مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

گرمکن شیشه های خودرو چه عملکردی دارند؟

گرمکن شیشه های خودرو | چسب گرمکن شیشه عقب | خرید گرمکن شیشه عقب | گرم کن شیشه عقب پراید | مرکز تعمیر گرمکن شیشه عقب | مجله تخصصی خودرو

گرمکن شیشه های خودرو امروزه برای خیلی از راننگان تبدیل شده اند به یک عنصر اساسی در خودرو که تاثیر گذار نیز هست. شما عزیزان باید در زمان خرید گرمکن شیشه عقب خودرو به موارد زیادی توجه کنید. گرمکن شیشه عقب پراید به طور معمول دچار مشکلاتی تکرار می شود که با اطلاع داشتن از نکاتی خاص می توانید از آن جلوگیری کنید. پیشنهاد می کنیم برای زمان هایی که دچار مشکل می شوید چسب گرمکن شیشه عقب را در جعبه ابزارتان داشته باشید. بهتر است در صورت بروز مشکل بلافاصله به مرکز تعمیر شیشه عقب خودرو مراجعه کنید.

گرم کن شیشه های خودرو و آینه ها از آن دسته امکاناتی در ماشین بمشار می آیند که شما عزیزان در فصل های سرد سال به آنها احتیاج دارید. این گرم کن در فصل زمستان به کمک شما خواهد آمد زیرا در این شرایط جوی شیشه خودرو شما به دلیل اختلاف دمایی که در بیرون و درون فضای خودرو وجود دارد را بخار می گیرد و همین مسئله می تواند در بسیاری از موارد منجر به پیش آمدن حوادثی خطرناک شود. گرمکن شیشه عقب پراید که به عنوان یک محصول رایج در این مورد در بازار قطعات خودرو بسیار زیاد است هم با توجه به قیمتی که دارد باز هم باید از آن مراقیبت هایی اساسی صورت گیرد.

تاریخچه هوندا 

شرکت های خودروسازی برای اینکه مشکل رفع بخار را از روی شیشه ها و آیینه های مختلف رفع کنند دست به ساخت گرمکن شیشه های خودرو زدند. البته بهتر است در زمان نصب و یا استفاده از این تکنولوژی چسب گرمکن شیشه عقب خودرو را نیز به همراه داشته باشید.

چرا روی شیشه های خودرو بخار شکل می گیرد؟

همان طور که گفتیم اختلاف دمای بین فضای درون و بیرون خودرو میجب می شود که روی شیشه های ماشین بخار ایجاد شود. زمانی که رطوبت درون کابین ماشین به شیشه های خودرو بر خورد می کند تبدیل به قطرات آب تبدیل می شوند. این قطرات آب شیشه را می پوشاند و یا دید راننده را مختل می کنند.

گرمکن شیشه های خودرو

زمانی که دید راننده بر اثر بخار شیشه های خودرو کم می شود رتازه احساس نیاز به وجود گرمکن شیشه خودرو به وجود می آید. روشن شدن این سیستم باعث می شود که بخارها از بین بروند و شما به راحتی بتوانید محیط بیرون را مشاهده کنید.

گرم کن شیشه های خودرو می توانند به دو شیوه قطرات آب تشکیل شده را از بین ببرند. نوع اول برای بخارزدایی شیشه های جلو از کمپرسور و بخاری استفاده می شود که دربسیاری از موارد دارای اهمیت است. نوع دوم که با نام گرمکن شیشه عقب شناخته خودرو مشهور است به طور معمول المنت هایی دارد روی شیشه نصب می شوند و شیشه را گرم می کنند. بهتر است این المنت ها را در زمان خرید گرم کن شیشه عقب خودرو چک کنید.

مطالعه بیشتر  6 علت ترمزهای اسفنجی (یا پدال ترمز نرم)

عملکرد بخارگیر شیشه جلو ماشین

عملکرد بخارگیر شیشه های جلو خودرو بر مبنای عملکرد سیستم تهویه خودرو می باشد. بهتر است بدانید در بعضی ماشین ها که سیستم تهویه اتوماتیک وجود داردراننده می تواند به راحتی با زدن یک دکمه همه بخارهای جلو خودرو را از بین ببرد. هنگامی که شما به عنوان راننده این دکمه را فشار می دهید سیستم تهویه خودرو به طور اتوماتیک جهت پرتاب باد را از پشت داشبورد به سمت شیشه جلو تنظیم می کند که باعث از بین رفتن بخار شیشه می شود. حتی در این خودروها هم بهتر است که چسب گرمکن شیشه عقب خودرو همراه تان باشد. البته دقت داشته باشید که این قابلیت در گرمکن شیشه عقب پراید وجود ندارد.

در همین حین کمپرسور کولر خودرو به صورت اتوماتیک فعال می شود تا با عملکرد مناسب خشک کننده (Drier)، از رطوبت هوای درون کابین کم کند. کم شدن رطوبت درون کابین خودرو ارتباط اساسی با کاهش میزان بخار آب داخل خودرو دارد و دقیقا به همین شیه است که از به وجود آمدن دوباره بخار بر روی شیشه ها جلوگیری می شود.

