مجله خبری 22 شرقی
22شرقی پلاس تاریخچه برندها

تاریخچه خودروسازی فورد آمریکایی

فورد، خودروساز آمریکایی مانند دیگر برندهای خودروسازی در دنیا داستان بسیار جالبی دارد. مرکز اصلی این کمپانی در میشیگان است و به طراحی انواع مدل خودروهای فورد می پردازد که طرفداران بسیار زیادی نیز دارند.

فعالیت این خودروسازی بیشتر برای خودروهای تجاری است تحت برند فورد تولید می شوند و برند Ford صاحب ترولر برزیلی است که مدل های شاسی بلند را می سازد و تقریبا ۸ درصد از کمپانی آستن مارتین بریتانیایی را در اختیار دارد و به جزء آمریکا با کشورهایی مانند: چین، تایوان، تایلند، ترکیه و روسیه نیز سرمایه گذاری مشترکی دارد.

اصطلاح فوردیسم (فوردگرایی) که شاید برای خیلی از افراد آشنا نباشد در اصل همان متدهای گفته شده بر پایه قیمت کمتر، دستمزد بیشتر و خط تولید بهبود یافته است که تسهیلات بسیار خاصی را برای مصرف کنندگان در نظر میگیرد و پایه گذار این متد همین برند محبوب است که در سال ۱۹۱۴ افراد بسیار زیادی از این برند استفاده میکردند.

انواع برندهای معروف در اختیار فورد در طول زمان …

در مدت این سالها فورد صاحب برندهای مانند جگوار و لندکروز شد که علاوه بر آن به مدت ۱۱ سال صاحب برند ولوو نیز بود که از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت.

برند دیگری به نام مرکوری از سال ۱۹۳۸ خودروهای بسیار لوکسی را برای بازار آمریکا، کانادا، مکزیک و خاورمیانه تولید کرد که ادامه فعالیت این برند به وسیله فورد در سال ۲۰۱۱ متوقف شد.

بعد از برند جنرال موتورز، تویوتا، فولکس واگن، هیوندای کیا، فرند فورد توانست جایگاه پنجم را به دست آورد و پایه گذار این کمپانی در ابتدا هنری فورد می باشد که اولین شرکت به وسیله او تاسیس شد.

مطالعه بیشتر  تاریخچه برند خودروسازی رنو

افتتاح آن در سال ۱۹۰۱ آغاز شد و بعد از مدت دوسال این کمپانی به کمپانی موتور کادیلاک تغییر پیدا کرد و هنری فورد این شرکت را ترک کرده که هم اکنون این برند با همین نام در سال ۱۹۰۳ به وسیله ۱۲ سرمایه گذار مجددا پایه گذاری شد که البته لازم است ذکر شود اولین پایه گذار در اصل آقای جان گری می باشد نه آقای هنری فورد!

فورد، خودروساز آمریکایی | برندهای مختلف خودرو | شروع فعالیت فورد |  مدل خودروهای فورد |  برند خودروسازی فورد | اخبار خودرو | بررسی انواع خودرو در 22 شرقی
فورد، خودروساز آمریکایی

فعالیت های کمپانی خودروسازی فورد

آقای جان گری به این دلیل انتخاب شد که نمی شد به هنری فورد زیاد اطمینان کرد و ممکن بود دوباره این کمپانی را ترک کند که در سال ۱۹۰۱ نیز به دلیل کم رونقی این شرکت در سالهای اولیه تنها چند خودرو تولید می شد که آن هم به کمک نهایت ۳ کارگر بود و قطعات آن نیز از شرکت هایی تامین می شد که با کمپانی فورد قرار داد داشتند و در مدت زمان ۱۰ سال توانست توسعه زیادی داشته باشد و البته قطعات را نیز خودش تولید کند.

با تلاش های بسیار زیاد هنری فورد جوان این شرکت یکی از سوآورترین و بزرگترین خودروسازها در دنیا شد و بعد از مدت ۱۰۰ سال همچنان نسل به نسل فعالیتش ادامه دارد و بزرگترین کسب و کار خانوادگی آنها است.

مدت زیادی از تولید اولین خودروی برند خودروساز مرسدس بنز نگذشته بود که هنری فورد امر خودروسازی را با سرعت بیشتری انجام شداد و از سال های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۸ مدل های A, B, C, F, K, N, R و S را تولید کرد و هر ساله نیز نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه به فروش می رسید.

مطالعه بیشتر  مراحل کاپوتاژ خودرو و اخذ پلاک بین المللی برای خروج از کشور

اولین خودروی فورد با مدل T روانه بازار شد و به ماشینی بسیار محبوب تبدیل شد که در سال ۱۹۲۷ با مدل A جایگزین شده و اولین ماشینی بود که در بخش جلویی شیشه داشت!

در سال ۱۹۲۲ کمپانی لینکلن به وسیله فورد خریداری شد و برای رقابت با جنرال موتورز، اولدز موبیل، بیوک و فورد کمپانی مرکوری را تشکیل دادند.

همچنین با خریداری کمپانی لینکلن باعث شد تا برندهای لوکس مانند پاکارد و کادیلاک نیز به رقابت برخیرند و در زمان جنگ جهانی دوم، فورد آلمان برای ارتش هیتلر، ساخت ماشین آلات جنگی و نظامی را انچام داد و در زمان جنگ نیز از کارگرانش برای انجام کارهای بسیار سخت کمک میگرفت و به نوعی از آنها بیگاری میکشید.

در سال ۱۹۶۴ فورد ماستنگ از افسانه ای ترین ماشین های تاریخ در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد و بعد از گذشت یک سال برای اولین بار چراغ مخصوصی که بستن کمربند ایمنی را یادآوری میکرد را نصب کرد.

فورد، خودروساز آمریکایی | برندهای مختلف خودرو | شروع فعالیت فورد |  مدل خودروهای فورد |  برند خودروسازی فورد | اخبار خودرو | بررسی انواع خودرو در 22 شرقی
فورد، خودروساز آمریکایی

از بزرگترین مشکلات این کمپانی در طول تاریخ می توان به سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که نزدیک به ۱۲٫۷ میلیارد دلار را متضرر شد و تا سال ۲۰۰۹ نیز هیچ گونه سوددهی نداشت اما در نهایت با تمامی تلاش خود توانست در سال ۲۰۰۷ با ۷۵۰ میلیون سود به فعالیت خود ادامه دهد و به سوددهی برسد. همچنین این کمپانی در سال ۲۰۰۸ برندهای جگوار، لندروور را به تاتا موتورز هندی فروخت.

بیشتر بدانید: فناوری جدید نیسان برای مصرف سوخت پایین تر کاهش انتشار گاز CO2

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

جیمز می : زندگی‌نامه و هر آنچه باید در مورد کاپیتان کند بدانید!

نیما شیرازی

تاریخچه برند خودروسازی رنو

mortazavi

سهام ختوقا زیر ذره بین

رضا حق بین

نظر دهید.