مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

معرفی خودروی کیا e-Niro

معرفی خودروی کیا e-Niro | مشخصات فنی خودرو کیا e-Niro |  مشخصات ظاهری و کابین کیا e-Niro | خودروی Kia e-Niro | خودروهای لوکس شاسی بلند ۲۰۱۹

کراس اور زیبای شرکت کیا e-Niro

یکی از مدل های جدید کراس اور کیا نیرو که عرضه شد و با قابلیت یکبار شارژ کامل ۴۸۰ کیلومتر مسافت طی میکند که بسیار زیبا طراحی شده است و طرفداران زیادی دارد.

امروزه بیشتر خودروسازی های دنیا تلاششان بر این شده است که برای حفظ محیط زیست خودروهای الکتریکی را به روی کار بیاورند و البته خودروسازی تسلا ثابت کرده است که در این امر بسیار توانسته موفق عمل کند.

خودروسازی کیا یکی از مدل های خودروهایش به نام کیا ایی نیرو را در پاریس رونمایی کرد که با تولید برقی این نمونه فروش بسیار زیادی را داشته است و این خودروی شاسی بلند زیبا می تواند با ظرفیت ۵ نفر مسافت ۴۸۰ کیلومتری به شرط شارژ باتری کامل ۶۴ کیلوواتی خود طی کند.

این خودرو با شعاع حرکتی طبق قوانین جدید WATP می باشد و  امیدوار است که این خودرو تمام الکتریکی به همراه پیشرانه قدرتمند و تجهیزات کافی نظر افراد را بیشتر از قبل جلب کرده و فروش خود را افزایش دهد.

کیا با طراحی هوشمندانه ای که در این خودرو داشته است ثابت کرده می تواند رقیب بسیار سختی برای تسلا باشد و لازم است ذکر شود که در بین خودروهای تسلا مدل S این خودرو با شعاع پیمایشی بیشتر از ۵۳۰ کیلومتر بهترین جایگاه را برای خود ثبت میکند.

فضای باری که برای خودروی کیا e-Niro  ثبت شده است و بسیار بیشتر از نیسان قشقایی و کمتر از پژو ۳۰۰۸ و سئات آتکا می باشد که در حال حاضر تنها یک تیپ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی کمبودی در این مدل احساس نمی شود.

مطالعه بیشتر  معرفی هیوندای i30 Wagon

خودروی کیا e-Niro با پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتن متر مجهز شده است که این پیشرانه الکتریکی مانند پیشرانه الکتریکی در هیوندای کُنا می باشد.

تنها مشکلی که می توان از این خودروی ایی نیرو گرفت این است که مدت زمان مشخصی برای شارژ باتری باید در نظر گرفته شود که این زمان تقریبی نزدیک به ۵۴ دقیقه می باشد و این مقدار برای مسافتی بین ۲۲۶ تا ۳۰۰ کیلومتر بسته به رانندگی فرد دارد.

بسته ی باتری ۶۴ کیلووات ساعتی و ۴۵۷ کیلوگرمی در قسمت کف خودرو قرار دارد که مرکز ثقل آن به زمین نزدیک شده است و چسبندگی اش در زمان حرکت افزایش پیدا کرده است.

معرفی خودروی کیا e-Niro | مشخصات فنی خودرو کیا e-Niro |  مشخصات ظاهری و کابین کیا e-Niro | خودروی Kia e-Niro | خودروهای لوکس شاسی بلند 2019
معرفی خودروی کیا e-Niro | مشخصات فنی خودرو کیا e-Niro |  مشخصات ظاهری و کابین کیا e-Niro | خودروی Kia e-Niro | خودروهای لوکس شاسی بلند ۲۰۱۹

مشخصات ظاهری و کابین کیا e-Niro

یکی از مشخصات ظاهری و کابین خودروی کیا ایی نیرو این است که یک پورت شارژر در جلو پنجره وجود دارد. در قسمت سپر نیز کمی تفاوت مشاهده می شود اما در قسمت بخش عقب و چراغ های LED با دیگر مدل هایی ایی نیرو یکسان می باشد. این خودرو از رینگ های هفده اینچی آلومینیومی استفاده میکند و فرم بدنه اش با توجه به تغییراتی که ایجاد شده است از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر می باشد.

کیا در طراحی داخلی این مدل از خودروهایش از رنگ آبی استفاده کرده است که نشان دهنده برقی بودن خودرو را می رساند و کنسول میانی و داشبورد هم بر اساس کاربردشان است و طراحی بسیار خاصی ندارد.

در مدل خودروهای برقی از جعبه دنده استفاده نمی شود و بر همین اساس فضای بیشتری در کنسول میانی شان وجود دارد که اهرم تعویض دنده با کلید چرخان جایگزین شده است.

مطالعه بیشتر  بررسی بی ام و X4

امکانات دیگر این خودرو شامل: تودوزی چرم، نمایشگر هفت اینچی، سیستم مولتی مدیا، بلندگوهای JBL است ضمن اینکه ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار تصادف از جلو می باشد.

مطلب پیشنهادی که مطالعه آن می تواند شما را با یکی از مدل های خودروی سیتروئن آشنا کند معرفی سیتروئن C3-XR SUV است که لینک آن برای مطالعه قرار داده شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

 بررسی BMW Z4 2019

mortazavi

معرفی هیوندای آیونیک ۲۰۲۰ Hyundai Ioniq

mortazavi

نقد و بررسی محصول مشکل پسند نیسان ، نیسان جوک ۲۰۲۰

Sajjad Amanian

نظر دهید.