مجله خبری 22 شرقی
برنامه کیلومتر 22 مطلب ویژه

تست و بررسی کامل و تجربه رانندگی با سوناتا هیبرید ۲۰۱۷

تست و بررسی کامل و تجربه رانندگی با سوناتا هیبرید 2017

تست و بررسی کامل و تجربه رانندگی با سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ –  Sonata Hybrid

شما در این ویدیو نحوه کارکرد موتور هیبرید ، نحوه نگهداری خودروهای هیبرید و نکات بسیار مهم در رابطه با این خودرو را مشاهده خواهید کرد.

هیوندا در سال ۱۹۸۵ سوناتا را روی خط تولید برد. خودرویی که توانست در دوره های بعدی موفق ظاهر شود و پا به پای همتاهای ژاپنی اش حرکت کند . این خودرو تا سال ۱۹۸۸ به صورت موتور جلو – محور عقب و بعد از آن به صورت یک سدان موتور جلو محور جلو تولید و به بازار عرضه شده است.

سوناتا یک سدان در کلاس مید سایز ، به قول اروپایی ها دی سگمنت هست و به عنوان یک خودروی بزرگ خانوادگی شناخته میشود. لازم به ذکر است نام این خودرو از اصطلاح موسیقی سونات گرفته شده است. حضور سوناتا در بازار ایران با نسل پنجم رقم خورد که با کد ( NF ) شناخته میشد و به دلیل طراحی ظاهری نسبتا مناسب در کنار مشخصات فنی خوبی که داشت طرفدارانی را برای خود دست و پا کرد ، البته که طرفداران آن بیشتر افراد میان سالی بودند که یک خودرو تقریبا فول سایز در اختیار داشتند .

اما با ورود نسل بعدی آن یعنی سوناتا (YF) توجه خیلی ها از جمله جوان تر به این خودرو جلب شد چرا که با خودرویی تماما بروز رو به رو بودند و خطوط سیال آن بیش از پیش دلربایی میکرد البته طراحی نزدیک این خودرو به مرسدس سی ال اس نیز بی تاثیر نبود. اما این همه دلربایی و اغراق در نسل ششم باعث کنار رفتن زودهنگام آن شد و خیلی از مصرف کنندگان ترجیحشان بر استفاده از نسل پنجم بود .

مطالعه بیشتر  تجربه رانندگی با سوناتا هیبرید 2017

با ورود سوناتا ( LF ) به بازار شاهد تغییراتی مثبت در این خودرو بودیم و طراحی به مراتب پخته تر در این خودرو کاملا محسوس بود به علاوه اینکه کیفیت بالاتر از سواری گرفته تا متریال داخلی سوناتا ( LF) را با نسل قبلش متمایز میکرد. اتفاقی که در بازار ایران هم زمان با عرضه این نسل رقم خورد باعث شد این خودرو نتواند به اندازه دو نسل قبلش مورد توجه قرار گیرد و آن هم افزایش قیمت این خودرو بود که باعث شد مشتریان قدیمی سوناتا توانایی خرید نسل ششم را نداشته باشند ، اما با عرضه سوناتا هیبرید به بازار ، اسم این خودرو دوباره بر سر زبان ها افتاد چرا که مشتریان با گونه ای جدید از این خودرو رو به رو بودند و موتور برقی – بنزینی آن خود عامل جذابیت شده بود و مواردی مثل تعرفه واردات کمتر ، و … باعث شد عده ای حتی با وجود نشناخته بودن شرایط پس از فروش و نگهداری خودرو متمایل به خرید آن شوند .

 

طراحی ظاهری سوناتا هیبرید ۲۰۱۷

طراحی ظاهری سوناتا هیبرید کمی متفاوت با سوناتا ( LF) بنزینی است و آن را میتوان در نوع جلو پنجره ، سپرها ، گرافیک چراغ ها ، اسپویلر درب صندوق ، حذف لوله های اگزوز و رینگ های چرخ آیرودینامیک جستجو کرد.

 

طراحی داخلی سوناتا هیبرید ۲۰۱۷

سوناتا هیبرید در بخش طراحی داخلی مشابه نمونه بنزینی است با این تفاوت که در پشت آمپر به دلیل هیبریدی بودن فرق دارد . دربرگیرندگی صندلی ها کاملا مناسب است و فضای پای سرنشینان جلو و عقب در بهترین حالت ممکن است امکانات در خصوص امکانات باید گفت هیوندا معمولا چیزی کم نمی گذارد البته که سطح امکانات داخلی خودروها تا بخش زیادی به سفارش دهنده نیز بستگی دارد سوناتا در سه تیپ جی ال ، جی ال اس و جی ال اس پلاس در بازار ایران عرضه شد و فول آپشن ترین نمونه آن جی ال اس پلاس است که از مهم ترین امکانات آن میتوان به سیستم هوشمند نقاط کور ، حافظه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های جلو ، پرده برقی عقب ، نمایشگر ۸ اینچی ، سیستم ورود بدون کلید ، گرمکن صندلی های جلو و عقب و سردکن صندلی های جلو ، درب صندوق هوشمند ( برای مواقعی که قادر نیستید درب صندوق را باز کنید هنگامی که همراه ریموت پشت خودرو قرار بگیرید بعد از سه بوق ممتد درب صندوق باز میشود ) ، سنسور باران ، ۶ عدد ایربگ ، چراغ های اتوماتیک ، اتو هلد ، انتخاب سبک رانندگی و …

مطالعه بیشتر  آیا منتظر کاهش بیشتر نرخ خودروهای خارجی باشیم؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست و بررسی کامل و تجربه رانندگی با سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ میتوانید به مقاله تست و بررسی این خودرو مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

طرح فروش فوری ایران خودرو ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

mortazavi

تعهد این خودروساز برای تولید پژو پارس استاندارد

mortazavi

عدم ورود خودروهای بدون استاندارد و ارزان قیمت وارداتی

mortazavi

نظر دهید.