مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه نقد و بررسی خودروها

ده خودرو برتر SUV اسپرت سال ۲۰۱۹

ده خودرو برتر SUV اسپرت سال 2019

 

ظاهر تحسین برانگیز. آیرودینامیک آراسته ، یک SUV به تمام معنا ، شاید سلیقه هر کسی نباشد.

اما در ادامه این مطلب با دیدن لیست ده خودرو برتر SUV قطعا شما نیز طرفدار آن خواهید شد

SUV ها جزء ماشین هایی هستند که همیشه نظرات مثبت و منفی در مورد آنها زیاد بوده است. با قدرت اما سنگین!

این ۱۰ خودرو به خوبی نشان می دهند که SUV ها چه میزان خاص هستند و چرا امروزه در بازار خودرو این مدل  بسیار پر تقاضا است.

این ماشین ها تمامی خواسته های راننده و سرنشینان را پاسخ می دهد. شیک ولاکچری ، با ظاهر زیبا ، فضا بسیار، WD4 و …. . دیگر چه خواسته ای از یک خودرو دارید؟!

 

  • Range Rover Sport SVR

ماشین تحسین برانگیز ولی نه مورد علاقه همگان، از دید بعضی ها عطش، وزن ، قیمت و راحتی بیش از حد در این خودرو غیرضروری است.

اما طرفداران این خودرو با عنوان این موضوع که “هرچه سریع تر ، سنگین تر و گران قمیت تر باشد بهتر است” همچنین از جذاب ترین Range Rover Sport دفاع می کنند.

موتور V8 این خودرو به قدر کافی سریع هست ، شرکت Range Rover به خوبی از این خودرو نتیجه گرفته است. چرا که نه تنها تعداد تحسین کنندگان این خودرو بسیار زیاد است بلکه روز به روز به تعدادشان افزوده می شود.

هیچ رقیب دیگری نتوانسته به خوبی این شرکت ترکیبی از فرمان پذیری ، توانایی رانندگی خارج از جاده (Off-road) ، لوکس بودن و شادابی در عملکرد را تولید کند. اما مهمتر از همه این موارد، هیجان رانندگی با این خودرو شما را دیوانه می کند.

Range-Rover-Sport-SVR

 

  • Jaguar F-Pace SVR

روزی که جگوار شروع به تولید اولین خودرو SUV خود کرد همه منتقدان بر این باور بودند که این شرکت به خوبی از پس این پروژه برخواهد آمد و این پیش بینی کاملاً درست بود.

چرا که جگوار با سرعت خیلی بیشتری از رقبای آلمانی خود پیشرفت کرد. آلمانی ها با مدنظر قراردادن سرعت و اسپرت بودن خودرو اشتباه بزرگی کردند، چرا که موضوع مهمتر شخصیت آیرودینامیکی خودرو به که از در آنها پنهان مانده بود. و همین موضوع باعث پیشی گرفتن این شرکت بود.

اگر به دنبال خودرو مناسب برای رفت و آمد های خود به محل کار یا حتی یک سفر کوتاه به خارج از شهر هستید F-Pace SVR انتخاب مناسبی است.

موتور پر سروصدا ۵ لیتری V8 سوپر شارژ آنچه شما از یک SUV می خواهید در اختیار شما قرار می دهد. فرمان پذیری این خودرو یکی از لذت بخش ترین آپشن های آن می باشد. همچنین کابین ، صندوق عقب و ارتفاع در این ماشین باعث شده تا شما قادر به استفاده از آن در هر زمان و مکانی باشید.

2019-jaguar-f-pace-svr_5-9jnc

  • Porsche Macan Turbo

پورشه پس از تغییرات پرفروش ترین ماشین خود در سال ۲۰۱۷ و روبرو شدن با تعداد ۱۰۰٫۰۰۰ فروش سالانه تصمیم گرفت تا تغییر خاصی در ظاهر این خودرو ایجاد نکند.

مطالعه بیشتر  بهترین پیشرانه‌های سال 2020

برادر جوان تر کاین (Cayenne) در حال حاضر دارای بهترین فرمان پذیری در مدل های SUV است. و گروه مکانیک شرکت پورشه سطح این خودرو را به طرز چشم گیری بالا برده اند.

بسیار جالب توجه است که در هر سرعتی بهترین نمایش را دارد. در مدل توربو این خودرو همانند مدل های RS شرکت Audi یک موتور ۲٫۹ لیتری V6 توربو به کار رفته است.

این موضوع باعث شده تا قدرت این ماشین برای اولین بار به ۴۰۰ اسب بخار برسد. سریع ، چابک و همچنین بسیار هدف دار در طراحی.

Porsche Macan Turbo

  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

شاسی این SUV تحت نظر و تأیید طراح شاسی Ferrari 458 speciale طراحی و تولید شده است. موتور توربو V6 آن نیز الهام گرفته از موتور Maranello است و طراحی سالن و کابین آن برگرفته از یکی از بهترین های اروپاست.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio گرچه در مقایسه با رقبای خود خیلی از درجه کیفی بالایی در طراحی برخوردار نیست، اما با ۵ کنترل عمودی بدنه و فرمان پذیری خوب توانسته بدنه سنگین خود را تحت کنترل قرار بدهد.

اندازه تأثیری در سرعت آن نداشته ، این خودرو به چابکی مدل های سواری خود است.

