مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس

تاریخچه برند خودروسازی رنو

کمپانی خودروسازی رنو، که یکی از موفق ترین و محبوب ترین برندهای خودروسازی می باشد مانند دیگر شرکت های خودروسازی تا به اکنون توانسته مدل های متفاوتی را در تولیدات خود داشته باشد و تاریخچه رنو نیز از اتفاقات بسیاری تشکیل شده است که این کمپانی فرانسوی چند ملیتی در حال حاضر در زمینه تولید انواع خودروهای سواری و ون ها فعالیت دارد.

قبل تر از آن نیز به ساخت کامیون، تراکتور، تانک، اتوبوس، موتور هواپیما، هواپیما مشغول مشغول بوده است که افتخارات بسیار زیادی نیز تا به الان کسب کرده است.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ توانست به عنوان بزرگ ترین خودروساز در دنیا تبدیل شود که بعد از یک سال با همکاری نیستان میتسوبیشی توانست این محصول مشترک را به پرفروش ترین وسایل نقلیه سبک در دنیا تبدیل کند و فولکس واگن در جایگاه دوم قرار گرفت.

هم اکنون این کمپانی موفق سهم ۴۳٫۴ درصد در شرکت نیسان ژاپن دارد و در گروه دایملر آلمانی برابر با ۱٫۵۵ درصد می باشد.

تقریبا می توان گفت که در سال ۲۰۱۱ نزدیک به سه یا چهار سال، نزدیک به ۴ میلیارد یورو در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرد که به محیط زیست نیز کمک زیادی کرد.

زمانی که تولید خودروهای الکتریکی شروع شد رنو توانست در بازارهای دنیا، ۲۳۷ هزار دستگاه ماشین الکتریکی به فروش برساند و یک برند محبوب در مسابقات فرمول یک و رالی نیز می باشد.

آغاز به کار برند خودروسازی رنو

نزدیک به ۱۲۱ سال پیش درست در سال ۱۸۹۹، لوئیس رنو و برادرانش مارسل و فرناند، شرکت خودروسازی رنو را تاسیس کرد و قبل از این دو برادر لوئیس در کسب و کار پدر خود فعالیت داشتند که تولیدات پارچه بود.

لوئیس در ابتدای کار از مهندسین جوان و خلاق کمک می گرفت که در زمینه طراحی و ساخت مدل های اولیه استعداد داشته که تجربه زیادی داشتند و خود لوئیس نیز در بخش طراحی و تولید فعالیت میکرد.

اولین ماشین رنو قبل از تاسیس رسمی در سال ۱۸۹۸به دوست پدر برادران رنو فروخته شد. شرکت رنو توانست با سرعت بسیار زیادی به پیشرفت برسد و در سال ۱۹۰۲ موتور مورد نیاز محصولاتش را طراحی و تولید کند که تا قبل از آن موتور محصولات از شرکت به نام De Deion-Bouton  تهیه می شد.

مطالعه بیشتر  ریچارد هموند : زندگی‌نامه و هر آنچه باید از مجری محبوب گرندتور و تخت‌گاز بدانید

در سال ۱۹۰۵ محصولات تازه تولید شده این شرکت که جزء محصولات برای راه اندازی تاکسیرانی بود، خریداری شد و البته تعداد تولید آن نیز افزایش پیدا کرد.

تاریخچه رنو | کمپانی خودروسازی رنو | تولیدات کمپانی رنو | آغاز فعالیت رنو | سایت اخبار خودرو | برندهای خودروسازی در دنیا | سایت 22 شرقی اخبار خودرو
تاریخچه رنو

بعد از تولید این محصول برای جنگ جهانی اول، ارتش فرانسه برای جا به جا کردن نیروهای خود از این خودروها استفاده کرد که البته این موفقیت های رنو همچنان نیز ادامه داشت.

در سال ۱۹۰۷، قسمتی از خودروهای موردنیاز برای خطوط تاکسیرانی فرانسه و لندن، به وسیله کمپانی رنو تامین میشد که در همان سال و سال بعد این کمپانی به پرفروش ترین برند خارجی در نیویورک ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

البته لازم به ذکر است در مدت ۹ سال این تعداد از موفقیت ها برای رنو بسیار تحسین برانگیز بود و بعد از آن در سال ۱۹۰۸، با تولید بیشتر از ۳ هزار دستگاه ماشین سواری، این خودرو ساز به یکی از بزرگترین برند های خودروسازی تبدیل شد.

