مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

بررسی سوزوکی Across

بررسی سوزوکی Across | مشخصات فنی سوزوکی Across | کمک سوزوکی به تویوتا | شباهت زیاد Across نسبت به Rav4

سوزوکی که در بازار هند به مدد تویوتا آمده برخی تغییرات را در Across اعمال کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره و سپر جلو اشاره کرد؛ اما به غیر از این‌ها شاهد همان طراحی راو ۴ هستیم.

این به معنی وضعیت احساس‌برانگیزی است. با وجود باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی این خودرو به ۷۴ کیلومتر می‌رسد و بر پایه تست‌های انجام شده می‌توان به این برد ادعایی هم دست یافت.

این شاسی‌بلند ژاپنی در هر کیلومتر تنها ۲۲ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که باعث می‌شود مالیات تعلق گرفته به آن در بازار بریتانیا بسیار پایین باشد. به همین خاطر حدس می‌زنیم کمپانی‌ها و سازمان‌های بریتانیایی از این خودرو استقبال خوبی به عمل آورند.

پرفورمنس خودرو نیز خوب است. Across در عرض ۶ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و بهتر از اکثر رقباست.

این خودرو تا حد ممکن به نیروی الکتریکی تکیه خواهد کرد و درصورتی‌که واقعاً باتری خالی شود یا راننده به دنبال حداکثر پرفورمنس باشد نیروگاه ۲.۵ لیتری بنزینی را وارد مدار خواهد کرد.

راو ۴ را همه دوست دارند و ویژگی‌های مثبت آن در Across نیز دیده می‌شود.

کیفیت کابین در سطح خوبی بوده و از پلاستیک‌های نرم در اکثر بخش‌ها استفاده شده است. همه‌چیز به خوبی با یکدیگر چفت شده و خب این همان چیزی است که از محصولات تویوتا انتظار داریم.

طراحی کابین نیز نسبت به محصولات چند سال اخیر تویوتا جذاب‌تر از کار درآمده است.

مطالعه بیشتر  پشت فرمان مزدا Mx-5 _ خودرویی با فروش 1 میلیونی !

در بخش جلو و عقب و همچنین محفظه بار فضای زیادی وجود داشته و محفظه بار ۴۹۰ لیتری آن اگرچه ۹۰ لیتر تنگ‌تر از نسخه استاندارد راو ۴ هیبرید است اما هنوز هم وسایل زیادی را می‌توان در آن جای داد.

درب پشتی برقی باعث دسترسی به کف تخت خودرو می‌شود. با خواباندن صندلی‌ها نیز فضای بار به ۱۱۹۸ لیتر خواهد رسید. در کابین فضاهای قابل استفاده زیادی وجود دارد.

همچنین با وجود درب‌هایی که کاملاً به‌صورت گسترده‌ای باز می‌شوند ورود و خروج به داخل Across راحت خواهد بود.

ما همچنین آینه‌بغل‌های بزرگ این خودرو را نیز دوست داریم هرچند که در سرعت‌های بالا کمی صدا تولید خواهند کرد. مورد دیگر نیز صفحه‌نمایش ۹ اینچی استاندارد است که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

از جمله تجهیزات تمامی تریم های سوزوکی Across می‌توان به صندلی‌های چرمی و گرم شونده، فرمان گرم شونده، چراغ‌های جلوی LED، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، طیف گسترده سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال و… اشاره کرد. همه این موارد به نوعی قیمت بالای سوزوکی را توجیه می‌کنند.

از آنجایی که Across هم دارای پلتفرم جدید TGNA تویوتاست بنابراین هندلینگ آن برای چنین شاسی‌بلند بزرگ و پلاگین هیبریدی‌ای خوب است. سیستم چهار چرخ محرک نیز چسبندگی خوبی را در شرایط ناهموار به ارمغان آورده و انتقال قدرت از پیشرانه الکتریکی به بنزینی به خوبی صورت می‌گیرد.

البته ۳۰۰ کیلوگرم وزن اضافه باتری روی سواری خودرو تأثیر گذاشته و بنابراین Across در مقایسه با راو ۴ استاندارد سواری سفت تر و اندکی ناهنجار دارد.

ما می‌توانیم این وزن اضافه را حتی در مسیر تست خود حس کنیم زیرا اگر به‌طور ناگهانی از روی یک دست‌انداز یا چاله رد شوید لرزش‌هایی ناگهانی را خواهید دید؛ اما باید از کیفیت ساخت عالی تویوتا ممنون باشیم که باعث می‌شود خودرو در درازمدت صداهای عجیبی در کابین نداشته باشد.

مطالعه بیشتر  معرفی هیوندا i30 فست بک N line

پشت آمپرهای دیجیتالی خودرو پر از اطلاعات گوناگون بوده و البته می‌توان آن را به‌صورت ساده‌تر نیز درآورد.

تا زمانی که نام تویوتا در پس‌زمینه این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی نیاید، Across خودرویی گران‌قیمت به نظر خواهد آمد اما هزینه‌های نگهداری آن بالا نیست.

البته این خودرو از نظر قیمت در محدوده اووک پلاگین هیبریدی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است Across با گارانتی ۳ ساله/۹۶ هزار کیلومتری عرضه می‌شود درحالی‌که گارانتی راو ۴ برابر با ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر است.

سوزوکی از رابطه خود با تویوتا در معرفی Across استفاده کرده است.

این خودرویی وسوسه‌انگیز است مخصوصاً اگر خریداری سازمانی باشید و بخواهید از مزیت‌های مالیاتی آن سود ببرید.

Across خودرویی سریع و خوش‌ساخت بوده و کابینی جادار دارد.

البته سواری آن اندکی سفت بوده و از نظر گارانتی و حتی قیمت، تویوتا راو ۴ می‌تواند بهتر باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی تویوتا آوالون TRD

mortazavi

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن تیگوان R

سجاد ناجی

بررسی لکسوس RC 2019

mortazavi

نظر دهید.