مجله خبری 22 شرقی
برنامه کیلومتر 22

تست و بررسی و تجربه رانندگی با پژو ۴۰۵

تست و بررسی و تجربه رانندگی با پژو 405

در این ویدیو به تست و بررسی پژو ۴۰۵ و تجربه رانندگی با خودرویی که مدت حضورش در بازار ایران به بیش از ۳۰ سال می رسد ، میپردازیم.

در این ویدیو علاوه بر ذکر امکانات رفاهی پژو ۴۰۵ به مزایا و معایب پژو ۴۰۵ GLX نیز می پردازیم.

لازم به ذکر است خودروی تست شده در این ویدیو از موتور ۱٫۸ لیتری XU7 که ۸ سوپاپ دارد ، بهره می برد. بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که موتور XU7 تا سال ۱۳۹۹ بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار داشت اما در این روزها این موتور از رده خارج شده جای خودش را به موتور TU5 داده است.

هنگامی که پا در رکاب خودرو می‌گذارید، اولین موردی که توجه نگارنده را جلب می کند انحنای داشبورد است. البته سبک داشبوردها در ایران خودرو از سال ۱۳۹۲ عوض شد. با توجه به کارکرد بالای خودرو مورد بحث افت کیفیت داشبورد و ادوات داخلی به دور از انتظار نبود، اما در کمال تعجب فقط برخی گیری ها تغییر رنگ داده اند و به گفته مالک خودرو اندکی کیفیت غربیلک‌ فرمان افت کرده است.

داشبورد و به طور کلی فضاهایی که با دست در تماسند از نوع سافت تاچ بوده و راحتی و اطمینان را به راننده و سرنشین جلو القا می‌کنند طراحی این خودرو مربوط به دهه ۸۰ میلادی است. در آن زمان راننده و سرنشین جلو اهمیت بیشتری از سرنشینان عقب داشته‌اند و به همین دلیل فقط شیشه های جلو این اتومبیل برقی هستند و حتی بلندگوها فقط در قسمت جلو تعبیه شده اند. باید به این نکته نیز توجه کرد که کانال ها و دریچه کولر فقط در جلوی ماشین قرار دارند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودروی نوستالژیک بازار ایران و مشاهده تست و بررسی پژو ۴۰۵ میتوانید به مقاله تجربه رانندگی با دایناسور فرانسوی ، پژو ۴۰۵ مراجعه کنید.
4.5/5 - (4 امتیاز)
مطالعه بیشتر  سمند ال ایکس ای اف سون مدل 96 گازسوز به این دلایل بخرم یا نخرم ؟

مطالب مرتبط

تست و بررسی و تجربه رانندگی با سورن پلاس صفر

نویسنده ارشد

تست و بررسی ۲۰۶ تیپ ۶ ( ۲۰۶ اتومات )

نویسنده ارشد

تست و بررسی پارس صفر کیلومتر + ایرادات پارس صفر

نویسنده ارشد

2 نظرات

امیرحسین ژوئن 9, 2023 at 9:00 ق.ظ

سلام موتور پژو ۴۰۵ xu7p هم هست؟میشه مدل هایی که این موتور رو دارن نام ببرید؟!ممنون

پاسخ
امیرحسین ژوئن 9, 2023 at 9:04 ق.ظ

سلام فکرکنم آینه های۴۰۵داشبورد جدید، با اون مدل های دیگه فرق داره، درسته؟

پاسخ

نظر دهید.