مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس تاریخچه برندها

تاریخچه برند خودروسازی سیتروئن

تاریخچه کمپانی خودروسازی سیتروئن 

Cintroen یا Citroën و به فارسی سیتروئن یکی از کمپانی های خودروسازی است که قسمتی از شرکت بزرگتر سیتروئن پژو می باشد و در سال ۱۹۱۹ به وسیله یک صنعتگر فرانسوی به نام آندره گوستاو افتتاح شده است که این شرکت از پیشگامان فناوری خودرو در جهان است و آنها اولین سیستم تعلیق مغناطیسی که به صورت خود تنظیم شونده بود را در سال ۱۹۵۴ معرفی کردند و در سال ۱۹۵۵ نیز خودروی دی اس اولین خودروی تولید انبوه بود که از ترمز دیسکی استفاده کرد و همچنین مخترع فناوری چراغ های خود تنظیم شونده نیز بود.

شرکت خودروسازی سیتروئن موفق شد جوایز زیادی را از آن خود کند و از جمله آنها می توان به سه بار انتخاب شدن با عنوان خودروی سال اروپا و یکبار هم در ۱۹۷۱ برای خودروی سیتروئن GS، خودروی CX در سال ۱۹۷۵ و خودروی سیتروئن XM در سال ۱۹۹۰ اشاره کرد.

از جمله نمایندگان این کمپانی در کشورهای برزیل، فرانسه، اسلواکی، اسپانیا، ترکیه، آرژانتین اشاره کرده که در حال حاضر سیتروئن در ایران با گروه سایپا نیز همکاری دارد و خودروی بسیار جذاب سیتروئن C3 توسط سایپا تولید و به بازار عرضه می شود.

همچنین می توان به فعالیت بسیار خوب سیتروئن در مسابقات اتومبیلرانی اشاره کرد که تنها شرکتی است که سه باز جایزه قهرمانی مختلف از فدراسیون جهانی مسابقات اتومبیلرانی را دریافت کرده است و ۵ بار نیز در رالی رید جهانی به قهرمانی رسیده که ۸ بار نیز در رالی قهرمانی جهان و یکبار در جایزه مسابقات جهانی تورینگ به موفقیت رسیده است.

تاریخچه خودروسازی سیتروئن | کمپانی سیتروئن | تولیدات سیتروئن | خودروسازی فرانسوی سیتروئن | برندهای خودروسازی در دنیا | اخبار خودروی ایران و جهان
تاریخچه خودروسازی سیتروئن

با اخبار خودرویی ایران و جهان از سایت ۲۲ شرقی همراه باشید تا تاریخچه تمامی خودروسازی های دنیا را در اختیار شما قرار دهیم و همچنین جدیدترین تولیدات این برندهای خودرویی را هم معرفی کنیم.

شروع فعالیت سیتروئن

در زمان جنگ جهانی اول برای فرانسه تجهیزات نظامی تولید کرد و آندره سیتروئن بعد از اتمام جنگ متوجه شد که کارخانه ای بسیار کامل از تجهیزات دارد و هیچ گونه محصولی نیز تولید نمی کند که او از سال ها قبل از جنگ در فکر ورود به عرصه اتومبیل و خودروسازی بود و با اتمام جنگ تصمیم گرفت که از مسیر هنری فورد نیز پیروی کند و خودروهایی سبک با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب تری نیز تولید کند.

مطالعه بیشتر  تاریخچه فولکس واگن، بزرگترین هولدینگ خودروسازی در جهان!

در نهایت موفق شدند که خودروی تیپ ای را تولید کنند و در سال ۱۹۱۹ نیز و بعد از پایان جنگ نیز به بازار عرضه شد در سال های ۱۰۲۱ و ۱۰۳۷ سیتروئن شروع به تولید کامیون های کوچ مناسب برای رانندگی آفرود کرد و برای استفاده های نظامی نیز کاربرد داشت که در دهه ۲۰ ارتش آمریکا چندین کامیون سیتروئن خرید و اجازه تولید این کامیون ها را در خاک آمریکا را هم صادر کرد که این اتفاق بین سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ انجام شد و ارتش آمریکا بیشتر از ۴۱ هزار از این خودروها را تولید کرد.

مدیر کمپانی سیتروئن، آندره یکی از فروشنده ها و بازاریاب های بسیار خلاق بود و در سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۴ بر روی برج ایفل تبلیغات خود را انجام داد که این تبلیغات در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین بیلبورد تبلیغاتی نیز ثبت شد و از دیگر تجربه های تبلیغاتی سیتروئن عبور از صحرای بزرگ آفریقا و رفتن به الجزایر به کنیا و سفر از بیروت به بیجینگ بود.

