مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن ۲۰۱۹

بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن ۲۰۱۹ | Ford Focus Active | مشخصات فنی فورد فوکوس اکتیو | مشخصات ظاهری خودروی فورد فوکوس اکتیو | خودروسازی فورد 

معرفی خودروی لوکس  Ford Focus Active

خودروی جذاب فورد فوکوس اکتیو یکی از بی نظیرترین خودروهای کاربردی می باشد که از ویژگی های ظاهری زیادی نیز برخوردار است. این مدل از خودروی فورد به نسخه هاچبک فورد فوکوس اکتیو می پیوندد که البته در نگاه اول به مدل های شاسی بلند شباهت زیادی خواهد داشت. در این مدل از سیستم تعلیق بلندتر و کراس اور الهام گرفته است که دارای روکش محافظ در اطراف است.

اما بهتر است بدانید این خودرو یک کراس اور واقعی نیست، اما این شرکت تمام تلاش خود را کرده است تا به شما این اطمینان را بدهد که می توانید از آن در مسیرهای ناهموار و رانندگی در شهرها و بزرگراه به طور ایمن استفاده کنید. از جمله مزیت و ویژگی خوبی که این خودرو دارد این است که به نسبت مدل های معمولی فورد فوکوس از یک سیستم تعلیق عقب چند میله ای استفاده میکند. بدین منظور از پکیج مسیرهای آفرود مانند: فنرها، دمپرها، میله های تعادل و هندسه جلو و عقب محور سگدست استفاده شده است.

برای مقایسه ارتفاق سواری به نسبت مدل های استاندارد هاچ بک یا استیشن واگن در محورهای جلویی ۳ میلیمتر و در محورهای عقب ۳۴ میلیمتر افزایش داشته است که در این محورها از لاستیک های ۱۷ و ۱۸ اینچی نیز استفاده شده است.

بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن 2019 | Ford Focus Active | مشخصات فنی فورد فوکوس اکتیو | مشخصات ظاهری خودروی فورد فوکوس اکتیو | خودروسازی فورد 
بررسی فورد فوکوس اکتیو واگن ۲۰۱۹ | Ford Focus Active | مشخصات فنی فورد فوکوس اکتیو | مشخصات ظاهری خودروی فورد فوکوس اکتیو | خودروسازی فورد 

دو حالت رانندگی با فورد فوکوس اکتیو

این خودرو از دو حالت رانندگی برخوردار است. در ابتدا می توان برای مسیرهای لغزنده، از سیستم پایداری الکترونیکی و کنترل کشش استفاده کرد که برای کنترل کردن بهتر خودرو برای سطوح لغزنده مثل: گِل و یا برف می باشد.

مطالعه بیشتر  اخبار خارجی خودرو: معرفی خودروی ایتالیایی با نام "Estrema Fulminea"

همچنین در حالت تریل (Trail)  از سیستم های ضد قفل (ABS) برای کنترل بهتر در سطوح نرم استفاده کرد، البته این دو حالت به صورت منحصر به فردد در مدل های فورد فوکوس اکتیو هاچبک و استیشن واگن است و در حالت های رانندگی به شکل اکو، اسپرت و نرمال هم تبدیل می شود، ضمن اینکه سیستم تمام چرخ (AWD) در این خودرو در دسترس نمی باشد.

این خودرو با ۴ گزینه موجود پیشرانه به فروش می رسد، دو پیشرانه ۳ سیلندر بنزینی برای مدل های یک لیتری اکوبوست و ۱٫۵ لیتری اکوبوست استکه مدل های دیزلی مانند پیشرانه های ۱٫۵ لیتری و ۲ لیتری اکوبلو در دسترس خریداران قرار داد.

قدرت در مدل بنزینی در بیشترین حالت به ۱۸۰ اسب بخار می رسد و این در صورتی است که در مدل های دیزلی به ۱۴۷ اسب بخار می باشد.گزینه های سیستم انتقال قدرت جعبه دنده ۶ سرعته معمولی و اتوماتیک ۸ سرعته وجود دارد.

این خودرو مناسب برای خانواده ها و مسافرت های شهری است و همانطور که مشاهده می شود از کابین های بزرگی نیز برخوردار است که می تواند جاگذاری افراد را به خوبی انجام دهد.

البته اگر می خواهید از خودروهایی با این ظواهر مشابه استفاده کنید بهتر است در مورد بی ام و سری ۱ بررسی هایی انجام دهید. بی ام و غول بزرگ خودروسازی دنیا با طراحی های منحصر به فردی که دارد توانسته رضایت افراد بسیاری را به دست آورد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

پشت فرمان مزدا Mx-5 _ خودرویی با فروش ۱ میلیونی !

سجاد ناجی

پژو پارس XU7 گاز سوز و پارس TU5: تست، مقایسه و هرآنچه باید بدانید

نیما شیرازی

ارزان ترین خودروی آمریکایی “شورولت اسپارک”

mortazavi

نظر دهید.