مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

نقد و بررسی محصول مشکل پسند نیسان ، نیسان جوک ۲۰۲۰

نقد و بررسی محصول مشکل پسند نیسان ، نیسان جوک 2020

نقد و بررسی محصول مشکل پسند نیسان ، نیسان جوک

با احترام به نسخه قدیمی   ، این ماشین تقریباً تبدیل شده به تنها B-SUV ) B بکار رفته شده قبل از SUV برای خودرو های Supermini یا بسیار کوچک استفاده می شود) موجود در بازار و به موفقیت تجاری چشم گیری رسیده است. همچنین این کراس اور هاچ بک و جمع و جور رشد بسیار بالایی در بازار اروپا داشته است.

قطعاً این دومین نسخه از جوک هست که با شاسی جدید و موتور متفاوت که توسط تیم رنو – میتسوبیشی – نیسان ساخته شده است روانه بازار شده. و طوری طراحی شده که احتمالاً همانند نسخه قبلی بعد از ۹ سال نیاز به تغییر داشته باشد.

نسخه اصلی جوک پیشگام در چراغ های هدلایت (head-light) جدا شده است و خیلی از خودرو های crossover دیگر از آن تقلید کرده اند. در این نسخه یک چراغ day-light به شکل Y در قسمت پایینی چراغ تعبیه شده است تا جذابیت ظاهری را افزایش بدهد.

تفاوت های زیادی بین این نسخه و نسخه قدیمی وجود دارد. نسخه قدیمی تنها یک نوع شاسی که ساخته خود نیسان بود را به همراه موتور دیزلی و بنزینی و همچنین دو مدل ۲WD و ۴WD را در اختیار مشتریان گذاشته بود. این در حالیست که نیسان برای عرضه نسخه جدید خود بسیار اقتصادی تر تصمیم گرفته است و تنها یک موتور بنزینی برای این خودرو استفاده کرده است و موتورهای دیزلی را به کل از دور خارج کرده است.

چون پایه ساخت این خودرو با رنو Clio و همچنین Captur به یکدیگر مرتبط است، این خودرو در کنار نیسان Qashqai در Wearside در نزدیکی Sunderland تولید می شود. و با توجه به نقطه تجاری که اشغال می کند قطعاً شرکت های Volkswagen، Skoda، Mazda و Ford به تماشا نمایش آن خواهند نشست.

مطالعه بیشتر  بهترین پیشرانه‌های سال 2020

نمایش نیسان جوک در یک نگاه

قطعاً تغییری مهمتر از موتور در این خودرو وجود ندارد. نسخه دوم نیسان جوک از یک موتور ۹۹۹ سی سی توربوشارژ بنزینی بهره مند است که با کمی تغییرات در رنو Clio نیز استفاده شده است. همچنین شما یک گیربکس ۶ دنده دستی و یا هفت دنده دو کلاچ اتومات در اختیار دارید.

مدل های جوک با نام های Acenta , N-Connecta , Tekna, Tekna + روانه بازار شده است. که در قطر رینگ ها ، صندلی های دو رنگ و چرمی و دیگر امکانات جزئی تفاوت دارند. مدل میانی آن (N-Connecta) دارای نویگیشن ، دوربین پارک پشت، کروز کنترل و چراغ های هدلایت LED است.

اگرچه شاید این خودرو برای خیلی ها رانندگی هیجان انگیزی نداشته باشد اما نسخه جدید جوک نسبت به قیمت در مقایسه با دیگر crossover ها دارای چابکی و فرمان پذیری بیشتری است.

این خودرو در مقایسه با نسخه قدیمی خود دسته گسترده تری از متقاضیان را تحت تأثیر قرارداده است. ظاهر اسپورت آن برای جوانتر ها دلپذیر است و فرمان پذیری خوب آن برای افرادی که به دنبال یک رانندگی آسوده هستند بسیار مناسب است.

فرمان دارای وزنی متوسط و سیستم تعلیق آن کمی خشک تر از حد متوسط این دسته خودرو است ، اما سبک تر از بقیه و به صورت کلی از بهترین رقبا خود نمایش بهتری داشته است.

اگرچه نیسان در یک روز بارانی تست های این خودرو را انجام داد اما شواهد نشان می داد که این خودرو نسبت به رکوردهای نسخه قبلی ضعیف تر است. نیم ثانیه بیشتر از رکورد ۱۰٫۴ ثانیه ای نسخه قبلی در روز بارانی و یک و نیم ثانیه دیرتر در سریعترین تست خود به صد کیلومتر بر ساعت رسید.

مطالعه بیشتر  یادی از اسطوره آمریکایی ، شورولت مونت کارلو
مقاله تجربه رانندگی با ۲۰۶ اتومات را نیز مطالعه کنید.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی پیکاپ جذاب ژاپنی ، تویوتا هایلوکس

Sajjad Amanian

تجربه رانندگی با کیا XCeed پلاگین هیبریدی

سجاد ناجی

معرفی خودروی کیا e-Niro

mortazavi

نظر دهید.