البته راننده می تواند با تنظیم کردن سیستم تهویه در دماهای بالا باعث شود باد گرم با شیشه جلو برخورد هایی اساسی داشته باشد و تا اختلاف دمایی برای به وجود آمدن دما نباشد. این موارد را در زمان خرید گرمکن شیشه عقب خودروهای اتوماتیک در نظر داشته باشید. بهتر است قبل از خرید به این سیستم آن را به مرکز تعمیر گرمکن شیشه عقب خودرو نیز نشان دهید و از نظر کارشناسی آنها هم مطلع شوید.

در نتیجه شما عزیزان زمانی که دکمه بخارگیر را در تهویه های اتوماتیک فشار می دهید در واقع کمپرسور فعال می شود و جهت پرتاب باد نیز تغییر می کند و در جهت شیشه های تنظیم می شود. اگر می خواهید بخارگیر عملکرد بهتری داشته باشد بهتر است سیستم تهویه را در دماهای بالا تنظیم کنید تا فرایند بخارزدایی در بهترین سرعت ممکن انجام شود.

سیستم فرمان خودرو

ماشین هایی که سیستم تهویه اتوماتیک ندارند باید این فرایند را به صورت دستی انجام دهند. بهتر است در ابتدا دریچه خروجی هوای تهویه را به سمت شیشه جلو تنظیم کنید و در مرحله بعد درجه گرمایی آن را افزایش دهید. این شرایط می توانید در تسریع بخارزدایی تاثیر گذار باشد. بعد این مرحله باید پرتاب باد را زیاد کنید و دکمه A/C را بزنید تا در صورت فعال شدن کمپرسور از میزان رطوبت درون کابین خودرو کم شود.شما می توانید از این مسئله در گرمکن شیشه عقب پراید هم استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  سنسور فشار گاز کولر در خودرو + عیب یابی آن

توجه داشته باشید در خودروهایی که سیستم تهویه آن ها به صورت دستی تنظیم می شود دکمه ای برای بخارگیر شیشه جلو وجود ندارد، اما در خودروهایی که سیستم تهویه اتوماتیک دارند دکمه بخارگیر شیشه جلو وجود دارد و شکل آن نیز با دکمه گرم کن عقب متفاوت است. دکمه گرم کن عقب تصویر یک شیشه به صورت مستطیلی است و دکمه بخارگیر شیشه جلو تصویر یک شیشه منحنی است.

بهتر در زمان خرید گرمکن شیشه عقب برای خودروهایی که دارای سیستم تهویه اتوماتیک نیستند نسبت به این نکات دقت داشته باشید زیرا باید تمام این مراحل را دستی انجام دهید. پیشنهاد می کنیم اگر در حین انجام این کار هر کدام از قطعات خراب بوند به مرکز تعمیر گرمکن شیشه عقب خودرو مراجعه کنید زیرا این تعمیر یک امر تخصصی بشمار می آید. بهتر است به صورت خود سر و بدون در نظر گرفتن نظر کارشناس از چسب گرمکن شیشه عقب استفاده نکنید.

شیوه عملکرد گرمکن شیشه عقب ماشین

بنابراینما در این مطلب به دلیل تشکیل شدن بخار روی شیشه ماشین پرداخته ایم. دقت داشته باشید که اگر اختلاف دما از بین برود و شیشه گرم شود به هیچ عنوان شیشه بخار نمی کند. همین مسئله باعث شده است از المنت هایی بر روی شیشه عقب خودروها نصب شوند تا به محظ با فعال شدن آنها شیشه عقب خودرو گرم شود. هنگام فعال شدن این المنت ها بخارهای روی شیشه خودرو به طور کامل از بین می رود اختلاف دما به طور کلی از بین می رود.

بودن همین فرایند در خودرو باعث می شود که فرایند شکل گیری بخار و یا قطرات آب روی خودر به شدت کاهش یابد. بهتر است در زمان خرید گرمکن شیشه عقب خودرو از سالم بودن المت های آن اطمینان حاصل کنید. این المت ها بسیار حساس هستند پیشنهاد می کنیم به مرکز تعمیر گرمکن شیشه عقب برای بررسی این المنت ها و مشکلات مربوط به گرمکن ماشین مراجعه کنید.

عملکرد گرمکن آینه ها

به طور معمول در قسمت پشت آینه های کناری گرمکن هایی وجود دارد که دارای از آنها المت عبور کرده و همه آنها در نهایت به یک سوکت ختم می شوند. این سوکتی در پشت شیشه آینه وجود قرار دارد به وسیله سیم به درون کابین خودرو سیم کشی شده است. شما عزیزان می توانید برای فعال کردن این سیستم فقط دکمه گرمکن شیشه عقب را فشار دهید و شاهد باشید که گرمکن آینه ها نیز فعال می شود.

البته بهتر است در صورت خراب بودن این سیستم به مرکز تعمیر گرمکن شیشه عقب خودرو بروید زیرا این سیستم دارای سیم پیچی هایی به شدت تخصصی است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

چه زمانی گرفتن کلاچ قبل از استارت زدن خودرو لازم است؟

سجاد ناجی

موتور خودرو را از نزدیک بشناسید

سردبیر

آشنایی با سیستم رانندگی بین خطوط در خودروها

mortazavi

نظر دهید.