مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

محاسبه افت قیمت خودرو در تصادف

محاسبه افت قیمت خودرو در تصادف

محاسبه افت قیمت خودرو در هر شرایطی برای رانندگان و صاحبان خودرو بسیار مهم است. کارشناس افت قیمت خودرو باید دارای تخصص بسیار زیادی باشد. البته شما می توانید اعتراض به افت قیمت خودرو داشته باشید. البته بهتر است بدانید که جدول افت قیمت خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی است. افت قیمت ماشین ایرانی در مقایسه با ماشین های خارجی قابل توجه است.

یکی از مشکلات اساسی که مردم در تصادف با آن دست و پنجه نرم می کنند افت قیمت خودرو است. دقت داشته باشید که در زمان هایی که خودرویی که تصادف کرده است صفر باشد و یا دچار گرانی قیمت باشد این مسئله در جدول افت قیمت خودرو بسیار گران تمام می شود برای رانندگان که بخواهند آن را جبران کنند.

در برخی موارد که خودرو صفر یا گران قیمت دچار سانحه رانندگی می‌شود، میزان خسارت ریالی تصادف افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بهتر است بدانید که در این میان اعتراض به افت قیمت خودرو هیچ تاثیری در نتیجه ندارد و شما باید این موضوع را از کارشناس افت قیمت خودرو پیگیری کنید.

شاید شما بتوانید آسیب های وارد شده به ماشین را تعمیر کنید اما زمانی که قصد فروش خودرو را داشته باشید تازه میزان آسیب وارد شده به این خودرو برای شما مشخص می شود. محاسبه افت قیمت خودرو در این زمان باید توسط افراد خبره صورت بگیرد.

این ضرر مالی در زمان فروش خودرو حتی هنگامی که شخص راننده هیچ نقشی در تصادف نداشته است باز هم می تواند در افت قیمت تاثیر گذار باشد. یکی از دلایل اصلی افت قیمت ماشین ایرانی در همین نکته است. هنگام فروش خودرو مشخص شده و شخص تصادف کننده، در صورت مقصر نبودن در سانحه رانندگی، دچار ضرر و زیانی می‌شود که خود در آن نقشی نداشته است.

رله استارت ماشین

همه این موارد باعث می شود که رانندگان در زمان هایی که تصادف می کنند، سوال مهم در ذهنشان شکل بگیرد و آن هم این است که قیمت خودرو بعد از تصادف چه میزان افت می کند؟

دقت داشته باشید که این سوال در مورد افت قیمت ماشین ایرانی دارای اهمیت بیشتری است زیرا در کشور ما نگهداری از خودرو به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز بشمار می آید.

کارشناسی افت قیمت خودرو

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از ویژگی قیمت گذاری خودرو در نرم افزارهای مختلف دیجیتالی به راحتی محاسبه افت قیمت خودرو تان را انجام دهید.

عواملی که در قیمت گذاری خودرو تاثیر گذار هستند عبارتند از:

  •  مدل
  • سال
  • تنوع تنوع مدل
  • رنگ
  • کیلومتر کارکرد
  • بیمه و تخفیف
  • قسمت‌های رنگ شده
  • قسمت های تعویض شده
مطالعه بیشتر  خودرو هیبرید خفیف چه مزیت هایی دارد؟ 

دقت داشته باشید که همه این موارد در جدول افت قیمت خودرو نیز تاثیر گذار هستند. شما باید این اطلاعات را به کارشناس افت قیمت خودرو ارائه دهید تا در نهایت مبلغ دقیق افت قیمت ماشین تان به دست آید.

راندگان در مواردی مثل اینکه آیا خسارت ناشی از افت قیمت قابل پیگیری است؟ آیا می‌توانید آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و مبلغ مورد نظر را دریافت کنید؟ ما در ادامه مطلب به پاسخ این سوالات می پردازیم.

افت قیمت ماشین تا چند سال است؟

نسبت به این مسئله دقت داشته باشید که خودروهایی که مدل خودروشان از ۵ و یا ۶ سال گذشته باشد به طور معمول زیر مجموعه محاسبه افت قیمت خودرو قرار نمی گیرند و اگر هم قرار بگیرند مبلغ آن بسیار کم است.

چگونه مبلغ افت قیمت خودرو را دریافت کنیم؟

دقت داشته باشید که همه هزینه‌های تعمیر در اثر هر نوع تصادف رانندگی تصادف و یا واژگونی و آتش سوزی و بقیه انواع سوانح در بیمه نامه ذکر شده است و بر اساس نظر کارشناس بیمه ذکر شود و شخص می تواند پس از این مرحله مبلغ را از شرکت بیمه دریافت کند.

اما نسبت به این نکته توجه داشته باشید که خسارت ناشی از افت قیمت در تعهدات شرکت های بیمه ای نیست و هیچ کدام از این شرکت بیمه ای نیست و هیچ کدام از این شرکت ها این موضوع را پوشش نمی دهند.

اما در این میان شما عزیزان باید برای دریافت خسارت در بیمه بدنه به سقف تعهدات بیمه نامه توجه کنید که چه مبلغی را می توانید از بیمه دریافت کنید. متاسفانه خیلی از رانندگان موضوع افت قیمت ماشین ایرانی هنوز در وظایف بیمه می دانند که این موضوع به طور کلی یک باور اشتباه است.

