مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

همزمان با پایان یافتن سال ۲۰۱۹ و شروع ۲۰۲۰ سوالی که در ذهن ها به وجود می آید، این است که برترین های ۲۰۱۹ کدام خودروها بودند؟

در این نوشتار قصد داریم تا شما را با  ۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹ به طور اجمالی آشنا کنیم. اکثر خودروهای انتخاب شده در کلاس سدان فول سایز قرار می‌گیرند، اما در این لیست چند مورد شاسی‌بلند نیز به چشم می‌خورد.
در کل خودروهای لاکچری و فوق لاکچری تشابهات زیادی باهم دارند به عنوان مثال استفاده از متریال های چرم چوب و فلز در کابین خودرو برای همگی آنها یکسان است اما ممکن است در نوع رنگ و نسبت آنها، طراحی دوخت و …  متفاوت باشند.

 

رولز رویس فانتوم

عالی ترین وسیله نقلیه فوق لاکچری که کمتر کسی می‌تواند از آن ایراد بگیرد، این خودرو حس قدرت و ثروت را از همان لحظه که کلید را در دست می گیرید به شما منتقل می کند گویی خودرو که میخواهد به شما فخرفروشی کند.

در فضای کابین شما امنیت راحتی و آسایش خارق العاده ای دارید که محیط ایزوله داخلی آن بی تاثیر نیست.

موتور ۱۲ سیلندر وی شکل است که توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار را دارد و همچنین حداکثر گشتاور تولیدی آن بیش از ۹۰۰ نیوتن متر می باشد.

مصرف سوخت این قصر متحرک در حدود ۱۵ و نیم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

وظیفه انتقال قدرت این خودرو توسط گیربکس هشت سرعته انجام میشود.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

بنتلی فلایینگ اسپور نسل سوم

به نوعی خودروی موردبحث ادامه دهنده راه کانتیننتال جی تی است اما این نمونه به صورت چهار در می باشد.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ نسل سوم این خودرو بر روی خط تولید کارخانه بنتلی در انگلستان رفته است ،و قابل ذکر است که چرخ های عقب این ماشین قابلیت چرخش در خلاف جهت فرمان را دارند تا شاگرد شان پایین‌تر بیاید و تعادل و پویایی این خودرو به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

هنگامی که پا در رکاب این خودرو می گذارید حس جاه‌طلبی و قدرت را کاملاً حس می کنیم استفاده از چرم طبیعی بر روی صندلی های این خودرو  و فلزات کرومی براق داخل کابین چشم نواز و متحیر کننده است می‌توان گفت بهتری برای این خودرو سنگ تمام گذاشته و همه چیز را به اندازه و ظرافت خاصی در کابین قرار داده است.

برای این اتومبیل سه مدل موتور مختلف در نظر گرفته شده است که قوی ترین آنها یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر w شکل با توانایی تولید  اسب بخار و  نیوتن متر گشتاور است .

یک موتور ۴ لیتری v۸ توربو شارژ و یک موتور ۳ لیتری v۶ به همراه موتور الکتریکی نیز جزو گزینه های انتخابی هستند.

و وظیفه انتقال قدرت آن در هر سه موتور توسط یک گیربکس  سرعتی انجام می شود .

مطالعه بیشتر  بررسی مازراتی گرن توریسمو

طول این خودرو تقریباً ۵ و ۶ دهم متر است که حدود ۳۰ سانتی متر از رولزرویس فانتوم کمتر است.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

مرسدس بنز میباخ s۶۵۰

اگر بخواهید بر اساس ظاهر آن را قضاوت کنید شاید با خودتان بگویید این هم یک اسکناس است مانند بقیه از کلاسها

اما در حقیقت این گونه نیست این خودرو یک مرسدس است یعنی مهندسی پیچیدی آلمانی و یک میباخ که خود گویای فوق لاکچری بودن این خودرو است

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور v12 شش لیتری قدرتی معادل با ۶۳۰ اسب بخار تولید می کند همچنین گشتاور تولیدی آن بیش از ۹۸۰ نیوتن متر است و  استفاده از ۲۴ اسپیکر در داخل کابین یکی از نقاط قابل توجه آن است.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

بنتلی mulsanne

کابین این خودرو مانند رولزرویس فانتوم یابن فلایینگ اسپور آنچنان رسمی نیست .

در این خودرو شما احساس صمیمیت بیشتری با اجزای سازنده آن می کنیم .

چرمها چوب کاری ها و دوخت های خاص این خودرو بسیار با دقت و ظرافت انجام شده است ، همچنین در کابین خود را از فلزاتی مانند آلومینیوم و کروم نیز استفاده شده است .

این خودرو مجهز به یک پیشرانه v۸ است که گشتاور بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید می کند لازم به ذکر است که تنها ۱۰۰ از این مدل تولید شده اند و همگی دست ساز هستند.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

رولز رویس Cullinan

تولید این خودرو برای آن دسته از کسانی بود که می‌خواستند با ماشین لوکس خود در همه سطوح مختلف تجربه رانندگی لاکچری را داشته باشند این خودرو اولین خودروی چهار چرخ متحرک رولزرویس بوده و نام آن از بزرگترین الماس کشف شده جهان یعنی الماس کالینان گرفته شده است.