بعد از گذشت سالها نیز سیتروئن بدون تغییرات در خودروهای خود و با تکیه به قیمت پایین خودروها در رقابت با حریفان بسیار موفق بود اما همین ارزانی نیز بعدا تبدیل به یکی از بزرگترین نقاط ضعف خودروها شد.

تاریخچه خودروسازی سیتروئن | کمپانی سیتروئن | تولیدات سیتروئن | خودروسازی فرانسوی سیتروئن | برندهای خودروسازی در دنیا | اخبار خودروی ایران و جهان
تاریخچه خودروسازی سیتروئن

محصولات سیتروئن و واگذاری این سیتروئن به میشلن

تراکسیون آوان یکی از خودروهای موفق در صنعت حمل و نقل بود و البته ویژگی های مهم زیادی داشت که هنوز هم از آن در صنعت خودروسازی استفاده میشود:

  • بدنه یکپارچه بدون فریم های جدا
  • سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ
  • محور جلو بودن خودرو

معرفی سیتروئن C3

بر روی این خودرو سرمایه گذاری های زیادی انجام شد و در کنار بازسازی و هزینه های سنگین و رکورد اقتصادی برای کمپانی سیتروئن مشکلات زیادی نیز به وجود آمد که بسیار به ورشکستگی نیز نزدیک شده بود.

علاوه بر کمک هایی که شرکت تایر میشلن به سیتروئن کرده بود این شرکت در سال ۱۹۳۴ به ورشکستگی دچار شد و در همین زمان نیز بزرگترین سرمایه گذار سیتروئن یعنی میشلن، سهام دار اصلی این شرکت شد و محبوبیت تراکسیون آوان از جمله پیشرفته بودن آنها از نظر فناوری سیتروئن، آنها را از خطر نابودی دور کرد.

مطالعه بیشتر  تاریخچه هیوندا و معرفی ویژگی های آن
تاریخچه خودروسازی سیتروئن | کمپانی سیتروئن | تولیدات سیتروئن | خودروسازی فرانسوی سیتروئن | برندهای خودروسازی در دنیا | اخبار خودروی ایران و جهان
تاریخچه خودروسازی سیتروئن
پژو محصول شرکت سیتروئن

سیتروئن در ۱۹۶۰ میلادی با شرکت های خودروسازی دیگری نیز ادغام شد که مشکلات مالی این شرکت همچنان ادامه داشت که خودروی پژو در سال ۱۹۷۴ تقریبا ۴۰درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در سال بعد نیز کاملا مالکیت آن را به عهده گرفت و بر اساس این توافق PSA (Peugeot Société Anonyme) با سیتروئن نیز ترکیب شد.

مجددا در سال ۲۰۱۴ پژو سیتروئن با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شد که شرکت چینی دانگ فنگ موتور قسمتی از سهام این گروه را خریداری کرد و سیتروئن در چین نیز بسیار سابقه خوبی را به دست آورد و از سال ۱۹۸۴ مشغول فروش خودروهای خود در چین از طریق همکاری دانگ فنگ و پژو سیتروئن شد.

برند معروف DS از سیتروئن

برند DS در سال ۲۰۰۹ توسط اعلام شرکت سیتروئن به یک برند مستقل و معروف تبدیل شد و اولین خودرو از این برند در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد که DS3 نام گرفت و خودرویی کوچک بر اساس پلتفرم سیتروئن C3 تولید شده بود و بسیار با کیفیت بود، به صورتیکه در سال ۲۰۱۰ مجله تاپ گیر آن را به عنوان بهترین خودروی سال انتخاب کرد.

معرفی کراس اوور لوکس DS4 2021

DS3 در سال ۲۰۱۳ به یکی از پرفروش ترین خودروهای کامپکت کوچک لوکس تبدیل شد و ۴۰ درصد از بازار خودروی اروپا را در اختیار گرفت. DS رابطه بسیار نزدیکی را سیتروئن دارد و به طور مثال می توان گفت: DS4 یک خودروی مفهومی سیتروئن هیپتوز و DS5 طبق خودروی مفهومی سیتروئن C-SportLounge طراحی و تولید شده است.

تاریخچه خودروسازی سیتروئن | کمپانی سیتروئن | تولیدات سیتروئن | خودروسازی فرانسوی سیتروئن | برندهای خودروسازی در دنیا | اخبار خودروی ایران و جهان

برند دی اس در کشور چین بسیار نقش پررنگی دارد و این برند در چین نمایندگی هایی جدا از سیتروئن دارد که فقط بر روی تولید دی اس متمرکز است و دو مدل خودروی DS با نام های DS 5LS و DS 6WR در چین تولید و عرضه شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مراحل کاپوتاژ خودرو و اخذ پلاک بین المللی برای خروج از کشور

Sajjad Amanian

رانندگی با حواس پرت

Sajjad Amanian

عادت بد رانندگی ناشی از عدم فرهنگ

3 نظرات

نظر دهید.