مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه نقد و بررسی خودروها

۱۰ خودرو برتر شهری

10 خودرو برتر شهری

۱۰ خودرو برتر شهری

خودرو شهری خودروییست کوچک  که به راحتی برای آن جای پارک پیدا می شود. هزینه نگهداری و تعمیر آن پایین است و در مجموع رانندگی با آنها در شهر بسیار آسان است در این نوشتار به بررسی ده خودرو می پردازیم که طراحی آن ها نسبت به سایر خودروهای شهری زیبا تر و کارآمدتر است این خودرو غالباً در کلاس سوپرمینی قرار دارند.

کمپانی های مختلف معمولاً در تولید خودرو خارجی با هم بیشترین همکاری را دارند به نحوی که ممکن است بعضی از خودروها دارای پلتفرم پیشرانه و آپشن های یکسان می باشند اما طراحی و تولید آنها توسط چند کمپانی صورت گرفته باشد.

 

Volkswagen up – فولکس واگن آپ

ممکن است کوچک ترین انتخاب در بین خودروهای فولکس واگن باشد با این وجود تمام ویژگی های منحصر به فرد این کمپانی را حفظ کرده  و از ویژگی های خوبی برخوردار است.

این خودرو دارای پیشرانه ۳ سیلندر بوده و به صورت معمولی، با توربوشارژ و سی ان جی ارائه می شود که در نسخه توربوشارژ قدرت آن به ۱۱۳ اسب بخار می رسد وظیفه انتقال قدرت آن می تواند بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته دستی، ۵ سرعته دستی، ۵ سنتی نیمه اتوماتیک و یا تک سرعته ضریب ثابت باشد.

Seat Mii – سئات می

دومین خودرودر این لیست seat mii است که بدنه و پلتفرم مشترک با Volkswagen up دارد.

عرضه این اتوموبیل به صورت انحصاری فقط در کشور اسپانیا بوده با این تفاوت که کیفیت ساخت ان نسبت به برادر المانی خود اندکی کمتر است با این وجود هر دوی انها میکوشند تا خودروهای بی دردسری باشند.

در کشور اسپانیا برای این ماشین دو موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی و یا ۱ لیتری توربوشارژ عرضه میشود.

10 خودرو برتر شهری - سئات می

Skoda citigo – اشکودا سیتیگو

خنده دار است اگر بدانید این اتومبیل نیز  بر اساس فولکس واگن UP تولید و عرضه می‌شود در سال ۲۰۱۷ مدل فیس لیفت خودرو نیز عرضه شده تا ظاهری متفاوت با دو خودروی اولی داشته باشد.

مطالعه بیشتر  تغییرات قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا در ۱۰ تیر ۱۴۰۳

سه خودروی اول لیست حالتی مانند پژو ۴۰۵ پژو پارس و سمند دارند کلیت ماجرا یکیست!

10 خودرو برتر شهری - اشکودا سیتیگو

Suzuki Ignis – سوزوکی ایگنیس

این خودرو در نگاه اول مانند خودروهای کراس اوور بوده و حتی برخی آن را شبیه به نسل قبلی خودروی رنو داستر نسل فعلی که در ایران میدانند.

Ignis در زبان لاتین  به معنی آتش است ، برای این اتومبیل ۳ نوع پیشرانه ارائه می‌شود که عبارت اند از پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسب بخار پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار و پیشرانه ۱.۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۷۶ اسب بخار، همچنین وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه ها می تواند بر اساس یک گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته نیمه اتوماتیک و یا ۵ سرعته cvt باشد.

برای این ماشین سیستم چهار چرخ متحرک نیز قابل سفارش است این سیستم عملکرد خوبی در آفرود های سبک دارد.