شما باید به عنوان راننده نسبت به بعضی از مسائل بیمه خودرو آگاهی داشته باشید که آن هم این مسئله است که بر اساس قانون بیمه شخص ثالث، خسارات مالی وارد شده به خودروی زیان دیده باید تا سقف بیمه نامه بیمه شخص ثالث تحت پوشش قرار گیرد.

البته امروزه بر اساس قانون جدید تا سقف ۱۶ میلیون تومان هم نیازی به کروکی نیست و بدون کروکی نیز خسارت توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. نکته قابل توجه در این مسئله این است که اگر هم خود شخص شما مقصر حادثه باشید به راحتی می توانید از بیمه بدنه تان استفاده کنید تا از نظر مالی متضرر نشوید. البته دقت داشته باشید که در این میان اعتراض به افت قیمت خودرو برای شما ممکن است.

مطالعه بیشتر  ضریب درگ خودرو و اهمیت آن در شیوه عملکرد رانندگان

میزان مبلغ دریافتی خسارت افت قیمت خودرو

بهتر است بدانید که بر اساس مواد ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر شخصی به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتا یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت دارد. شخص متضرر باید برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند تا مشکل توسط مراجع قضایی حل شود.

دقت داشته باشید که بعد از مرحله ثبت دادخواست، کارشناس تصادف شما مشخص می شود و باید خودرو مورد نظر را مشاهده کند افت را بر اساسی جدول افت قیمت خودرو محاسبه کند.

مات شدن چراغ خودرو

بعد از اینکه برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت دقیق به وسیله کارشناس مشخص شد شما می توانید دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر را تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف کنید.

اگر میزان خسات بیشتر از مبلغ ۲۰ میلیون تومن باشد رسیدگی دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه انجام می شود و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف می‌باشد که در باره آن تصمیم بگیرد. بعد از اینکه به وسیله پیگیری دادخواست مطرح شده انجام شد می توانید از طریق دادگاه به مطالبه ی قانونی در مورد افت قیمت خودرو دست پیدا کنید. البته شما باز هم می توانید اعتراض به افت قیمت خودرو را در نهایت داشته باشید.

شرایط تصادف با ماشین گران قیمت

یکی از دغدغه های اساسی صاحبان خودروهای گران قیمت افت قیمت این ماشین ها است که باید شما عزیزان در نظر داشته باشید. افت قیمت در این مدل خودرو می تواند در بسیاری از موارد ضررهای سنگینی به صاحب ماشین وارد کند.

اما در این میان مسئله بسیار مهمی است که با توجه به خلا موجود در قوانین بیمه برای پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اگر شخصی با یک ماشین گران قیمت تصادف کند و همچنین مقصر نیز باشد چه اقداماتی را باید انجام دهد؟ بیمه شخص ثالث در ایم میان تا چه حد میزان تعهدات مالی برای جبران خسارت به خودروی خسارت دیده را تقبل می‌کند؟ در ادامه به صورت کامل این سوال را پاسخ می‌دهیم.

همان طور که می دانید دیه در ماه‌های حرام در سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان است پس در نتیجه ۵۰ درصد این مبلغ یعنی ۴۰۰ میلیون تومان حداکثر سقف پرداخت خسارت به خودروهای گران‌قیمت از نظر قانون است که باید شما عزیزان قبل اقدام برای بیمه کردن خودرو نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

سیستم فرمان خودرو کارآمد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

mortazavi

خودرو پیل سوختی چیست؟

mortazavi

آموزش بستن زنجیر چرخ و معرفی انواع آن

mortazavi

1 نظر

سجاد مارس 7, 2023 at 10:18 ق.ظ

سلام.
هزینه افت قیمت خودرو آسیب دیده به دستور قانون توسط بیمه ثالث خودرو مقصر پرداخت میشه. من در تصادفی مقصر شناخته شدم و افت قیمت خودرو مقابل از بیمه ثالث من پرداخت شد:
عطف به ماده ۱۹ قانون بیمه کشور مصوب ۰۷/۰۲/۱۳۱۶ مسئولیت بیمه‌گر برابر با تفاوت قیمت حاصله در مال بیمه شده در لحظه‌ای قبل از خسارت و بلافاصله پس از خسارت تعیین شده است و لذا پر واضح است که هم خسارت تعمیر و هم خسارت افت قیمت در چارچوب این ماده قرار می‌گیرد.
با این قانون، من تونستم در دادگاه بیمه رو محکوم کنم و بیمه ۷۰ میلیون تومن به خسارت دیده پرداخت کرد. اما توجه داشته باشید که سقف پرداخت بیمه برابره با سقف تعهد مالی بیمه ثالث شما که توصیه میکنم موقع بیمه کردن این عدد رو خیلی بالا بزنید. من الان ۲۰۰ میلیون تومن سقف تعهد مالی رو تعیین میکنم. هزینه زیادی نداره اما نجاتتون میده
شماره دادنامه: ۱۴۰۱۹۱۳۹۰۰۱۱۲۵۱۱۳۲ تاریخ صدور دادنامه: ۱۴۰۱-۰۸-۱۸٫ شعبه ۵ حقوقی شهر قدس
شماره دادنامه تجدیدنظر: ۱۴۰۱۶۸۳۹۰۰۱۶۲۴۷۵۷۴ تاریخ صدور: ۱۴۰۱-۰۹-۱۱٫ شعبه ۵۶ تجدیدنظر تهران
موفق باشید

پاسخ

نظر دهید.