مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

موتور شویی و روغن شورها چه عملکردی در شست و شو خودرو دارند؟

موتور شویی و روغن شورها چه عملکردی در شست و شو دارند؟ بهترین روش موتور شویی | تمیز کننده روغن موتور | هزینه موتور شویی | روغن شور خودرو

موتور شویی و روغن شورها چه عملکردی در شست و شو خودرو دارند؟

موتور شویی و روغن شورها عملکرد مهمی در خودرو دارند که شما می توانید با استفاده از یک سرویس مناسب شست و شو از آن بهره ببرید. اگر می خواهید با بهترین روش موتور شویی آشنا شوید ابتدا بایداصول آن را بشناسید تا دچار مشکل نشوید. البته در این میان تمیز کننده روغن موتور هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از آن در جای درست استفاده کنید این مسئله شامل روغن شور خودرو نیز می شود. هزینه موتور شویی دغدغه بسیاری از رانندگان است که می خواهند خودروی تمیزی داشته باشند.

همه ما می دانیم که امروزه قیمت قطعات یدکی و همچنین تعمیرات خودرو به شدت افزایش داشته و رانندگان باید با پیشگیری طوری این مسئله را جلو ببرند که کمترین نیاز به تعمیر به وجود آید و اولین قدم در این حوزه یک موتور شویی اساسی است به همراه تعویض روغن به موقع که برای حفظ سلامت موتور از واجبات بشمار می آید. اگر رانندگان به این نکات در کنار سرویس های به موقع توجه درستی نداشته باشند باید منتظر پرداخت هزینه های زیادی برای تعمیر و خرید قطعات باشند که در بعضی موارد به خرابی کامل موتور می انجامد. استفاده موتور شویی و روغن شورها از عواملی هستند که شما به راحتی می توانید با استفاده از آن طول عمر قطعات خودروتان را افزایش دهید. البته شاید در نگاه اول این شست و شو به نظر ساده برسد اما شما باید این کار را جدید بگیرید تا خودرو دچار مشکل نشود.

نشت منیفولد ورودی

امروزه دیگر خیلی از رانندگان با تجربه می دانند که یکی از کارهای مهم برای افزایش بهره وری موتور خودرو موتور شویی می باشد. رانندگان می‌توانند صرفا تنها با شستشوی محیط داخلی موتور خودرو و ریختن روغن موتور مناسب شاهد افزایش راندمان موتور خودرو باشند که برای آنها مسئله به شدت جدی است. بهتر است بدانید که موتور شویی خودرو یک مهارت به حساب می آید و اگر شما آن را به صورت خودسر انجام دهید می توانید آسیب اساسی به سیستم فنی ماشین تان وارد کنید. ما در ادامه مطلب تلاش کردیم که با ارائه اطلاعات مفیدی در این زمینه بهترین روش موتورشویی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

موتور شویی خودرو چیست؟

موتور خودرو از بخش هایی است که به عنوان قلب تپنده ماشین بشمار می آید و همچنین یکی از آلوده ترین قسمت ها نیز است. شاید در نگاه اول فکر کنید که این آلودگی ها خیلی نمی تواند آسیبی به موتور وارد کند ولی کاملا در اشتباه هستید زیرا این آلودگی به مرور زمان تبدیل به قاتل موتور شما خواهد شد. رسوبات موجود در خودرو می تواند از آلایندگی‌های خاص که باعث افت عملکرد خودرو می شود جلوگیری کند. طبق نظر کارشناسان بهترین شیوه از بین بردن آلودگی‌های موتور و پاک‌سازی محیط داخل موتور ماشین همان موتور شویی است. شما در موتور شویی باید از دستگاه موتورشو خودرو استفاده کنید که می توان آن را از همه فروشگاه های معتبر مربوط به لوازم خودرو تهیه کرد. قفل گازی ماشین و پدیده فلوت کردن چیست؟

مطالعه بیشتر  کاهش روغن موتور خودرو چه دلایلی دارد؟

موتور شوی دارای یک ماده شوینده بسیار قدرتمند است که می تواند همه آلودگی ها را از بین ببرد و در نهایت خودرویی تمیز را به شما تحویل دهد. اگر می خواهید داخل موتور خود را به خوبی بشویید و الودگی در آن باقی نگذارید بهتر است از موتور شویی استفاده کنید. دقت داشته باشید که در صورت نداشتن اطلاعات درست و استفاده از شوینده نامناسب برای این کار می توانید آسیب های اساسی به خودرو خود وارد کنید زیرا این قطعه به شدت حساس است و هزینه های تعمر آن برای شما گران تمام خواهد شد. این مسئله صرفا به این جا ختم نمی شود که شما یک موتور شوی مناسب را انتخاب کنید بلکه باید در کنار آن شیوه شست و شو را هم بیاموزید تا دیگر در حین شست و شو به مشکلی بر نخورید.