با این حال چیزی که نا امیدکننده است دقت کم در طراحی داخلی این خودرو است که باعث می شود سرنشین راحتی کافی را نداشته باشد و این برای یک ماشین در دسته ماشین های خانواده بسیار تأثیرگذار است.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

  • Audi SQ7

SQ7 یک خودرو لوکس با ظرفیت ۷ سرنشین ، به خوبی نام Audi  را در دسته ماشین های SUV بالا کشیده است. با موتور V8 دیزلی خود بهتر از هر موتور بنزینی از عهده اتاق ۵ متری برآمده است.

موتور این SUV توانسته این خودرو را در رقابت با Range Rover SVR Sport  و Porsche Cayenne  حفظ کند. SQ7 در آیرودینامیک خود نقص دارد و این موضوع باثت پایین آمدن فرمان پذیری آن شده است.

Audi SQ7 2019

  • Porsche Cayenne Turbo

سریعترین SUV حال حاضر دنیا که قابل خریداری با قیمتی مناسب است. به لطف دید عالی و شاسی فوق العاده ، یک کاین توربو می تواند به خوبی سوار بر جاده باشد، در هر هوایی ، سریعتر از هر SUV دیگری. اما این را نیز در نظر بگیرید که سریعترین SUV لزوماً لذت بخش ترین در رانندگی نیست.

ما می توانیم به تعداد زیادی خودرو خانوادگی سریع ، مطلوب و مجلل فکر کنیم اما آنچه مردم می گویند حاکی از آن است که هرچه سریعتر بهتر، و سریعتر از این پورشه تجربه نخواهید کرد.

Porsche Cayenne Turbo

  • Mercedes-AMG GLC 63 S 4matic

جدی ترین رقیب GLC 63 coupe برادر ۵ در خودش است، زیرا همان نمایش را با یک موتور V8 اجرا میکند.

این خودرو همانگونه که از سری AMG انتظار می رود بسیار لوکس تزئین شده و کابین آن واقعا جذاب است. در ۰-۱۰۰ کیلومتر از پورشه ماکان نیم ثانیه سریعتر است. گرچه از نظر طراحی توانایی های ماکان را ندارد.

مطالعه بیشتر  جدول فروش فوق العاده دیگنیتی پرایم و پرستیژ در فروردین ماه اعلام شد

سواری پر سروصدا آن باعث شده که قشر خاصی از مردم طرفدار آن باشند. با این حال با وجود موتور V8 بخاطر وزن بیشتر با GLC 63 coupe برابری می کند.

Mercedes-AMG GLC 63 S 4matic

  • BMW X3 M & X4 M

BMW اخیراً در رده بندی SUV های جذاب روند نزولی داشته است و در پایین این لیست قرارگرفته است. درحالی که چندین سال است BMW با سری X6 M و X5 M در بازار SUV فعالیت می کند ، این اولین بار است که همتاهای کوچکتری را وارد بازار کرده است.

این دو خودرو نیز رقیب های جدی برای دیگر خودرو ها هستند ، با استفاده از سیتسم تعلیق کویل فولادی با ارتفاع ثابت به دنبال عرضه M3 و M4 های در مدل SUV هستند. با وجود موتور با دور بالا، شش سیلندر و محکم در جاده بسیاری این اقدام BMW را از پیش باخته خواندند.

BMW X3 M & X4 M

هر نوع SUV با نزدیک به ششصد اسب بخار ، که می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در سه ثانیه برسد ، قابل ذکر در این ده مورد برتر است.

رده بالای تسلا مدل X در هر دو مورد واجد شرایط است و این کار را بدون سوزاندن قطره ای از سوخت های فسیلی انجام می دهد که به طرز چشم گیری باعث جذابیت بیشتر در قرن بیست و یکم نسبت به سایر اتومبیل های دیگر می شود.

با استفاده از موتورهای برقی دوقلو و داشتن دو محور محرک و داشتن سیستم تعلیق هوا قابل تنظیم برای بوت شدن ، مدل X برای توانایی آفرود در این کلاس آخرین نخواهد بود.

با قابلیت احتراق موثر این خودرو با باتری ۹۵ کیلوواتی خود توانایی این را دارد که ۴۰۰ کیلومتر را بدون توقف برای شارژ باتری طی کند.

وزن باتری های آن تأثیر منفی بر سواری و فرمان پذیری تا حدودی می گذارد و جذابیت خودرو به عنوان یک خودرو SUV کاهش می یابد.

اما با در نظرگرفتن سریع بودن ، جادار بودن اتاق و همچنین استفاده از موتور های الکتریکی هنوز یکی از بهترین انتخاب هاست.

Tesla Model X

  • Maserati Levante S GranSport

SUV های دیگر لوکس تر هستند و حتی با سرعت بیشتری رانندگی می کنند ، اما لوانته استعدادهای گسترده ای را ارائه می دهد ، که از سبک خاصی پشتیبانی می شود.

این خودرو ارزان قیمت نیست ، حتی از پورشه کاین S ، که یک ماشین فوق العاده قابل توجه است قیمت بیشتری دارد. اما در هر صورت یک ایتالیایی هست. و منطقی ترین دلیل گرانی آن نادر بودنش است.

همچنین با استفاده از موتور با قدرت ۳۳۴ اسب بخار و شش سیلندر باز هم از Range Rover Sport گران تر است. در هر صورت اگر شما دیوانه ماشین های ایتالیایی هستید این خودرو را از دست ندهید.

Maserati Levante S GranSport

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

روند ادامه دار کاهش قیمت خودرو ۱۲ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

قیمت جدید در طرح فروش فوری وانت پراید از ۲۴ مرداد

mortazavi

ثبت نام کامیون بنز ایران خودرو دیزل به مناسبت ولادت پیامبر

mortazavi

نظر دهید.