تولید این خودرو از اواخر ۲۰۱۸ شروع شده و عرضه آن به مشتریان از ابتدای ۲۰۱۹ بوده است موتور v۱۲ این خودرو دقیقاً همان موتوری است که بر روی رولزرویس فانتوم استفاده شده است همچنین مانند فانتوم در سرعت های پایین چهارچرخ آن قابلیت گردش دارند.

از جمله آپشن های این خودرو دو عدد صندلی است که بعد از باز کردن درب صندوق می توانید از آن استفاده کنید و یا حتی قرارهای ملاقات تان را آن جا بگذارید.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

بنتلی بنتایگا

شاسی بلند ادعای کمپانی سریع‌ترین در نوع خودش است و در مدت سه و نیم ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

این ماشین در حدود ۲۰ سانتیمتر از کالینان کوچکتر است ، قلب تپنده آن موتوری است ۱۲ سیلندر وی شکل به حجم ۶ لیتر که قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار تولید می کند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۱ کیلومتر سرعت ساعت می باشد.

در اواسط سال ۲۰۱۹ نقطه پلاگین هیبرید برای تایگا ارائه شد که یک پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر در کنار موتور الکتریکی قرار دارد و می تواند مسافت طی نزدیک به ۵۰ کیلومتر را بدون مصرف بنزین طی کند.

مطالعه بیشتر  هیوندای ولستر بررسی و معرفی مشخصات

شاید وقتی برای اولین بار در کابین این خودرو قرار بگیرید به نوعی احساس خلا و کمبود داشته باشید و فکر کنید این خود آنقدر که باید لاکچری نیست . اینه ساعتی درست است به نسبت سایر خودروهای این لیست بنتایگا اسپرت تر و اندکی خوش تر از سایرین است و سادگی اصالت و ظرافت در طراحی بیرونی و داخلی خودرو نمایندگی از آن است که بنزین می‌خواهد به نسبی بودن خود را در همه جا و ابعاد حفظ کند.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

رولز رویس گوست

رولز رویس در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در موتور فرانکفورت معرفی شد.

این خودرو آغازگر تحولی بزرگ برای کمپانی رولزرویس بود چرا که شمار محصولات تولیدی آن طی سال به طرز چشمگیری بالا می‌رفت .

پیش‌بینی می‌شود در نسخه های بعدی از شاسی های آلومینیومی مانند شاسی فانتوم بهره ببرد.

به نسبت فانتوم رانندگی با این خودرو در خیابان ها و کوچه های تنگ آسانتر است زیرا ابعاد آن نسبت به برادر بزرگتر خود کوچکتر است .

از نظر فضای داخلی محیط لوکس و کیفیت عالی مواد راننده ۲۰۱۱ کابین فانتوم می اندازد اما با کمی دقت می‌توان فهمید که دقیقاً اینطور نیست
کمپانی رولز رویس از یک موتور ۶.۷ لیتری ۱۲ سیلندر v شکل تویین توربو بر روی این خودرو استفاده می کنند.

حداکثر قدرت این موتور به ۵۶۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۹۰۰ نیوتن متر می باشد.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

Rang rover svautobiography

این خودرو به طور ۵۲ ۱۰ متر بوده و نزدیک به ۲۶ دهم تن وزن دارد این خودرو توسط پایگاه عملیاتی ویژه لندرور که در نزدیکی کانتری است تولید و عرضه می‌شود شما می توانید برای این خودرو یکی از سه موتور v۸ بنزینی v۸ دیزلی یا چهار سیلندر پلاگین هیبرید را سفارش بدهید

این خودرو چهار سرنشین بوده و در اطراف صندلی‌های عقب می توانید از میز آلومینیومی تاشو استفاده کنید به عنوان آپشن سقف پانوراما آن در حین تابش آفتاب یا نور ماه خارق‌العاده را تداعی می‌کند.

این آپشن ها قیمت خودرو را از نمونه استاندارد بالاتر بسیار می برد راحت و محیط عایق حسی به سرنشینان القا می کند که گویی در حال کشتیرانی هستند.

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

 

رولز رویس dawn

به گفته برخی این اتومبیل جذابترین رولز رویس است که تاکنون ساخته شده است.

بهره گیری از یک موتور ۱۲ سیلندرV شکل و حجمی نزدیک به شش لیتر ۵۶۳ اسب بخار در اختیار دارید. امکان دارد در حالت سقف باز از رانندگی با این خودرو خسته شوید و یا حتی دیگر سرنشینان احساس نارضایتی کنند هنگامی که سقف خودرو را میبندید متوجه کابین بدون صدای آن می شوید که اصالت رولزرویس در آن کاملا حفظ شده است.

 

۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

پایان مقاله ۱۰ خودرو برتر فوق لاکچری سال ۲۰۱۹

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رانا و ورنا : تست، بررسی، مقایسه، نقاط ضعف و قوت، ارزش خرید

نیما شیرازی

 بررسی BMW Z4 2019

mortazavi

نقد و بررسی محصول مشکل پسند نیسان ، نیسان جوک ۲۰۲۰

Sajjad Amanian

نظر دهید.