مجله خبری 22 شرقی
اخبار خارجی

تویوتا پریوس ۲۰۲۰

پریوس، نخستین خودرو هیبریدی تولید انبوه جهان محسوب می‎‌شود که هنوز هم عرضه می‌شود. تویوتا پریوس ۲۰۲۰ با وجود برخی تغییرات در تریم ها، اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی و اپل کارپلی و همچنین سیستم ایمنی ارتباطی استاندارد معرفی شده است.

 تغییر بعدی را می‌توان به نامگذاری تریم‌های مختلف این خودرو مربوط دانست زیرا تیپ‌های پلاس، پرمیوم و Advanced پریوس پرایم اکنون به LE، XLE و لیمیتد تغییر نام یافته‌اند تا با سایر محصولات تویوتا تشابه اسمی بیشتری پیدا کرده باشند.

قوای محرکه پلاگین هیبرید این خودرو شامل پیشرانه چهارسیلندر و ۱٫۸ لیتری است که در کنار موتور برقی به همراه باتری با ظرفیت ۸٫۸ کیلووات ساعت، مجموعاً قدرتی معادل با ۱۲۱ اسب‌بخار تولید می‌کند.با توجه به این اعداد می‌توان دریافت که پریوس پرایم خودروی قدرتمندی نیست اما متوسط مصرف سوخت ۴٫۳ لیتر در شهر و بزرگراه نیز رقمی نیست که بتوان نادیده گرفت و نشان از مصرف بسیار اقتصادی این خودرو دارد.

قیمت پریوس پرایم ۲۰۲۰ در تیپ‌های مختلف کمی نسبت به مدل قبلی بالا رفته به گونه‌ای که قیمت تیپ LE از ۲۷,۶۰۰ دلار شروع می‌شود یعنی ۲۵۰ دلار گران‌تر از مدل پایه در نسخه قدیمی‌تر. تریم XLE نیز ۴۵۰ دلار افزایش قیمت داشته و برای خرید آن باید ۲۹,۵۰۰ دلار پرداخت درحالی‌که قیمت کامل‌ترین نسخه یعنی لیمیتد با ۱۵۰ دلار افزایش به ۳۳,۵۰۰ دلار رسیده است.

البته خبر بد اینکه پریوس ۲۰۲۰ فاقد سیستم ارتباطی اندروید اتو می‌باشد.این خودرو همچنان در نسخه‌های L Eco، LE، XLE و لیمیتد برای مدل‌های دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد درحالی‌که نسخه‌ی AWD-e برای مدل‌های LE و XLE قابل سفارش است.بسته‌ی ایمنی ارتباطی استاندارد تویوتا شامل مواردی همچون دستیار اضطراری، یافتن محل خودروی به سرقت رفته، دستیار کنار جاده‌ای و اعلان برخورد خودکار است که هم‌اکنون به‌صورت اشتراک سه‌ساله‌ی رایگان در این خودرو نصب شده است.

همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی این خودرو با سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو، سه پورت USB، تشخیص صوتی پیشرفته، بلوتوث، دسترسی به گوشی و دوربین دنده‌عقب همراه شده است.کم‌مصرف‌ترین عضو خانواده‌ی پریوس مدلL  Eco است که مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۴٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

مطالعه بیشتر  جایگاه وانت های ایرانی در بین هفت پیکاپ برتر سال 2020

قوای محرکه‌ی هیبریدی این خودرو متشکل از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری با دو ژنراتور و مجموعه باتری بوده که نسبت به مدل سال پیش تغییری نداشته‌اند.از جمله تجهیزات استاندارد تریم LE هم می‌توان به کلید هوشمند، پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی و دستیار پارک هوشمند اشاره کرد. یک پله بالاتر مدل XLE با تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، صندلی‌های متمایز و برقی و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

اما نسخه‌ی پرچم‌دار که با نام لیمیتد شناخته می‌شود به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۱٫۶ اینچی، ناوبری، سیستم صوتی پریمیوم JBL، سیستم نوربالای خودکار و… مجهز است.بسته‌ی ایمنی Sense تویوتا شامل سیستم‌های کمک‌راننده بوده و به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارد. سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل راداری و… بخشی از این بسته‌ی ایمنی محسوب می‌شوند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

VinFast دو شاسی بلند VF 6 و VF 7 را به بازار معرفی کرد…

mortazavi

اخبار خارجی خودرو | سریعترین خودروهای پلیس در دنیا!!!

mortazavi

اطلاعیه کیا برای خودروهای تولیدی خود برای خطر آتش سوزی موتور!

mortazavi

3 نظرات

نظر دهید.