مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

معرفی هیوندا i30

هیوندای i30 | مشخصات فنی هیوندا i30 | طراحی کابین هیوندا i30 | مشخصات ظاهری هیوندا i30 | مدل خودروهای هیوندا 

ویژگی ها و بررسی خودروی هیوندای i30

به طور کلی شرکت خودروسازی هیوندا بسیار تاکنون توانسته با موفقیت تولیدات خودرا انجام دهد و به همین دلیل برای تمامی مدل هایی که تاکنون طراحی آن را انجام داده توانسته طرفداران بسیار زیادی را داشته باشد و البته مدل های هاچ بک از این شرکت خودروسازی نیز بسیار تاکنون جالب توجه بوده و به واسطه ظاهر کوچکی که دارند از امکانات فنی و ظاهری زیادی نیز برخوردار هستند.

مشخصات فنی هیوندا i30

این مدل از تولیدات شرکت هیوندا به یک پیشرانه ۴ سیلندری ۱۹۷۵ سی سی مجهز شده است که مصرف سوخت آن بنزین می باشد و توانایی قدرت ۱۴۳ اسب بخار را دارد که با حداکثر سرعتی که می تواند داشته باشد نزدیک به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۱٫۲ ثانیه است.

هیوندا آی سی دارای یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته است و البته گزارشاتی نیز از خریداران مشاهده شده که گفته اند در زمان دنده معکوس کمی تاخیر داشته و در کل از لحاظ فنی خودروی مناسبی می باشد که مصرف سوخت آن نیز مقداری بین ۷۰۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

رانندگی با این خودرو بسیار راحت و ایمن است ولی سیستم تعلیق نسبتا خشکی نیز دارد که ممکن است در پیچ و خم جاده ناهمواری ها احساس شود که میتوان آن را به حساب اسپرت بودن این مدل گذاشت که جزء معایب آن به شمار نمی رود.

مطالعه بیشتر  پشت فرمان لندروور دیفندر P400 نسخه 3 درب

موتور هیوندا i30 به خوبی ایزوله شده است و صدایی از آن به داخل کابین ها نمی رود و این خودرو بسیار مناسب برای ترددهای شهری می باشد که سیستم تعلیق چند اتصاله آن را می توان دلیل این موضوع دانست.

از جمله مهمترین مزایای هیوندای i30 می توان به امنیت بالای این خودرو اشاره کرد که توانسته از موسسات ایمنی اروپا ۴ ستاره را دریافت کند و در هر چهار چرخ این خودرو فناوری دیسکی به کار گرفته شده است و ترمز ABS و سیستم کنترل پایداری ESP از جمله دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو به شمار می رود.

وزن این مدل از خودروهای هیوندا تقریبا بالا است و البته در سرعت های بالا این وزن زیاد یک مزیت به شمار می رود که می تواند چسبندگی بالایی در خودرو ایجاد کند و پایداری خودرو را افزایش دهد.

هیوندای i30 | مشخصات فنی هیوندا i30 | طراحی کابین هیوندا i30 | مشخصات ظاهری هیوندا i30 | مدل خودروهای هیوندا 
هیوندای i30 | مشخصات فنی هیوندا i30 | طراحی کابین هیوندا i30 | مشخصات ظاهری هیوندا i30 | مدل خودروهای هیوندا 

مشخصات ظاهری و طراحی کابین هیوندا i30

برای معرفی مشخصات ظاهری این خودرو یک ریموت کنترل ایموبیلایزر در نظر گرفته شده است و احتمال اینکه این خودرو به سرقت برود بسیار کاهش پیدا کرده است.

آینه های جانبی در مدل هیوندای i30 قابلیت تنظیم شدن را دارند و شیشه های تمامی درب ها نیز به صورت برقی می باشد. همچنین فرمان این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و دکمه های کنترل سیستم صوتی نیز بر روی آن تعبیه شده است.

برای طراحی داخلی و کابین این خودرو اصول یک طراحی ارگونومی به خوبی رعایت شده و جنس پلاستیکی که در آن به کار رفته است نیز بسیار مرغوب است. صندلی های این هاچ بک  از جنس چرم هستند و مجهز به گرم کن برقی می باشد.

مطالعه بیشتر  بررسی سوزوکی Across

ضمن اینکه مجهز به سیستم هشدار دهنده لنت ترمز، تهویه اتوماتیک، فیلتر هوای داخل کابین، نمایشگر ۸ اینچی، پشتیبانی از اندروید و IOS از دیگر تجهیزات این خودرو می باشد.

در نسل های قدیمی تر از مدلهای هیوندا می توان به معرفی هیوندای i20 اشاره کرد که با در نظر گرفتن مشخصات فنی و ظاهری این اظهار نظر وجود دارد که می تواند یک خودروی کاملا اسپرت و ایمن باشد که بسیار مناسب برای رانندگی در شهر می باشد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

یادی از اسطوره آمریکایی ، شورولت مونت کارلو

Sajjad Amanian

بررسی سوزوکی سوئیفت

سجاد ناجی

پریوس، نسل جدید تویوتا

mortazavi

نظر دهید.