مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مشکلات رایج کمربند خودرو در نکات عمومی خودرو ۲۲ شرقی

مشکلات رایج کمربند خودرو در نکات عمومی خودرو 22 شرقی ایرادات کمربند ایمنی | نشانه خرابی کمربند ایمنی | معیوب شدن کمربند ایمنی و راههای برطرف کردن آن 

مشکلات رایج کمربند ایمنی خودرو در نکات عمومی خودرو ۲۲ شرقی ایرادات کمربند ایمنی | نشانه خرابی کمربند ایمنی | معیوب شدن کمربند ایمنی و راههای برطرف کردن آن 

ممکن است جزء افرادی باشید که علاقه ای به بستن کمربند خودرو نداشته باشید و یا اینکه آنقدر با این قطعه ایمنی بسیار مهم بدرفتاری کرده اید که نه به درستی بسته می شود و نه حتی به خوبی جمع می شود. با این حال، مانند سایر اجزای خودرو، کمربندهای ایمنی گاهی اوقات دچار نقص می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بیش از یک ناراحتی جزئی ایجاد می شود، زیرا ایمنی فرد در خطر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد کمربند ایمنی، و نحوه تعمیر کمربند ایمنی که گیر کرده است یا در غیر این صورت نادرست عمل می کند، ادامه مطلب را بخوانید. در حالی که یک کمربند ایمنی اغلب از نظر طراحی ساده به نظر می رسد، چنین واحدهایی از چندین جزء جداگانه تشکیل شده اند که به طور منسجمی عمل می کنند تا سرنشینان خودرو را ایمن نگه دارند.

در زیر پنج جزء مجزا که سیستم کمربند خودرو را تشکیل می‌دهند آورده شده است…

سگک

سگک کمربند ایمنی به عنوان محفظه ای عمل می کند که صفحه قفل صندلی در آن محکم می شود. هنگام بستن کمربند ایمنی، صفحه قفل آن به سگک سیستم می‌چسبد، جایی که تا زمانی که به صورت دستی آزاد شود، در جای خود قفل می‌شود.

صفحه چفت یا قفل کمربند

صفحه قفل کمربند ایمنی می تواند روی نوار صندلی به بالا و پایین بلغزد و وقتی در سگک مربوطه قرار می گیرد در جای خود قفل می شود. صفحه چفت وقتی از سگک خود رها می شود که با عمل فشار دادن همراه باشد. همچنین بخوانید: بررسی دلایل اصلی بسته نشدن درب خودرو ناشی از چه مواردی است!

نوار کمربند

نوارهای کمربند ایمنی اغلب توسط رانندگان به عنوان “کمربند” نامیده می شود، زیرا به دور سرنشین خودرو می پیچد و در صورت برخورد به عنوان یک وسیله مهار کننده عمل می کند. نوار کمربند ایمنی از الیاف پلی استر ساخته شده است و برای مقاومت در برابر ضربه های شدید طراحی شده است.

حلقه ستون

حلقه ستون کمربند ایمنی به ناحیه روی شانه راننده چسبانده می‌شود و اجازه می‌دهد تا کمربند ایمنی برای قرار گرفتن و راحتی مناسب بیرون کشیده یا جمع شود. حلقه های ستونی اغلب از نظر طراحی از یک وسیله نقلیه به خودروی دیگر متفاوت است و معمولاً ماهیت خاص سازنده دارند.

جمع کننده

جمع کننده کمربند ایمنی وظیفه توزیع به داخل و خارج نوار کمربند در شرایط کارکرد عادی را بر عهده دارد. یک جمع کننده همچنین مسئول قفل کردن نوار کمربند ایمنی در موقعیت ثابتی است که پس از تصادف، یک جمع کننده کمربند ایمنی را در جای خود قفل می کند.

مطالعه بیشتر  6 نشانه زمان تعویض سیستم تعلیق، کمک فنر و پایه های خودرو!
مشکلات رایج کمربند خودرو در نکات عمومی خودرو 22 شرقی ایرادات کمربند ایمنی | نشانه خرابی کمربند ایمنی | معیوب شدن کمربند ایمنی و راههای برطرف کردن آن 
مشکلات رایج کمربند خودرو در نکات عمومی خودرو ۲۲ شرقی ایرادات کمربند ایمنی | نشانه خرابی کمربند ایمنی | معیوب شدن کمربند ایمنی و راههای برطرف کردن آن 

چگونه کمربند ایمنی را که جمع نمی شود ببندیم؟

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به کمربند ایمنی، کمربند ایمنی است که جمع نمی‌شود، یا خیلی بیرون کشیده شده و قفل شده است. دو دلیل احتمالی برای چنین مسائلی وجود دارد. کمربند ایمنی پیچ خورده، یا جمع کننده آن خراب است که در صورت خرابی این قطعه تعویض آن توصیه می شود. در صورت خرابی دستگاه تسمه نمد، تعویض آن توصیه می شود. مشکلات کیسه هوا در خودرو با ۵ علت روشن شدن چراغ ایربگ بررسی عوامل و راههای برطرف کردن آن در مطلب لینک شده، کلیک کنید و بخوانید.

خوشبختانه، علت اصلی خرابی کمربند ایمنی یا اینکه چرا کمربند ایمنی که جمع نمی‌شود، اغلب فقط در نتیجه پیچ خوردگی کمربند است. هنگامی که این اتفاق افتاد، مراحل زیر را دنبال کنید.

شماره ۱- نوار کمربند را در حالت آهسته باز و بسته کنید.

زمانبکه احساس می کنید با کمربند ایمنی کلنجار می روید تا باز یا بسته شود سعی کنید به آرامی آن را به سمت بالا و پایین بکشید و به اصطلاح کمی آن را بازی دهید.

