مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

چگونه رنگ خودروی تان مثل روز اول بدرخشد؟

چگونه رنگ خودروی مان مثل روز اول بدرخشد؟

چگونه از رنگ خودروی خود محافظت کنیم ؟؟

رنگ خودروی شما برای اینکه همیشه مانند روز اول جلوه کند نیاز به نگهداری در مقابل خراشیدگی ، ریختن شیره یا برگ درختان و همچنین نیاز به مراقبت و دقت هنگام شستن خودرو دارد.

ما اینجا با همراهی یکی از کارشناسان ۲۲شرقی روش های نگهداری، نکاتی در ارتباط با نگهداری رنگ خودرو  و همچنین روش اصولی شستن خودرو را برای شما ارائه می دهیم تا بدانید چگونه رنگ خودروی تان مثل روز اول بدرخشد؟

شست و شوی مکرر خودرو : بعضی از افراد هستند که در دوره های زمانی خاصی ، طبق عادت خودروی خود را به کارواش می برند (برای مثال هفته ای یکبار) این اقدام به شدت به رنگ خودرو مخصوصا سپر خودرو که معمولا با اسپری متفاوتی نسبت به خودرو رنگ می شود آسیب می زند ، زیرا کارواش خودرو ، با شدت آب بسیار بالا صورت می پذیرد. پس اگر خودروی شما نیاز به شست و شو ندارد به کارواش مراجعه نکنید.

شست و شو با پارچه بصورت دستی : اگر شما از آن دسته از افراد هستید که ترجیح می دهید که خودرویتان را خودتان بشویید ، به شما پیشنهاد می کنیم برای این کار از پارچه هایی تمیز یا برس نرم همراه با مواد شوینده ای که PH  کمی دارند استفاده کنید.

نکته بسیار مهم این است که اگر از کارواش خانگی استفاده می کنید حتما سر واشر را با فاصله از بدنه خودرو بگیرید (اصطلاحا قانون بزرگراه را رعایت کنید!!!) ، اگر شدت آب برای دست شما اذیت کننده است برای بدنه خودرویتان نیز اذیت کننده خواهد بود.

کارواش های اتوماتیک ( عاشقان رنگ خودروی شما) : برخی از کارواش های اتوماتیک ، دستگاه شست و شو از جنس برس دارند که این برس ها اگر تمیز نباشند یا یکی از نخ های نایلونی آن شکسته با پاره باشد ، میتواند آسیب جدی به رنگ خودروی شما برساند.

مطالعه بیشتر  دانستنی های فنی خودرو | علائم خرابی و علت شنیدن صدا از بلبرینگ چرخ

پس در هنگام مراجعه به این کارواش های حتما دستگاه های شست و شو مخصوصا برس ها را بررسی کنید و در صورت مشاهده کثیفی یا خرابی نخ ها از مراجعه به آن کارواش خودداری کنید. (کارواش هایی توصیه می شوند که جنس نخ آنها از wax یا موم باشد.)

از بین بردن خراشیدگی با اسپری یا قلم : اگر بعد از جلا دادن و پولیش کشیدن بدنه خودروی خود هنوز بعضی از خط و خش ها قابل مشاهده اند به راحتی می توانید با با خرید اسپری کردن یا قلم زدن آن نواحی این خط و خش ها را برطرف کنید .

نکته بسیار مهم این است که کد رنگی که در برگه مشخصات خودروی شما نوشته شده است با کد رنگ آن محصول یکی باشد و بهتر است که اینگونه محصولات را از نمایندگی مربوط به خودروی خود خریداری کنید، البته طبق صحبت های کارشناس ما بهتر است انجا امور مربوط به رنگ خودرو توسط متخصصان مربوط به این حوزه انجام بگیرد.

پولیش کردن بدنه خودرو : اگر بدنه خودروی شما درخشنگی سابق را ندارد و خط و خش ها مشهود می باشند ، بهتر است بدنه خودروی خود را پولیش کنید. پولیش ساینده های خوبی هستند که به آرامی سطح بدنه خودرو را بدون آسیب رساندن به رنگ تمیز می کنند.

نکته بسیار مهم : رنگ های مات بسیار حساس هستند ، پس اگر رنگ خودرویتان مات است ، حتما این نکات زیر را جدی بگیرید.

یکی از این نکات این است که به هیچ وجه خودروی خود را پولیش نکشید ، چون باعث میشود قسمت هایی از رنگ خودروی شما خنثی شده و از بین برود !

مطالعه بیشتر  خودروهای مسافرتی بهترین همسفر شما

به هیچ وجه از برس برای شست و شوی خودروی خود استفاده نکنید ، زیرا باعث ایجاد خش در بدنه خودروی شما می شود.

 

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

ساختار انواع بلوک سیلندر

mortazavi

هر آنچه که باید در مورد موتورهای تخت بدانید

سردبیر

خودرو هیبرید خفیف چه مزیت هایی دارد؟ 

mortazavi

نظر دهید.