مجله خبری 22 شرقی
نقد و بررسی خودروها

بررسی بوگاتی شیرون اسپرت

بررسی بوگاتی شیرون اسپرت | Bugatti Chiron Sport | مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت  | خودروهای لوکس | ابرخودروها 

مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت

رونمایی بوگاتی شیرون در مدتی قبل انجام شد که یکی از ابرخودروهای جدید بوگاتی می باشد و از بر اساس همان نسخه اصلی پیشرانه  قوای محرکه استفاده میکند که دارای توانایی های ویژه ای می باشد و مدیران بوگاتی اعلام کرده اند که شیرون اسپرت در زمان مانور پیچ ها سریعتر از نمونه قبلی می باشند.

بسته ی ارتقا فرمان پذیری که از تغییراتی در قسمت فنربندی و سیستم تعلیق برخوردار است و این باعث شده تا در زمان حرکت در جاده و پیست ها، افزایش ده درصدی تعادل و سختی در فنربندی مشاهده می شود و راننده ای که از این خودرو استفاده میکند می تواند تنظیمات مربوط به آپشن جدید را از راه انتخاب حالت رانندگی اعمال کند.

یکی از جدیدترین ابرخودروهای بوگاتی دارای به روز رسانی در سیستم مدیریت گشتاور هستند تا کنترل دقیقی بر انتقال قدرت روی هر چرخ، به شکل کاملا جدا از چرخ های دیگر هستند که این فناوری باعث شده به شکل شگفت انگیزی فرمان پذیری شیرون اسپرت در همه حالت های راننده تاثیرگذار باشد و می تواند مانور خودرو در پیچ ها را کمی تندتر کند.

بررسی بوگاتی شیرون اسپرت | Bugatti Chiron Sport | مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت  | خودروهای لوکس | ابرخودروها 
بررسی بوگاتی شیرون اسپرت | Bugatti Chiron Sport | مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت  | خودروهای لوکس | ابرخودروها 

این مدل از بوگاتی نزدیک به ۱۸ کیلوگرم کاهش وزن دارد و دلیل آن استفاده از رینگ های فیبرکربن در چرخ های شیرون اسپرت است که دارای پوشش اینترکولر هستند و همچنین شیشه های جلو متفاوت با شیرون استاندارد و دارای فیبرکربن با وزن کمتر می باشند که این خودروسازی اعلام کرده اولین شرکتی است که در قسمت شیشه جلو از فیبرکربن استفاده کرده است و تا ۷۷ درصد از وزن این قسمت کاهش پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر  کلاس انواع خودروها را بهتر بشناسید!

قطعات دیگر در شیرون اسپرت مانند خروجی اگزوز و شیشه های عقب هم با کاهش وزن به بازار روانه شدند. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که با فناوری هایی که در داخل آن به کار رفته است باعث می شود تا مسیر ۲۰ کیلومتر در پیست دایره ای شکل و مشهور ناردو را در حدود ۵ ثانیه سریعتر به اتمام برساند.

مدیر ارشد بوگاتی، استفان وینکلمن در این باره میگوید:

شیرون اسپرت، برای مشتری های بوگاتی که به دنبال رانندگی اسپرت تر با شیرون هستند می توانند به راحتی در مسیرهای پرپیچ و خم رانندگی کرده و شتاب گیری عالی دارد که نهایت سرعت را می توان با این خودرو تجربه کرد که قابلیت بالایی در استفاده روزانه و راحتی بسیار زیادی دارد.

خودروی بوگاتی شیرون اسپرت یکی از گران ترین خودروها در دنیا می باشد و در رنگ بندی های متفاوتی نیز وجود دارد. شیرون اسپرت مانند نمونه قبلی خود از پیشرانه ۸ لیتری w16 با چهار توربوشارژ و نهایت قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار استفاده میکند که دور موتور مجاز این خودرو ۲۰۰ دور بر دقیقه بیشتر شده است و به ۶۹۰۰ رسیده است که نسبت دنده ها نیز ۱۵ درصد کمتر از مدل استاندارد آنان خواهد بود.

مشخصات ظاهری بوگاتی شیرون اسپرت

بدنه های اسپرتی که برای این نمونه در نظر گرفته شده است تفاوت هایی با نسخه قبلی دارد و از نمای روبه رو حجیم تر به نظر می رسد که آیرودینامیک بهتری را ارائه میکند و ورودی های هوا نیز بزرگتر شده است که در عقب بال های پهنی با طول ۱/۹ متر قرار دارد تا نیروی عمودی بر سطح بتواند افزایش پیدا کند. خروجی های اگزوز نیز به فناوری های پرینتر سه بعدی انجام شده است.

مطالعه بیشتر  امکانات خودروی ایرانی تارا

معرفی خودروی مک لارن ۵۷۰GT یکی از خودروهای لوکسی می باشد که با ظاهری زیبا توانسته بسیاری از طرفداران ماشین های لوکس و اسپرت را از آن خود کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی پورشه کاین هیبریدی Porsche Cayenne E-Hybrid

mortazavi

بررسی بی ام و سری ۷

mortazavi

معرفی خودروی کیا e-Niro

mortazavi

نظر دهید.