مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟!

کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟ ! عوامل کاهش سرعت خودرو | دلایل کاهش سرعت خودرو | کاهش شتاب خودرو | علت کاهش شتاب خودرو

کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟!  عوامل کاهش سرعت خودرو | دلایل کاهش سرعت خودرو | کاهش شتاب خودرو | علت کاهش شتاب خودرو

برای اینکه بدانیم چرا خودروی ما با سرعت بسیار کمی روبه رو شده است و به اصطلاح رایج اینکه چرا کاهش سرعت خودرو اتفاق می افتد شاید بتوان در مورد موارد زیر تست و بررسی هایی انجام داد. علت کاهش شتاب خودرو

  • آلودگی حسگر جریان هوا
  • شل شدن سیم گاز
  • نشتی در خط انتقال سوخت
  • ایجاد اشکال در شمع و وایر خودرو
  • خراب شدن مافلر
  • لاستیک و رینگ نامناسب
  • ایراد در انژکتور
  • خرابی سوپاپ های موتور
  • کثیفی یا خرابی فیلتر هوا
  • مسدود شدن مسیر اگزوز
کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟!  عوامل کاهش سرعت خودرو | دلایل کاهش سرعت خودرو | کاهش شتاب خودرو | علت کاهش شتاب خودرو
کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟!  عوامل کاهش سرعت خودرو | دلایل کاهش سرعت خودرو | کاهش شتاب خودرو | علت کاهش شتاب خودرو

بررسی رفتار کاهش شتاب انواع مختلف خودرو

شتاب و کاهش سرعت وسیله نقلیه برای ایجاد سرعت وسایل نقلیه مهم است این مطلب از بخش مقالات فنی خودرویی در سایت خبرگزاری ۲۲ شرقی ویژگی‌های شتاب و کاهش سرعت خودروهای سواری را پوشش می‌دهد.
نرخ کاهش سرعت در خودرو را می توان تنها با استفاده از دو مقدار از سه مقدار اندازه گیری شده محاسبه کرد. بنابراین نرخ برای هر وسیله نقلیه را می توان با سه معادله مختلف تعیین کرد. با پروفیل‌های کاهش سرعت غیریکنواخت، معادلات مقادیر متفاوتی تولید می‌کنند. و درجه عدم یکنواختی را می توان با مقایسه تفاوت در نرخ های کاهش سرعت محاسبه شده تعیین کرد. تجزیه و تحلیل مشاهدات میدانی نشان داد که ۶۹ درصد از وسایل نقلیه نمایه های کاهش سرعت را نشان دادند.  وسایل نقلیه سرعت می‌گیرند، می‌ایستند، در صف قرار می‌گیرند (در زمان علامت قرمز) و سپس در زمان سبز شتاب می‌گیرند و سیگنال مربوطه نحوه کاهش سرعت، توقف، حرکت در صف و شتاب خودروها برای را صادر می کند. که البته در مدل های مختلف خودروها نیز فرق می کند.

خودروی شما برای بهبود مصرف سوخت از طریق کاهش مصرف سوخت در حین حرکت یا کاهش سرعت خودرو طراحی شده است. هنگامی که پای خود را از روی پدال گاز بر می دارید و خودرو شروع به کاهش سرعت می کند، کلاچ مبدل گشتاور قفل می شود و در حین کاهش سرعت، جریان سوخت به موتور را به شدت قطع می کند. این مزیت مصرف سوخت ممکن است به عنوان یک احساس ترمز خفیف تا متوسط ​​هنگام برداشتن پای خود از پدال گاز تلقی شود. علت کاهش شتاب خودرو

خوشبختانه، مشکلات شتاب خیلی جدی نیستند. با این حال، مانند هر مشکل دیگری در وسیله نقلیه شما، اگر برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، می تواند منجر به مشکل در یک قطعه حساس دیگر شود. علاوه بر این، مشکلات شتاب از آن دسته مشکلاتی هستند که اگر آنها را برطرف نکنید، برطرف نمی شوند. هر چه بیشتر نادیده گرفته شوند، بیشتر به مشکلات شدیدتری تبدیل می شوند.

مطالعه بیشتر  سیستم هوشمند در خودروها | سیستم هشدار خواب راننده در خودرو

وقتی ماشین شما نمی تواند سریع سرعت بگیرد، لزوماً به این معنی نیست که موتور شما معیوب است. فقط به این معنی است که قطعه ای در ماشین شما وجود دارد که آنطور که باید کار نمی کند. بر نحوه رسیدگی موتور شما به شتاب سریع تأثیر می گذارد.

در ادامه مطلب به بررسی مواردی که به صورت فهرست وار در رابطه با دلایل کاهش سرعت در خودرو ذکر شد، توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد. 

عملکرد سنسور اکسیژن ردیابی آلاینده های اگزوز خودرو و تعیین میزان سوخت مورد نیاز در محفظه احتراق داخلی با ردیابی نسبت هوا به سوخت است. اگر سنسور اکسیژن خراب شود، مقدار نامناسبی از سوخت در طول فرآیند احتراق می سوزد. این باعث ایجاد یک مخلوط سوخت غنی می شود که در هنگام پا گذاشتن روی پدال گاز باعث شتاب آهسته می شود. تمیزکننده ورودی هوا دارای یک جریان سنج هوا به آن متصل است. هنگامی که هوا به داخل پاک کننده هوا جریان می یابد، سنسورسنج هوا جرم هوا را محاسبه می کند و سپس این اطلاعات را به واحد کنترل موتور ارسال می کند. هنگامی که ECU این اطلاعات را داشته باشد، می داند که چگونه مخلوط مناسب هوا و سوخت را محاسبه کند. اگر سنسور سنجش هوا مشکل داشته باشد، اطلاعات اشتباهی را به واحد کنترل موتور می دهد. این باعث کاهش شتاب و جزء عوامل کاهش سرعت خودرو است.

