مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

معایب خودرو کانورتیبل چیست؟

معایب خودرو کانورتیبل | بهترین ماشین کروک | ماشین کروکی | ماشین بی سقف خارجی | معرفی ماشین های خارجی توسط خودروسازان دنیا در 22 شرقی

معایب خودرو کانورتیبل چیست؟

معایب خودرو کانورتیبل دغدغه بسیاری از رانندگان است. مشخص کردن ماشین کروک وابسته به شاخصه های بسیار زیادی است. قیمت ماشین کانورتیبل ارتباط مستقیمی با ویژگی های فنی آن دارد. ماشین کروکی در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین بی سقف خارجی نیز از مواردی است که ما در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

ماشین های کانورتیبل یا همان کابریولت دارای سقف هایی دارند که قابلیت جمع شدند دارند. بهتر است بدانید که این ماشین ها را در ایران با نام ماشین کروکی می شناسند. این ماشین ها امکان دارد در هر کلاس بدنه‌ای وجود داشته باشند اما به طور معمول در کلاس خودروهای کوپه ای حضور دارند که این موضوع باعث می شود جذابیت بیشتری داشته باشند.

مزایا و معایب خودرو کانورتیبل را خیلی از رانندگان دوست دارند بدانند. دقت داشته باشید که این موارد در قیمت ماشین کانورتیبل تاثیر بسیار زیادی دارد.

مزیت های خودرو کانورتیبل

اطلاع داشتن شما از این مزیت های باعث می شود که در زمان تصمیم گیری برای خرید بهتر عمل کنید.

پرستیژ بالا

ظاهر خودرو یکی از موارد مهمی است که برای خیلی از رانندگان بسیار مهم می باشد. بیشتر افراد این موضوع را به خوبی می دانند که اکثر ماشین های موجود در خیابان دارای سقف ثابت هستند پس در نتیجه هنگامی که یک خودرو بدون سقف مشاهده شود بسیار زیاد مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع مختص بهترین ماشین کروک نیست و ساده ترین مدل های این نوع ماشین هم توجه جلب می کند.

مطلب پیشنهادی: چطور می توانیم توان خودرو را افزایش دهیم؟

همین موضوع باعث می شود که احساس کنید این خودرو بسیار خاص می باشد به شخصی ویژه ای تعلق دارد که این موضوع برای خیلی از افراد جذاب است. مالکان خودروهای کروک به طور معمول از متمایز بودن ظاهر خودرو خود بسیار خرسند هستند.

دقت داشته باشید که این موضوع لذت سواری و هیجان تجربه رانندگی را به شدت افزایش می دهد. خیلی ها فکر می کنند که ماشین کروکی فقط متعلق به قشر ثروتمند جامعه است در حالی که نوع ارزان تر این نوع خودرو نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  اشتباهات رانندگان در زمان بنزین زدن خودرو چیست؟

زاویه دید عالی

نبود ستون های ضخیم در اطراف بدنه خودرو باعث می شود که دید راننده افزایش پیدا کند و همچنین هوشیارتر باشد. تاثیر این موارد بر شخص راننده بسیار زیاد است. هنگامی که شما با ماشین بی سقف خارجی و یا حتی ایرانی رانندگی می کنید این موضوع را متوجه می شوید که در طول روز پر از نور است و مثل خودروهای سقف‌دار، مکانی تاریک نیست که این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین مزایا کانورتیبل می باشد. البته معایب خودرو کانورتیبل نیز قابل توجه هستند که با آنها نیز می پدازیم.

فضای بیشتری برای سر

این مسئله برای اشخاصی که دارای قد بلند هستند از مزایت های کانورتیبل به حساب می آید. خیلی از خودروها به طور مخصوص ماشین های کوکچک دارای سقف های ثابت هستند که این موضوع برای افراد قد بلند مشکل است زیرا فضایی که برای سر در نظر گرفته شده است محدودیت دارد. این مزیت را بهترین ماشین کروک و با بدترین آن نیز دارد.

معایب خودرو کانوتیبل

اگر شما در زمان خرید از معایب خودرو کانورتیبل اطلاع داشته باشید به خوبی این موضوع را در خواهید یافت که انتخاب بهتر برای شما کدام نوع خودرو است.

