مشهور و سرشناس نیز خریداری شد.

در سال ۱۹۰۲ به طور رسمی DMG صاحب برند مرسدس شد ولی علامت تجاری مشخصی نداشت که با کمک پسران دایملر از یک ستاره به عنوان سنبل استفاده کردند.

بعد از جنگ جهانی اول، بسیاری از کسب و کارها مانند خرید و فروش خودروها آسیب جدی دید و تنها کمپانی هایی با توانایی مالی بالا باقی مانند که البته کارخانه دایملر از این بحران در امان نبودند و شکست خوردند.

در سال ۱۹۲۶ برند جدید دایملر بنز Daimler-Benz AG به وجود آمد و با تمرکز بر تبلیغات درست و نکات مثبت توانستند اولین طیف محصولات مشترک از این برند را تولید کنند که در دهه ۳۰ میلادی توانست ۷۷۰ مدل را تولید کند و به خاطر شیشه های ضد گلوله مورد پسند هیتلر نیز قرار گرفته بود.

کمپانی بنز در حال حاضر چگونه است؟

بیشتر از ۱۷۳ هزار نفر در تمام دنیا در این کمپانی مشغول به کار هستند و بسیار در تلاش است تا همیشه محصولات بسیار با کیفیت تولید کند که تکنولوژی و نوآوری در آن حرف اول را بزند. در طول این سالها مرسدس توانست ۲٫۴ میلیون خودروی سواری و بیشتر از ۴۳۸ هزار ون به بازار عرضه کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تاریخچه خودروساز معروف دنیا ” بی ام دبیلو BMW “

mortazavi

تاریخچه برند خودروسازی سیتروئن

mortazavi

تجربه رانندگی با ولوو FH500 ، سلطان جاده ها

محمد حسین علی محمدی

نظر دهید.