همچنان خودروهای مسابقاتی محبوب بودند و برادران رنو نیز از این موضوع اطلاع داشتند که تصمیم گرفتند محصولات خود را در این زمینه گسترش دهند.

با برنده شدن مسابقات بین شهری کشور سوئیس، به محبوبیت این برند بسیار اضافه شد و همین باعث شد که نرخ خرید محصولات رنو بسیار بالا رود.

لازم به ذکر است که لوئیس و مارسل خود در این مسابقات نیز شرکت میکردند که در سال ۱۹۰۳ مارسل در یکی از مسابقات دچار سانحه شد و کشته شد. لوئیس بعد از این اتفاق نیز دیگر هرگز در مسابقات شرکت نکرد اما محصولات این شرکت همچنان در مسابقات حضور داشت.

اما متاسفانه بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، فرناند نیز به مشکل جسمی مبتلا شد و بعد از گذشت سه سال نیز درگذشت که بعد از آن لوئیس به تنهایی این کمپانی را اداره میکرد.

مطالعه بیشتر  عادت بد رانندگی ناشی از عدم فرهنگ

به طور کلی کمپانی رنو، به نوآوری و خلاقیت مشهور است و در آن زمان خودروهای رنو در دسته خودروهای لوکس قرار میگرفت و قیمت تقریبا بالایی داشت که برابر می شد با حقوق ۱۰ سال یک کارگر متوسط قبل از جنگ جهانی اول!

فعالیت این شرکت خودروسازی در زمینه خودروهای باربری تجاری و اتوبوس نیز می باشد که در مدت زمان جنگ جهانی اول هم بعد از ساخت ماشین آلات جنگی و موتور هواپیما مشغول شد. برای ساخت ماشین های جنگی به اندازه ای پیشرفت کرد و موفق شد که به لوئیس جوایزی نیز اهدا شد.

در زمان جنگ جهانی دوم اوضاع خوبی در این شرکت وجود نداشت و در سال ۱۹۴۰ لوئیس درخواست ارتش نازی ها را که برای ساخت تانک رد کرد و به ساخت کامیون مشغول شد.

در سال ۱۹۴۲، با حمله بریتانیا بخش زیادی از این کمپانی تخریب شد و افراد غیر نظامی زیادی در این حمله آسیب دیدند. اما به سرعت دستور بازسازی کارخانه به وسیله لوئیس صادر شد و البته در سال ۱۹۴۳ بمباران دیگری از سوی ارتش آمریکا صورت گرفت.

در سال ۱۹۴۴ درهای کارخانه دوباره باز شد و اما توسعه و پیشرفت در چنین شرایطی تقریبا غیرممکن بود و بعد از گذشت یکسال کارخانه رنو از لوئیس به وسیله دولت، سلب مالکیت شد و تبدیل به یک برند ملی شد.

تاریخچه رنو | کمپانی خودروسازی رنو | تولیدات کمپانی رنو | آغاز فعالیت رنو | سایت اخبار خودرو | برندهای خودروسازی در دنیا | سایت 22 شرقی اخبار خودرو
تاریخچه رنو

همانطور که در این مطلب از سایت خبر خودرویی ۲۲ شرقی مطالعه کردید این برند نیز مانند دیگر برندها، دارای فراز و نشیب های بسیاری شد و مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشت که در سال ۲۰۱۷ شبکه و سیستم های کامپیوتری به وسیله یک بدافزار هک شد و تولید ۱۲۰۰ دستگاه خودرو به مدت یک روز متوقف شد.

در حال حاضر کمپانی رنو نیز همانند بسیاری از خودروسازان در دنیا مدل های بسیار زیادی را تولید کرده است و قسمتی از تولیدات جدیدترین خودروها در سال ۲۰۲۱ نیز مدل خودروی رنو می باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مراحل کاپوتاژ خودرو و اخذ پلاک بین المللی برای خروج از کشور

Sajjad Amanian

خودروهای میلیون دلاری چگونه جا به جا میشوند؟

Sajjad Amanian

جرمی کلارکسون : زندگی نامه و همه چیز درباره آن

نیما شیرازی

نظر دهید.