_______________________________________________________________

تسمه تایم باید در شرایط عالی باشد. اگر فقط یک دندان روی تسمه کهنه شده باشد، ممکن است هنگام رانندگی با مشکل شتاب مواجه شوید.
اگر زمانی که قرار است تسمه تایم را تعویض کنید، ممکن است کل دندان‌های روی تسمه شکسته و از بین بروند، یا اینکه تسمه تایم به‌طور کلی خراب شود. تسمه تایم بسته شده شما را سرگردان می کند. اگر وسیله نقلیه شما دارای موتور تداخلی باشد (که در آن سوپاپ ها می توانند با پیستون ها یا سایر سوپاپ ها در صورت عدم زمان بندی مناسب تماس برقرار کنند)، در صورت شکستن تسمه، آسیب گران به موتور خواهید داشت.
اگر فیلتر بنزین شما با کثیفی و زباله مسدود شده باشد، اجازه عبور سوخت از آن را نخواهد داد. این بدان معناست که سوخت نمی تواند وارد موتور شود، به این معنی که وقتی روی پدال گاز می روید نمی توانید به درستی شتاب بگیرید و یکی از دلایل کاهش سرعت خودرو همین می باشد. در این شرایط باید به سادگی فیلتر بنزین خود را تعویض کنید. اگر رایانه مرکزی (ECU) یا سیستم الکترونیکی که وسیله نقلیه شما را کنترل می‌کند دچار اشکال یا خطا می‌شود، می‌تواند به اشتباه تشخیص دهد که مقدار زیادی دود توسط وسیله نقلیه شما تولید می‌شود. به همین دلیل، رایانه توانایی شما برای شتاب را محدود می کند.

مطالعه بیشتر  اطلاعات فنی خودرو | سیستم هشدار عبور ترافیک عقب یا (RCTA) در خودرو

_______________________________________________________________

سنسور موقعیت دریچه گاز همان چیزی است که زاویه باز شدن دریچه گاز را تجزیه و تحلیل می کند. هنگامی که این اطلاعات را تشخیص داد، سنسور موقعیت دریچه گاز آن را به واحد کنترل موتور ارسال می کند. اگر این سنسور خراب می شد، پدال گاز دیگر نمی توانست سرعت موتور را کنترل کند زیرا پدال سوپاپ دریچه گاز را کنترل می کند. برخی از رانندگان هستند که نمی توانند سرعت خودروهای خود را افزایش دهند زیرا به طور تصادفی دنده را به جای درایو به حالت خنثی تغییر می دهند. گاهی اوقات اگر جابجایی دنده آسان باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر با ماشین در حالت استاندارد رانندگی می کنید، ماشین شما به سادگی موتور خود را می چرخاند و اصلا شتاب نمی گیرد.

_______________________________________________________________

در موتورهای بنزینی، شمع‌ها مخلوط سوخت هوا را مشتعل می‌کنند تا وسیله نقلیه شما را تامین کنند. اگر شمع‌های شما فرسوده شده‌اند، شکاف شمع ممکن است خیلی زیاد باشد که جرقه در زمانی که باید به‌طور مداوم شلیک نشود. این می تواند منجر به خطا و کاهش عملکرد شود. سیم‌های شمع یا کویل‌های جرقه زن بد ممکن است علائمی مشابه شمع‌های بد را نشان دهند. اگر عایق سیم‌های شمع شما فرسوده شده باشد، برقی که باید شمع را تامین کند ممکن است مسیر کوتاه‌تری را طی کند و از عبور جریان برق در داخل شکاف شمع‌ها جلوگیری کند.
اگر محدودیت قابل توجهی در اگزوز خود دارید، گازهای حاصل از احتراق نمی توانند خیلی سریع از لوله اگزوز خارج شوند. این منجر به افزایش فشار برگشتی می شود که در نهایت مانع از توانایی خودرو در تولید نیرو می شود. یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده این علائم را نشان می دهد.
اگر فکر می کنید اگزوز شما مسدود شده است، بهتر است هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی کنید. گازهای خروجی بسیار داغ هستند و اگر به درستی دفع نشوند می توانند باعث آتش سوزی شوند. اگر کلاچ شما می لغزد، حتی اگر موتور شما به خوبی کار کند، نمی توانید به سرعت شتاب بگیرید و یکی از عوامل کاهش سرعت خودرو می باشد. همچنین کلاچ ها وقتی کهنه می شوند و همچنین زمانی که به روغن یا گریس آلوده شده اند می لغزند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

سیستم تعلیق خودرو چیست و چه کمکی به بهبود سواری میکند!؟

mortazavi

معرفی گیربکس AMT

mortazavi

انواع دامپر خودرو و کاربردهای آن

mortazavi

نظر دهید.