شماره ۲- کمربند ایمنی را به آرامی بکشید

اکنون به آرامی کمربند ایمنی خود را به سمت بیرون بکشید تا کاملاً باز شود. این باید هر گونه پیچ و تاب موجود را برطرف می کند. اگر در این مرحله مقاومتی احساس کردید، احتمالاً کمربند پیچ ​​خورده مقصر است.

شماره ۳- بررسی نوار کمربند از زوایای مختلف

همانطور که کمربند ایمنی خود را به سمت بیرون می‌کشید، به دنبال نشانه‌هایی از پیچش در مناطقی با فاصله کم باشید. به حلقه ستون کمربند ایمنی یا هر مکانی که کمربند ایمنی در پشت قاب قرار میگیرد دقت کنید شاید در جایی کمی پوسیدگی یا تار به تار شدن نوار وجود داشته باشد که در جمع کننده کمربند با مشکل مواجه می شود.

شماره ۴- در صورت لزوم پنل را بردارید

اگر هنگام تکمیل مراحل ذکر شده در بالا، متوجه مقاومت نوار کمربند برای باز شدن یا بسته شدن شدید، اما نتوانستید مشکل را برطرف کنید، ممکن است لازم باشد سیستم کمربند ایمنی را باز کنید و اگر دانش فنی لازم را ندارید حتما از یک میکانیک حرفه ای کمک بگیرید. دانستنی خودرویی | دلایل مهم صدای زوزه، سوت یا جیغ خودرو در زمان شتاب گرفتن چه مواردی هستند!؟

چگونه کمربند ایمنی را که کشیده نمی شود ببندیم؟

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولاً در سیستم نگهدارنده با آن مواجه می‌شویم، مربوط به کمربند ایمنی است که کشیده نمی‌شود و باعث می‌شود رانندگان آن را ببندند. این نیز مشکلی است که می‌تواند دلایل ریشه‌ای متعددی داشته باشد، از جمله جمع کننده کمربند معیوب یا از کار افتاده!

مطالعه بیشتر  معرفی بهترین سیستم های امنیتی در خودرو | سیستم امنیتی Lojack

با این حال، قبل از تعویض آن ابتدا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در مورد کمربند ایمنی که کشیده نمی‌شود، ممکن است در مسیر سیستم کشنده نوار کمربند نوعی مسدودیت به وجود آمده باشد و باید سیستم باز شده تا مشکل اصلی پیدا شود.
  • اکنون می توانید به منظور کشف هر گونه مانعی که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد، جمع کننده کمربند ایمنی خود را بررسی کنید. در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به این قطعه برخی از موارد خودرو خود را باز کرده تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. کثیفی، شن، یا هر نوع زباله دیگری می تواند منجر به مشکلات جمع کننده شود و برای ارائه عملکرد مطلوب باید پاک شود.
  • اگر در بازرسی شما علائم پیچ خوردگی کمربند ایمنی مشاهده شد، باید این مشکل را برطرف کنید تا عملکرد کامل را بازیابی کنید. انجام این کار اغلب مستلزم آن است که فرد به صورت دستی جمع کننده خود را به سمت داخل بچرخاند و در نتیجه شلی بیشتری ایجاد کند.
  • اکنون کمربند ایمنی خود را تست خواهید کرد تا ببینید آیا می توان آن را به سمت بیرون کشید یا خیر. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، می توانید سعی کنید هر گونه اتصال داخلی که در جمع کننده کمربند ایمنی ایجاد شده است را از بین ببرید.

سایر مشکلات کمربند ایمنی

همچنین چندین مشکل دیگر مربوط به کمربند ایمنی وجود دارد که اغلب رانندگان و وسایل نقلیه آنها را آزار می دهد. موارد زیر برخی از رایج ترین این مشکلات هستند.

کمربند ایمنی به آرامی جمع می شود؟

رانندگان اغلب با کمربند ایمنی مواجه می شوند که به کندی جمع می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، به آرامی کمربند ایمنی خود را به سمت بیرون بکشید تا کاملاً کشیده شود، در حالی که وجود پیچ ​​خوردگی را بررسی کنید. سپس به آرامی اجازه دهید کمربند به حالت استراحت جمع شود. آیا ماشین شما در حین رانندگی متوقف می شود؟ ۸ راهکار را باهم بررسی کنیم!!!

در برخی موارد، کمربند ایمنی کهنه شده که در اثر آلودگی با خاک و سایر ذرات سفت شده است، برای رفع چنین مشکلاتی می توان کمربند ایمنی مورد نظر را به سمت بیرون کشید و با آب صابون تمیز کرد.

بستن کمربند ایمنی

با گذشت زمان، فشار دادن دکمه باز کردن سگک کمربند ایمنی به طور فزاینده ای دشوار می شود. این حداقل می تواند ناامید کننده باشد و یکی از دلایل رایج نگرانی بسیاری از رانندگان است.

در حالی که خرابی مکانیکی داخلی سگک کمربند ایمنی گاهی اتفاق می‌افتد، احتمال اینکه فرد با سگکی آلوده به خاک، مواد چسبنده و سایر زباله ها مواجه شود، بسیار بیشتر است.

برای رفع چنین نگرانی‌هایی، می‌توان از الکل یا پاک‌کننده برای شستن رسوبات استفاده کرد. تمیز کردن سگک به این روش فقط چند دقیقه طول می کشد و اغلب عملکرد این سیستم را بهبود می بخشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

جاده واردات خودرو توسط چه موانعی بسته شده است!

mortazavi

آیرودینامیک خودرو به چه معناست؟

mortazavi

آیا برای سیستم تهویه خودرو از سوخت استفاده می شود؟

mortazavi

نظر دهید.