مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مجیک ویژن کنترل مرسدس بنز چیست و چگونه کار می‌کند؟

شاید از نظر بسیاری از افراد، برف پاک‌ کن یکی از ساده‌ترین قسمت‌های خودرو باشد؛ همینطور هم هست. تقریبا از ۵ دهه پیش تا کنون برف پاک‌کن خودروها هیچ تغییری اساسی نکرده. اما مرسدس بنز مانند همیشه، همگان را غافلگیر کرد و برف پاک‌ کن جدیدی را بر روی خودروهای کلاس SL خود قرار داد. مجیک ویژن کنترل (Magic Vision Control) که در لغت به معنای کنترل دید جادویی است نام این برف پاک کن جدید بود.

در این سری از مقالات آموزشی و فنی مجله خبری ۲۲ شرقی سراغ  بررسی سیستم نوآورانه مجیک ویژن کنترل مرسدس بنز رفته‌ایم. با مجله خبری ۲۲ شرقی همراه باشید.

همچنین بخوانید: انواع کلاس بدنه خودروها را بشناسید

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد سیستم تعلیق مجیک بادی کنترل مرسدس بنز

معمولا آب‌پاش برف پاک کن خودرو ها بر روی کاپوت یا جلوی شیشه قرار می‌گیرد. زمانی که سرعت خودرو بالا باشد یا باد‌های شدیدی بوزد ممکن است این آب پاش‌ها نتوانند به درستی نفش خود را ایفا کنند. در سیستم مجیک ویژن کنترل این آب‌پاش‌ها بر روی خود برف پاک کن قرار دارند. استفاده از این نوع برف پاک کن باعت بهبود عملکرد برف پاک کن در شرایط مختلف و تمیزتر شده شیشه می‌شود. زیرا تعداد آب‌پاش‌هایی که بر روی برف پاک کن‌ها قرار گرفته بسیار زیاد است و همچنین فشار آبی که به بیرون می‌پاشد بسیار بیشتر است.

جالب است بدانید این سیستم با کمک سنسورهایی که بر روی شیشه قرار دارند میزان کثیفی و دمای شیشه را می‌سنجد و متناسب با آن، میزان و فشار آب را تنظیم می‌کند. همچنین این سیستم در روزهای برفی و یخبندان می‌تواند تیغه برف پاک ‌کن و آب مخزن شیشه‌شو را گرم کند تا تیغه‌ها یخ نبندند و مجراهای خروجی مسدود نشوند.

مطالعه بیشتر  سنسور دریچه گاز در خودرو، وظایف و علائم خرابی آن

همچنین سیستم مجیک بادی کنترل آنقدر سرزیع و دقیق عمل می‌کند که دید راننده تنها حدود۱ الی ۲ ثانیه به بیرون کم می‌شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خودروی صفر چینی بهتر است یا کره ای کار کرده؟

mortazavi

وظیفه روغن ترمز چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

mortazavi

ترمزهای دیسکی خودرو و عملکرد آنها

mortazavi

نظر دهید.