مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راه برطرف کردن آن 

اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راههای برطرف کردن آن  تشخیص آب در بنزین | از بین بردن آب داخل باک | مخلوط شدن آب و بنزین | 

اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راههای برطرف کردن آن  تشخیص آب در بنزین | از بین بردن آب داخل باک | مخلوط شدن آب و بنزین 

زمانی که شما در پمپ بنزین به داخل باک بنزین خودرو خود سوخت وارد می کنید، ممکن است آب وارد باک بنزین شود. آب و هوای بیرون می تواند باعث ایجاد تراکم شود که آب را در مخزن بنزین شما نیز قرار می دهد. به هر صورت که اتفاق بیفتد، زمانی که آب وارد باک بنزین خودرو می شود، باید به سرعت برطرف شود. اگر با سطح مایع خنک کننده کم رانندگی کنید چه اتفاقی می افتد؟!

علائم وجود آب در مخزن سوخت

اولین علامتی که متوجه خواهید شد زمانی است که وسیله نقلیه شما عملکرد خوبی ندارد. وقتی پای خود را روی پدال گاز می گذارید، خودرو قبل از اینکه سریعتر یا جلوتر حرکت کند، تردید می کند.

اگر در بزرگراه هستید، وسیله نقلیه به سادگی به آن سرعتی که شما می خواهید پیش نمی رود. اگر به دنبال عبور از وسیله نقلیه دیگری هستید، ماشین شما آنطور که شما نیاز دارید شتاب نمی گیرد. حتی ممکن است ماشین توقف های کوتاه کوتاه داشته باشد و سپس به طور تصادفی با سرعت های بالاتر از آنچه شما می خواهید حرکت کند.

اگر علت این علائم را نمی دانید این احتمال را داشته باشید که ممکن است مخزن بنزین شما آب داشته باشد و به همین دلیل انژکتورها وارد آب شوند. باد سرد بخاری خودرو نشانه خرابی کدام قطعات می باشد؟

مطالعه بیشتر  ECU و عملکرد آن در خودرو

از آنجایی که واضح است آب مانند بنزین نمی سوزد، پیستون پس از پاشش آب به محفظه احتراق چیزی را به سمت بالا فشار نمی دهد و باعث تشکیل بخار می شود.

بنابراین، هنگامی که آب به داخل محفظه پاشیده می شود، انژکتور دچار اشتباه می شوند و این همان چیزی است که باعث تکان ناگهانی خودرو در  سرعت بالاتر می شود.

دلایل وجود آب در مخزن سوخت

گاهی اوقات ممکن است در صورتی که تامین کنندگان گاز مواد افزودنی سوخت را به درستی مخلوط نکرده باشند، سوخت آلوده داشته باشید. این باعث می شود که افزودنی ها در حفظ رسوبات بی اثر شوند. سپس سیستم سوخت رسانی با مشکل روبه رو خواهد شد.

از طرف دیگر، اگر درپوش کار نمی‌کند و از قضا بارندگی نیز وجود داشته باشد احتمال آلودگی سوخت خودروی شما بالا می رود. گاهی اوقات پمپ بنزین شما ممکن است با مشکل مواجه شده باشد، خرابی پمپ بنزین و یا فیلتر سوخت باعث می شود که نتواند از ورود آلاینده ها و مواد اضافی جلوگیری کند.

سیستم های فیلتر با وجود تمام فیلترهایی که دارد، ۱۰۰% دقیق نیستند. در نتیجه، پسماندها و آلاینده ها به وسیله نقلیه شما سرازیر می شوند و به آن آسیب می رسانند.

علاوه بر این، برخی از پمپ بنزین ها در مورد سوخت خود کمی غیرحرفه ای عمل می کنند و سوخت خالصی را در اختیار رانندگان قرار ندهند ممکن است بگوئید که بنزین آنها دارای رتبه اکتان مشخصی است، اما اینطور نیست در واقع رتبه آن ممکن است چند امتیاز کمتر باشد زیرا آنها تلاش می کنند تا جایی که ممکن است از راه پمپ بنزین درآمد کسب کنند.

مطالعه بیشتر  محاسبه قدرت خودرو هیبریدی
اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راههای برطرف کردن آن  تشخیص آب در بنزین | از بین بردن آب داخل باک | مخلوط شدن آب و بنزین | 
اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راههای برطرف کردن آن  تشخیص آب در بنزین | از بین بردن آب داخل باک | مخلوط شدن آب و بنزین 

چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

برای رفع مشکل، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که کل مخزن بنزین را تخلیه کنید تا بتوانید از شر سوخت آلوده خلاص شوید. پس از آن، باک بنزین را با سوخت تازه پر کنید. در حین انجام این کار نیز مطمئن شوید که سیستم سوخت تمیز است.

همچنین در این مدت حتماً فیلتر بنزین خود را نیز تعویض کنید. نه تنها سوخت آلوده می تواند باعث مسدود شدن ذرات فیلتر شما شود، بلکه در آینده در زمان خود صرفه جویی می کنید، زیرا به هر حال تعویض فیلتر بنزین ضروری است. ۹ دلیل ایجاد صدا در هنگام چرخش فرمان را می توانید در لینک قرار داده شده به همراه نکات آموزشی مطالعه کنید.

وجود کمی آب در مخزن سوخت طبیعی است. این مقدار کم باعث بروز علائم فوق نمی شود. اما اگر متوجه این علائم شدید، به احتمال زیاد آب در مخزن بنزین خود دارید که باید به سرعت با آن مقابله کنید. اطلاعات عمومی خودرو

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مالتی پلکس ماشین همراه با کاربردهای این سیستم | مجله عمومی خودرو

mortazavi

اصول اولیه EGR ها (دریچه چرخش گاز اگزوز) چیست و چگونه کار می کنند؟

mortazavi

مات شدن چراغ خودرو چه دلایلی دارد؟

mortazavi

نظر دهید.