10 خودرو برتر شهری - سوزوکی ایگینس

 

Hyundai i10 – هیوندای آی ۱۰

هیوندای i10 فروش خوبی را در اروپا به خصوص انگلستان تجربه کرد ،  لازم به ذکر است علی رغم کیفیت متوسط این خودرو تولید و مونتاژ آن در ایران متوقف شد

آپشن های استفاده شده مختلف و سواری نرم از ویژگی های بارز i10 می باشد ، نسل سوم این اتومبیل در حال تولید و عرضه است که میتوان برای آن یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک سفارش دهید ، همچنین وظیفه تولید قوای محرکه آن می‌تواند توسط موتور یک لیتری تنفس طبیعی یا موتور ۱.۲ لیتری توربودیزل باشد.

10 خودرو برتر شهری - هیوندای آی 10

 

Kia picanto – کیا پیکانتو

خودرو بر اساس پلتفرم آی ده ساخته شده است اما ظاهری خشن تر به خود گرفته است ، همچنین از نظر فرمان پذیری و چابکی پیشرانه نسبت به i10 بسیار بهتر عمل می کند.

بر روی نسخه جی تی لاین این اتومبیل پیشرانه ۱.۲۵ لیتری ۴ سیلندر نصب می شود و با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا پنج سرعت دسته قابل عرضه است.

مطالعه بیشتر  هیوندای سانتافه فیس‌لیفت ۲۰۲۱

10 خودرو برتر شهری -کیا پیکانتو

 

Toyota aygo – تویوتا آیگو

اتومبیل در سال ۲۰۱۸ دستخوش تغییرات شد که به خشن تر شدن ظاهر و باطن آن انجامید.

موتور یک لیتری ۳ سیلندر آن قدرتی معادل با ۷۱ اسب بخار تولید می کند لازم به ذکر است که خود با پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 پلتفرم های مشترکی دارند.

10 خودرو برتر شهری - تویوتا ایگو

 

Fiat panda – فیات پاندا

فیات اظهار داشته است که این یک خودرو  برای زوج های جوان یک نیاز اساسی است تا یک ماشین شهری ساده برای همه.
در نسل سوم پاندا محکمتر و جوان پسندتر شده است ،  برای این اتومبیل آپشن ۴ چرخ متحرک نیز قابل سفارشی است تا بتوان از آن برای آفرود های سبک استفاده کرد.

تولید آن از ۱۹۸۰ شروع شد و از سال ۲۰۱۱ نسل سوم آن در حال تولید می باشد برای این اتومبیل انواع مختلفی از پیشرانه ارائه شده است و قوی ترین آنها پیشرانه رسیده است از سی سی توربو شارژ با قدرت ۸۴ اسب بخار بوده.

10 خودرو برتر شهری - فیات پاندا

 

Suzuki celerio – سوزوکی سلریو

این اتومبیل از سبک‌ترین خودروهای شهری بوده که در سنگین ترین حالت ممکن ۷۸۵ به کیلوگرم می رسد

هنگام خرید ماشین شما هیچ انتخابی اضافه ای برای قویتر کردن پیشرانه یا گیربکس ندارید و همین موجب قیمت بسیار مناسب آن می گردد.

نباید از این اتومبیل هیچ گونه انتظار چابکی، زیبایی یا اپشن پر زرق و برق را داشته باشید ، هدف آن فقط و فقط استفاده در شهر است نه بیشتر نه کمتر.

آسان و راحت بودن رانندگی از مزایای این خودروست.

10 خودرو برتر شهری - سوزوکی سلریو

 

Vauxhall viva – واکسول ویوا

تولید این خودرو در ابتدای ۱۹۶۰ به صورت سه در بوده و در کلاس سدان کوچک قرار می‌گرفت اما امروز به صورت پنج در هاچ بک عرضه می‌شود این خودرو به نسبت خودروهای موجود در لیست فضای کابین بیشتری دارد.

10 خودرو برتر شهری

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

قیمت محصولات ایران خودرو ۲۶ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

امروز ۴ ابان ماه قیمت تارا چند شده است!

mortazavi

مشخصات کامیون فورس ۶ تن، ۸ تن، ۱۲ تن و ۶ تن کابین خوابدار

mortazavi

نظر دهید.