مهمترین عوامل در موتورشویی

اگر می خواهید موتور شویی خوبی داشته باشید دقت کنید که اولین گام در این حوزه انتخاب یک موتور شوی خوب است. موتور شویی و ارائه آن طوری شده است که شما می توانید صدها نوع از آن را در بازار پیدا کنید و این مسئله بستگی به انتخاب و نوع شناخت شما نسبت به این موضوع دارد. زمانی که می خواهید یک موتور شوی خوب بخرید دقت داشته باشید که حتما از ویژگی های موتور خودرو خود خوب اطلاع داشته باشید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. البته شما می توانید این کار را برون سپاری نیز کنید که هزینه موتورشویی را باید در این صورت پرداخت کنید ولی از انجام آن با سپردنش به افراد متخصص می توانید مطمئن باشید.

 شستشوی قوی

همه ما می دانیم که مهمترین خاصیت یک شستشو دهنده قوی همان قدرت آن در تمیز کردن قسمت های مورد نظر خودرو است. موتور خیلی از خودروها به دلیل اینکه بسیاری از آلودگی ها و کثیفی هایش روی سطوح در بلند مدت باقی می ماند به سطح قسمت های مختلف آن می چسبد. شما باید موتور شویی را تهیه کنید که توانایی جداسازی این کثیفی ها را داشته باشد. این مسئله از مهمترین موارد موتورشویی و روغن شورهای با کیفیت می باشد که شما باید به آن توجه کنید. موتور شوی خوب در نهایت باید برای سخت ترین لکه ها نیز مفید باشد که مثال آن تمیز کننده روغن موتور است.

 ایمن برای قطعات موتور خودرو

بعضی از تولیدکنندگان موتور شوی از ترکیباتی استفاده می کنند که بسیار خطرناک می باشد و این امکان وجود دارد به قطعات موتور آسیب جدی وارد کند. طبیعی است که هر راننده ای برای موتور خودرو خود نگران باشد و دوست نداشته باشد که آن آسیب ببیند اما در این میان دقت کنید شما با نداشتن دانش کافی و نخریدن موتور شوی مناسب می توانید ناخواسته این آسیب را به خودرو خود وارد کنید.

مطالعه بیشتر  وظیفه کوئل در خودرو چیست؟ و چند نوع دارد؟

 سازگاری بودن با محیط زیست

موتور خودرو شما آغشته به آلودگی های متنوعی است که شما با سهل انگاری و رها آنها در محیط زیست جان حیوانات و گیاهان زیادی را می گیرید. از ویژگی های دیگر یک موتورشوی خوب این نکته است که آن باید با محیط زیست ارتباط خوبی داشته باشد و برای گیاهان و جانوران یک تهدید به حساب نیاید.

شیوه استفاده از موتور شوی

تا به این جا مطلب به این نکته اشاره کردیم که موتور شوی وسیله‌ای برای شست‌ و شوی داخل موتور می باشد و این توانایی را دارد که همه آلودگی ها را از بین ببرد. حالا نوبیت به این موضوع رسیده است که بدانید چطور باید از یک موتور شوی خوب استفاده کنید. ما در ادامه مطلب به این نکته خواهیم پرداخت که چطور باید از این وسیله استفاده کرد.

کاهش قدرت موتور

ریختن موتور شوی در زمان تعویض روغن موتور

هنگامی که می خواهید تعویض روغن موتور را انجام دهید قبل از خارج کردن روغن موتور قبلی باید موتور شوی را داخل موتور بریزید. این کار به بهتر شدن فرایند تعویض روغن کمک می کند. البته در این زمینه می توانید از روغن شور خودرو برای کثیفی هایی که به وجود آمده است استفاده کنید.

خودرو را بیست دقیقه روشن بگذارید

دراین مرحله کارشناسان پیشنهاد می کنند که به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه خودرو را در حالت درجا کار کردن بگذارید. این امر باعث می‌شود تا موتور شوی به همراه روغن موتور قبلی به تمام بخش‌های خودرو نفوذ کند و همه آلودگی‌های موجود در منافذ را پاکسازی کند.

تخلیه موتور شوی با روغن قبلی

بعد از اینکه خودرو ۲۰ دقیقه کار کرد موتور شوی را با روغن موتور قبلی از موتور تخلیه کنید تا همه آلودگی‌های موتور از سیستم فنی خودرو خارج شود این کار به شدت برای افزایش طول عمر قطعات شما مفید است. شما برای اینکه مرحله تخلیه را به خوبی انجام دهید بهتر است واشر زیر خودرو را باز کنید و فرایند تخلیه را با دقت انجام دهید.

 روغن موتور جدید

بعد از مرحله تخلیه، روغن موتور جدید را اضافه کنید. این کار منجر به این موضوع می شود که عملکرد روغن موتور افزایش پیدا کند و در نهایت شما دیگر از جهت کارکرد خوب خودرو دغدغه ای نداشته باشید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بوق خودرو و راه های عیب یابی آن در سری نکات آموزشی و فنی ماشین

mortazavi

نحوه کار سیستم کنترل پایداری یا ESP

سردبیر

آپشن های محبوب خودرو را بهتر بشناسیم!

mortazavi

نظر دهید.