مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

رونمایی و معرفی سدان پرفروش اشکودا ، اشکودا اکتیویا ۲۰۲۰

رونمایی و معرفی سدان پرفروش اشکودا ، اشکودا اکتیویا 2020

اشکودا اکتاویا ۲۰۲۰ ، نسل جدید پرفروش ترین خودروی کمپانی اشکودا معرفی شد.

این خودرو نسبت به نسل های قبل تر این سری جادارتر، ایمن تر ، راحت تر و انتقال حس بهتری در هنگام رانندگی است و با این شرایط با په بازار های جهانی خواهد گذاشت. خودروی جدید معرفی شده توسط اشکودا به لطف طراحی جدید داخلی، حس خوبی به سرنشینان انتقال می دهد، طراحی جدید مفهومی همراه با هوشمندی و استفاده از مواد با بالاترین کیفیتباعث بوجود آمدن این حس است.

اشکودا مدت هاست که در حال انتشار تیزرها و تصاویر تبلیغاتی برای این خودرو است و حال این خودرو را رونمایی کرده است و در چند نسخه از جمله : استیشن ، لیفت بک و هیبریدی آن را وارد بازار خواهد کرد.

این خودرو در پراگ جمهوری چک، یعنی در کشور خاستگاه این خودرو رونمایی شده است. این کمپانی زیر مجموعه کمپانی فولکس واگن در حالی از نسخه چهارم اکتیویا رونمایی کرده است که نشانه هایی از حضور فولکس واگن دیده میشود.

ابعاد اکتیویا نسبت به قبل افزایش یافته است و ۱۹ میلی متر افزایش طول و ۱۵ میلی متر افزایش عرض نسبت به نسل قبلی داشته است.

مدل استیشن این خودرو که مناسب بازار اروپاست نیز با افزایش طول و عرض به ترتیب ۲۲ و ۱۵ میلی متری نسبت به قبلی مواجه شده است.

اشکودا اکتاویا ۳ به خاطر چراغ‌های جلوی چهارتایی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت و به همین دلیل اشکودا در مدل اکتاویا ۴ دوباره به چراغ‌های معمولی روی آورده است. چراغ‌های اصلی در این خودرو نازک‌تر هستند و طرحی مدرن را ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های مه شکن نیز دقیقا مانند مدل فیس‌لیفت اشکودا SuperB هستند و جلو پنجره نیز طراحی جدیدی دارد و زاویه‌دارتر از قبل دیده می‌شود.

مطالعه بیشتر  معرفی آلفا رومئو جولیتا

 

بخش جانبی اکتاویا چندان تغییر نکرده و تنها باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی جدید اشاره کرد. نکته‌ی جالب این خودرو کاهش ضریب درگ است که در مدل لیفت‌بک به ۰.۲۴ و در مدل استیشن نیز به عدد ۰.۲۶ رسیده است. کاهش ضریب درگ به‌معنای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است. در نسخه‌ی پلاگین هیبریدی یک درپوش اضافی روی گلگیر جلو قرار دارد که مخصوص پورت شارژر است.

نمای عقب اکتاویا ۴ به اشکودا اسکالا شباهت زیادی دارد و طراحی بسیار مدرن و زیبایی را در این بخش شاهد هستیم. چراغ‌های عقب کاملا از نوع LED هستند.

چراغ‌های جلوی اکتاویا ۴ در هنگام باز و بسته کردن قفل درها مانند خودروهای آئودی دیده می‌شود. نمای عقب اکتاویا در مدل لیفت‌بک دارای یک شیب ملایم است و به‌جای لوگوی اشکودا در این بخش نوشته‌ی SKODA دیده می‌شود. مدل استیشن نیز به‌صورت استاندارد به بالچه‌ی بزرگی در بالای صندوق و برف پاک‌کن عقب مجهز است اما برای برف پاک‌کن عقب در مدل لیفت‌بک باید مبلغی اضافی پرداخت شود.

پیشرانه‌ی قابل سفارش در این خودرو یک نمونه‌ی ۱ لیتری ۳ سیلندر TSI است که می‌تواند ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه‌ی بنزینی در نسخه‌ی نیمه هیبریدی نیز قابل سفارش است. پیشرانه‌ی بعدی از نوع ۴ سیلندر TSI بنزینی با حجم ۱.۵ لیتر است که ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه نیز مانند موتور قبلی در نسخه‌ی نیمه هیبریدی قابل انتخاب است.

در نسخه‌های دارای جعبه‌دنده‌ی DSG امکان انتخاب پیشرانه‌ی ۲ لیتری TSI با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر وجود دارد. اشکودا اکتاویا با این پیشرانه می‌‌تواند در ۶.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مطالعه بیشتر  جایگاه وانت های ایرانی در بین هفت پیکاپ برتر سال 2020
 مدل‌های دیزلی نیز شامل ۲ لیتری TDI با سه قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار، ۱۵۰ اسب‌بخار و ۲۰۰ اسب‌بخار می‌شود که امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی خودکار DSG قابل انتخاب هستند. گشتاور موتور در قوی‌ترین نسخه‌ی دیزلی به ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد و می‌تواند در ۷.۱ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی سوزوکی Across

سجاد ناجی

حضور فورد چینی در ایران با نام ” پیکاپ ترالورد”

mortazavi

مشخصات هیوندای النترا

mortazavi

نظر دهید.