اهمیت نفوذ آب در معایب خودرو کانورتیبل

امروزه شرکت های خودروسازی سقف خودروهای کانورتیبل را با استفاده از مواد بسیار باکیفیت و مقاوم در برابر آب می سازند که باعث می شود میزان طول عمر این محصول افزایش پیدا کند. اما می‌شود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که قطرات آب به فضای داخل خودرو نفوذ نکند.

فرض کنید که شما در حال رانندگی با ماشین بی سقف خارجی هستید که باران یا برف شدید شروع می شود این مسئله با وجود کشیدن سقف روی فضای داخلی خودرو همچنان این نگرانی را به وجود می آورد که ممکن است آب نفوذ کند سرنشیان و سیستم های الکترونیکی ماشین را خیس کند.  این مسئله در قیمت ماشین کانورتیبل تاثیر بسیاری دارد.

ورود سر و صدا

دقت داشته باشید که در دو حالت یعنی جمع شده سقف خودرو و باز آن سرو صدای محیط اطراف در خودروهای کانورتیبل که از سقف پارچه‌ای و نرم عبور می کند. این موضوع در بعضی از ماشین های سقف دار نیز به وجود می آید که باعث می شود آلودگی صوتی برای افراد داخل کابین ایجاد شود. این موضوع در کلان‌شهرهایی که به طور معمول از هوای تمیزی ندارند نیز ممکن است باعث به وجود آمدن سرفه هایی اساسی برایتان شوند.

مطالعه بیشتر  آپشن های متنوع خودرو | چراغ مه شکن + کابرد و نحوه عملکرد

افزایش استهلاک لوازم کابین

به طور قطع هنگامی که نور خورشید یا جریان هوا به‌ طور مستقیم درون کابین جراین دارد منجر به این موضوع می شود که  عمر مفید روکش صندلی‌ها، قطعات پلاستیکی و بقیه ادوات فضای داخلی خودرو کاهش اساسی پیدا کند و در مقایسه با مدل‌های سقف‌ثابت زودتر مستهلک شوند. این موضوع هزینه های زیادی روی دست راننده باقی می گذارد. دقت داشته باشید که این موضوع در قیمت ماشین کانورتیبل تاثیر بسیار زیادی دارد.

ایمنی پایین در مقابل سرقت

زمانی که یک خودرو با سقف فلزی ثابت را در کوچه و خیابان پارک می‌کنید به طور معمول خبال تان راحت است که از نظر ایمنی سارقی نمی تواند به راحتی آن را بدزدد. نفوذ یک دزد به فضای درون کابین یک خودرو با سقف نرم بسیار راحت‌تر از بقیه خودروها است و امکان سرقت از این خودروها بسیار بیشتر از بقیه انواع مرسوم ماشین ها می باشد که متاسفانه تاثیر بسیار بدی در نظر خریدارن این ماشین ها گذاشته است. معایب خودرو کانورتیبل بسیار قابل توجه هستند وبه هیه عنوان نباید در مواجه با آنها سهل انگاری کنید.

همه خودروهای کروک در نوع سقف پارچه‌ای (Soft top) و نوع سقف فلزی (Hard top) به رول‌اوور مجهز هستند که این ابزار اما در هر صورت، هنگام تصادف، یک سقف ثابت فلزی بالای سر شما می باشد که در نهایت موجب افزایش امنیت بیشتری برایتان خواهد شد. این سقف در هنگام تصادف باعث می شود که پرتاب اشیا مختلف به سمت کابین یا واژگون‌شدن خودرو اگر رخ دهد از آن جلوگیری کند. دقت داشته باشید که این موضوع در بهترین ماشین کروک نیز صدق می کند و شما می توانید برای افزایش ایمنی آن از سقف هایی استانداردتر استفاده کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

دانستنی های خودرو؛ چطور بفهمیم یک خودرو تصادفی است یا نه!؟؟

mortazavi

دودی کردن شیشه ماشین چه کاربردهایی دارد؟

mortazavi

سه نشانه ای که می گوید سنسور سرعت خودرو خراب است!

mortazavi

نظر دهید.