مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

هایما S7 را بهتر بشناسید

۱۵ سال پیش هیچکس فکر نمی‌کرد خودروهای کره‌ای و ژاپنی بازار اروپا و حتی آمریکا را در دست بگیرند.

استراتژی خودروسازی های کره ای در ابتدا آزمون خطا در کشورهای در حال توسعه بود.

حال شاهد این هستیم که خودروسازی های چینی این استراتژی را به کار می‌برند و به لطف گروه‌های خودروسازی داخلی این امکان برای آنها بیشتر شده است بسیاری از فعالان حوزه اقتصادی و خودروی بر این باورند که تولید و واردات خودروهای چینی ضربه ای بزرگ به بازار خودرو و افتصاد کشور وارد کرده است.

در سال ۱۹۹۲ به واسطه همکاری مشترک بین مزدا ژاپن و دولت چین شرکت‌هایما شکل گرفت.

هدف اصلی این شرکت تولید و عرضه خودروهای مزدا در چین بود در سال ۲۰۰۶ خودروسازی فاو مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت البته همچنان تا حدودی محصولات هایما با تکنولوژی مزدا ساخته می شوند.

هایما اس ۷ در سال ۲۰۱۰ بر مبنای مزدا سی ایکس ۷ و فورد اسکیپ طراحی شد تولید و عرضه این خودرو در سال ۲۰۱۳ شروع شده و در سال ۲۰۱۴ فیس لیفت آن به بازار آمد.

در ابتدای ۲۰۱۶ نیز این خودرو به توربوشارژ مجهز شد هایما S7 از سال ۱۳۹۴ توسط ایران خودرو خراسان تولید و مونتاژ می‌شود.

هایما اس ۷ در نگاه کلی در طراحی قابل قبولی دارد و نسبت ابعاد و اشکال و خطوط استفاده شده در طرح های خود ناملایم و آزردگی کنند نیست. جلو پنجره به سه خط افقی و ارم هایما مزین شده و در دو طرف آن چراغهای جلو به همراه نوار روشنایی روز به چشم می خورد همچنین در قسمت پایین سپرده دو مه شکن با طراحی بسیار ساده مشاهده می‌شوند .

مطالعه بیشتر  ورود سازمان حمایت به قیمت خودروها
هنگامی که کناره‌های خودرو را نگاه می کنید متوجه اهمیت دادن طراحان هایما به این بخش می شوید ، حجیم بودن گلگیرها خط کشیده شده از چراغ جلو تا روی درهای جلو و خط پایین درهای که از گلگیر عقب بر روی در ها کشیده شده کاملاً این موضوع مشخص می کند.

اما اگر به عقب خودرو نگاه کنید شاید اندکی دلسرد بشوید کپی ناشیانه چراغ‌های عقب از طراحی بی ام، همچنین بد نما بودن لوله های اگزوز طراحی ساده سپر‌عقب مسبب این موضوع هستند.

اینه های بزرگ راهنمادار  رکاب های جانبی رینگ های پنج پره دوبل و باربند برگ برنده طراحان این خودروست تا نشان دهند هنگامی که در حال استراحت بودند، تمام تلاش خود را کرده اند.

زمانی که وارد خودرو میشوید کنسول میانی حس داخلی خودروهای کره ای را القا میکند، اما این حس خیلی زود از بین میرود.

غربیلک فرمان مجهز به روکش چرم کنترل های صوتی و کروز کنترل می باشد تا توجه شما را جلب کند کلیدهای کنترل های سیستم تهویه در میان کنسول جایگذاری شده اند در بالای این قسمت شاهد قرار گرفتن پنج کلید هستیم که یکی از آنها مربوط به سیستم کنترل پایداری است.

بخش زیادی از جلو داشبورد از نوع سافت تاچ بوده و احساس خوبی را به راننده القا می‌کند از نکات مثبت این خودرو ورود بدون کلید گرمکن صندلی ها و فرمان الکتریکی ان است.

 

همچنین سیستم صوتی نیز عملکرد مطلوبی دارد. فضای پای ردیف عقب اندکی نامطلوب است به طوری که سرنشینان با قطع بالاتر از ۱۸۰cm دچار خستگی و آزردگی می‌شوند.

مطالعه بیشتر  تجربه رانندگی با سئات لئون 2020

محفظه بار این اتومبیل فضایی در حدود ۴۰۰ لیتر را در اختیار شما می گذارد که قابل قبول است.

از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ هایما با موتور ۲ لیتری با حداکثر توان خروجی ۱۴۷ اسب بخار و  حداکثر گشتاور خروجی۱۸۰ نیوتن متر به بازار عرضه شد.
در این مدلها گیربکس ۵ دنده دستی و یا دنده اتوماتیک استفاده می شود. عدم هماهنگی موتور و گیربکس در این مدل از نکات منفی این اتومبیل است به طوری که گیربکس با اتلاف انرژی و کندی قدرت و گشتاور را منتقل میکند.
همچنین از سال ۱۳۹۶ به بعد این خودرو با موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک روانه بازار شد این پیشرانه توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را داراست.

ترمزهای هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و این خودرو را به‌خوبی متوقف می‌کند.

کیفیت سواری این خودرو به لطف سیستم تعلیق مک فرسون و چنداتصالی سواری که قابل قبول و خوبی را از خود به نمایش می گذارد اما در میان رقبای غربی برای گفتن دارد و به راحتی خود را کنار نمی کشد اما آیا در بازار کنونی خرید چنین خودرویی به صرفه است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

معرفی هیوندای ویژن تی Hyundai Vision T Concept

mortazavi

تست و بررسی ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک

نیما شیرازی

۱۰ خودرو برتر شهری

سردبیر

نظر دهید.