مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

معرفی اجمالی نیسان جی تی آر

معرفی اجمالی نیسان جی تی ار

در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، نیسان دست به تولید خودروی اسپرتی با قابلیت‌های بالا به نام Sky Line GTR زد.

شهرت و موفقیت‌های بدست آمده توسط این مدل که برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ روانه بازار شد نیسان را برا این داشت تا نسل دیگری از این خودرو را برای عرضه جهانی تولید کند.

تولید نسل دوم Sky Line کار دشواری بود زیرا این خودرو در دوران حضور در خیابان ها توانسته بود محبوبیت فراوانی را بدست اورد و همجنین قهرمان ۴ دوره پیاپی مسابقات JTCC ژاپن شود.

نیسان از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ هرساله در نمایشگاه توکیو یک نمونه جدید GTR را برای عموم به نمایش میگذاشت که چیزی بیش از یک بدنه جذاب نبود.

این امر موجب نارضایتی طرفداران این خودرو شد بگونه ای که نیسان اعلام کرد در سال ۲۰۰۷ نسخه جدید این خودرو روانه بازار میشود که دیگر اسم Sky Line را یدک نمیکشید و فقط با نام GTR شناخته میشد.

از نظر طراحی بدنه نیسان برای پایداری بیشتر ماشین تصمیم به استفاده از بدنه Infiniti G35 گرفت هرچند که طراحی کلی این خودرو از شباهت چندانی به Sky Line ندارد ولی با حفظ چراغ های عقب نیسان اصالت GTR را حفظ کرده است.

اگر این اتومبیل را با خودروهای هم رده خود مقایسه کنیم به شکل واضحی متوجه قلب کوچک ولی پرتوان این ماشین میشویم. موتور ۳٫۸ لیتری V6 با بیش ۴۵۰ اسب بخار که از ۲ توربو شارژ بهره میبرد لغب گودزیلا را کاملا برازنده این ماشین کرده است.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن 2019

مطالب مرتبط

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن اطلس کراس اسپورت ۲۰۲۰

سجاد ناجی

ایکس ۲۲ دنده ای : تست و بررسی تخصصی، مشخصات، نقاط قوت و معایب

نیما شیرازی

نگاهی بر وانت های موجود در بازار ایران

مجتبی امیری

نظر دهید.