مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

بررسی پورشه کاین هیبریدی Porsche Cayenne E-Hybrid

معرفی و بررسی پورشه کاین ایی هیبریدی | مشخصات فنی پورشه کاین هیبریدی | مشخصات ظاهری و کابین پورشه کاین E-Hybrid | خودروهای شاسی بلند پورشه | مدل های لوکس پورشه ۲۰۱۹ | Porsche Cayenne E-Hybrid 

معرفی و بررسی پورشه کاین ایی هیبریدی (Porsche Cayenne E-Hybrid)

پورشه کاین ایی هیبریدی مدل دیگر پلاگین هیبریدی پورشه کاین می باشد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و به بازار ارائه شد. از جمله مشخصات این خودرو پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر از مدل V شکل می باشد که به ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

برای تامین کردن انرژی موردنیاز این خودرو یک باتری ۱۴٫۱ کیلوواتی ساعتی قرار داده شده است که از نوع لتیوم- یون می باشد و پورشه کاین E-Hybrid را قدرتمند میکند که در حالت تمام برقی قرار بگیرد و بتواند به شعاع ۴۴ کیلومتری نیز دست پیدا کند.

موتور این مدل از خودروهای شاسی بلند پورشه قادر است سرعت خود را در ۴٫۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر برساند و نهایت سرعتی که می تواند داشته باشد ۲۵۳ کیلومتر بر ساعت می باشد.

این خودرو با همین موتوری که برای آن در نظر گرفته شده است قابلیت انتخاب دارد و در کنار آن یک جعبه دنده هشت سرعته ی خودکار نیز دارد که به شکل استاندارد به سیستم چهار چرخ مجهز شده است.

در این خودرو می توان چندین حالت رانندگی را انتخاب کرد که از بین آنها حالت تمام برقی و حالت اسپرت بیشترین انتخاب را در بین رانندگان دارد. البته در حالت برقی پیشرانه های احتراقی دیگر این خودرو روشن می شود  و تنها نیروی الکتروموتور به چرخ ها انتقال پیدا میکند که در حالت اسپرت پلاس می تواند در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد و هر دو پیشرانه برقی و احتراقی بنزینی این خودرو نهایت نیروی را به سمت چرخ ها هدایت می کند که البته مصرف سوخت در این حالت نیز بیشتر می شود.

مطالعه بیشتر  حضور فورد چینی در ایران با نام " پیکاپ ترالورد"
معرفی و بررسی پورشه کاین ایی هیبریدی | مشخصات فنی پورشه کاین هیبریدی | مشخصات ظاهری و کابین پورشه کاین E-Hybrid | خودروهای شاسی بلند پورشه | مدل های لوکس پورشه 2019 | Porsche Cayenne E-Hybrid 
معرفی و بررسی پورشه کاین ایی هیبریدی | مشخصات فنی پورشه کاین هیبریدی | مشخصات ظاهری و کابین پورشه کاین E-Hybrid | خودروهای شاسی بلند پورشه | مدل های لوکس پورشه ۲۰۱۹ | Porsche Cayenne E-Hybrid

به جهت شارژ کردن باتری خودروی لوکس پورشه E-Hybrid  به شکل استاندارد یک شارژر ۳٫۶ کیلووات ساعتی برای این خودرو در نظر گرفته می شود  که قادر است با برق ۲۳۰ ولت ۱۰ آمپر، باتری این خودرو در زمان ۷ ساعت و ۴۸ دقیقه شارژ کند.

یک شارژر بزرگتر ۷٫۲ کیلووات ساعتی هم به شکل آپشن قابلیت انتخاب شدن دارد که باتری شارژ می تواند در ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه شارژ شود و البته باید برای شارژ شدن برق ۲۳۰ ولت ۳۲ آمپر در نظر گرفته شود.

برای شارژ کردن باتری این خودرو در زمان های مناسب می توان از اپلیکیشنی که بر روی موبایل نصب می شود استفاده کرد و زمان های شارژ باتری را برای آن در نظر گرفت.

مشخصات ظاهری و کابین پورشه کاین E-Hybrid

از لحاظ ظاهری می توان به این موارد اشاره کرد که در مدل هیبریدی نوشته E-Hybrid این خودرو بر روی بدنه را مشاهده کرد که ترمزهای این مدل به رنگ سبز نیز طراحی شده اند و یک درپوش اضافه نیز دارد تا پوشاندن پورت شارژر به راحتی انجام شود.

در طراحی کابین این خودرو بخش های پشت آمپر تفاوت هایی دارند که نشان دهنده یک شارژ و مصرف برق آن می باشد و رنگ آمیزی نشانگر آن به رنگ های سبز می باشد.

صندلی های ماساژور، هداب دیسپلی، رینگ های ۲۲ اینچی، گرمکن های برف پاک کن هم وجود دارد که خریداران این خودرو می توانند امکانات اضافه ای مانند سیستم تهویه دوم، سیستم مدیریت فعال، سیستم تعلیق و پکیج نیز وجود دارد.

مطالعه بیشتر  تویوتا یاریس GR ، خودرویی برای رالی!!

پورشه کاین E-Hybrid  به شکل آپشن از سیستم های کمک راننده به نام InnoDrive  برخوردار است و همچنین دارای کنترل هوشمند می باشد که با دریافت کردن داده های مسیریابی حرکت و اطلاعات دریافتی از حسگر ها تصمیم میگیرد که در چه مواقعی از موتور برقی استفاده کند و در چه مواقعی از انرژی حرکتی برای شارژ باتری ها استفاده کند.

علاوه بر مدل های سواری جاده ای، مدل های شاسی بلند خودروسازی پورشه مدل های اسپرت و مسابقه ای نیز طراحی میکند که بسیار مورد توجه رانندگان پیست ها قرار گرفته است. برای بررسی یکی از مدل های اسپرت مسابقه ای می توانید  GT3 R 911 را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تجربه رانندگی با لندروور دیفندر P400

سجاد ناجی

پریوس، نسل جدید تویوتا

mortazavi

نسل جدید مرسدس بنز CLA

سردبیر

نظر دهید.