مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

آینده آینه بغل ها چه خواهد شد ؟

آینده آینه بغل ها چه خواهد شد ؟

هر روزه شاهد پیشرفت در امکانات مورد استفاده در خودروها هستیم و کمپانی ها سعی دارند که گجت های جدید را جایگزین ابزارهای مورد استفاده قدیمی کنند تا علاوه بر راحتی ، ایمنی سرنشینان خودرو نیز تا حد زیادی بالا رود.

یکی از فناوری های جدیدی که تقریبا در حال فراگیر شدن می باشد و ما در مدل هایی از لکسوس و همچنین آئودی E-Tron و یک مدل از خودروهای مازراتی دیدیم ، جایگزینی دوربین به جای آینه بغل های خودرو می باشد.

امروزه این دوربین ها جایگزین آینه بغل خودروها میشوند ، به دلیل اینکه ، دوربین دید بیشتری به راننده می دهد و تصویری که در دوربین قابل مشاهده است به مراتب از تصویری که در آینه خودرو میبینیم ، واضح تر است.

این فناوری امروزه در چند مدل در جهان عرضه شده است و هر کمپانی سعی دارد تا از بهره بری از خلاقیت این ابزار را بهتر از رقبای خود طراحی کند ، مدل اول به این صورت است که بجای آینه بغل از نمایشگر استفاده شده است ، یعنی در واقع نمایشگر در بیرون از فضای داخلی خودرو قرار دارد و مدل دیگر نیز به این صورت که در داخل خودرو دقیقا در محلی که راننده همیشه آینه بغل خودرو را مشاهده می کند ، نمایشگر ها قرار دارند و جدیدترین مدل این فناوری را نیز کمپانی آئودی رونمایی کرد ، به این صورت که نمایشگر ها روی داشبورد خودرو قرار دارند.

به طور کلی این ابزار برای افزایش ایمنی و راحتی رانندگان طراحی شده است و به سرعت در حال فراگیری است و احتمالا به زودی شاهد حضور خودروهایی بدون آینه بغل در خیابان های جهان باشیم !
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  دانستنی های فنی خودرو | رایج ترین موارد خرابی شیلنگ رادیاتور

مطالب مرتبط

رینگ پیستون خودرو چه تاثیری در سیستم فنی ماشین دارد؟

mortazavi

۹ دلیل ایجاد صدا در هنگام چرخش فرمان

mortazavi

انواع مقالات فنی خودرویی ۲۲ شرقی | رایج ترین مشکلات خودروها در زمستان

mortazavi

نظر دهید.