مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

ماساژور صندلی خودرو و شیوه عملکرد آن

ماساژور صندلی خودرو و شیوه عملکرد آن

ماساژور صندلی خودرو به عنوان یک آپشن فقط تشریفاتی نیست. روکش ماساژور صندلی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. ماساژور صندلی ماشین ارزان را شما هم می توانید به راحتی تهیه کنید. شناخت بهترین ماساژور صندلی ماشین می تواند در هنگام خرید کمک بزرگی به شما کند. نصب ماساژور صندلی خودرو به عنوان یک مسئله تخصصی مطرح است.

ماساژور صندلی یکی از آپشن های جالب و جذاب در خودروهای گران قیمت است. قرارگیرفتنن این آپشن در کنار بقیه امکاناتی که در ماشین های لوکس است می تواند باعث جلب توجه بسیاری از رانندگان شود.

یکی از آپشن های بروز در ماشین های پیشرفته امروزی ماساژور صندلی خودرو است. این آپشن ممکن است در صندلی بقیه سرنشین ها نیز وجود داشته باشد. بهترین ماساژور صندلی خودرو به طور معمول دارای امکاناتی مثل گرم کن و سرد کن، مموری صندلی، تنظیم برقی و پشت سری فعال است که این باعث به وجود آمدن آرامش بیشتر برای راننده می شود.

طراحی و تولید این آپشن ها بیشتر در خودروهای گران قیمت کاربرد دارد زیرا هزینه این آپشن ها بسیار زیاد است و همه اقشار جامعه توانایی خرید آن را ندارند. البته ماساژور صندلی ماشین ارزان هم در بازار وجود دارد که رانندگان می توانند آن را تهیه کنند اما دارای این سطح از آپشن های گوناگون نیست. دقت داشته باشید که نصب ماساژور صندلی خودرو یک امر تخصصی بشمار می آید.

تعریف علمی مساژور صندلی

این امکان وجود دارد که نصب ماساژور صندلی خودرو روی ماشین هایی که این امکان را ندارند انجام شود. اگر شما بتوانید بهترین ماساژور صندلی خودرو را روی ماشین تان نصب کنید در حین رانندگی و خستگی عضلات تان به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از ماساژور صندلی خودرو باعث می شود که راننده در حین رانندگی بسیار زیاد هوشیار شود و در نهایت این موضوع باعث افزایش ایمنی رانندگی شود.

شیوه تنظیم آینه خودرو

چرا خودرو باید ماساژور صندلی داشته باشد؟

همه شما عزیزان شاهد این موضوع بوده اید که در طول سال های گذشته شرکت های تولید کننده لوکس ماشین بسیار افزایش داشته است. همین مسئله موجب شده که این شرکت ها با قرار دادن بروزترین آپشن ها در ماشین هایشان بخواهند بازار را ازان خود کنند. دقت داشته باشید که روکش ماساژو صندلی خودرو تان طوری نباشد که شما را اذیت کند زیرا این موضوع می تواند حواس تان را از رانندگی پرت کند که امری به شدت خطرناک است.

مطالعه بیشتر  سنسور فشار گاز کولر در خودرو + عیب یابی آن

اگر شما در خودروتان از بهترین ماساژور صندلی ماشین استفاده کرده اید بهتر است بدانید که این آپشن باعث می شود جریان خوبی بهتر در بدن تان جریان داشته باشد.

شیوه عملکرد ماساژور صندلی

بهتر است بدانید که طبق استانداردهای ایمنی در صندلی هایی  ماساژور تعدادی کیسه هوای کوچک وجود دارد که به کمپرسور هوا متصل هستند. هنگامی که این کیسه ها باد می شوند در واقع کمپرسور هوا روشن است و در زمانی که این کیسه ها خالی می شوند کمپرسور خاموش است. این مسئله باعث می شود که راننده فکر کند کسی او را ماساژ می دهد. اهمیت روکش ماساژور صندلی خودرو دقیقا در همین جا معمول می شود زیرا تماس مستقیم با بدن انسان دارد.

دقت داشته باشید که مهمترین قسمت ماساژور همین کیسه های هوا هستند تا در نهایت فرد احساس بهتری داشته باشد. هر کدام از این کیسه ها بر طبق یک الگوی خاص عمل می کنند که در نهایت باعث احساس آرامش در راننده شوند. این الگوها ب طبق اصول علم پزشگی هستند. بهتر است در هنگام نصب ماساژور صندلی خودرو حتما این مسئله را در نظر داشته باشید تا دچار اشتباه و به هم خوردن این الگوها نشوید.

فعال کردن مساژور ماشین

اگر می خواهید این آپشن ها را فعال کنید می توانید از دکمه هایی که بعضی از آنها روی صندلی سمت درب هستند و یا روی کنسول قرار دارند استفاده کنید. البته خودروهای بروز دارای حالت مالتی مدیای هستند که امکان تنظیم ماساژور را برای شما به صورت دیداری فراهم می کند. خیلی ها این مدل را بهترین ماساژور صندلی ماشین بمشار می آورند.

حتما بخوانید: رانندگی با باک خالی چه مشکلاتی در پی دارد؟

شما می توانید قبل از فعال کردن ماسازور شدت آن و نوع آن را تنظیم کنید که به عنوان یک انتخاب دست راننده را باز می گذارد. نسبت به این نکته آگاهی داشته باشید که زمان ماساژ ۱۵ دقیقه است و شما به هیچ عنوان نمی توانید بیشتر از آن از این آپشن استفاده کنید. متاسفاه باور اشتباهی در بین رانندگان جا افتاده است که می توانند به طور کامل در حین سفر از این آپشن استفاده کنند. استفاده کردن در مدت زمان چند ساعته می تواند برای شما مضر نیز باشد.

ماساژو صندلی دارای چند مدل ماساژ است؟

انواع ماساژ در خودروها به میزان مدرن بودن خودرو شما دارد. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت، در ماشین های لوکس اما سطح پایین می بینیم که در نهایت سه نوع ماساژ وجود دارد اما در خودروهای بسیار گران قیمت مثل بنتلی (Bentley) پنج برنامه ماساژ به همراه ۱۰ میزان مختلف از شدت وجود دارد. دقت داشته باشید که روکش ماساژور صندلی خودرو نیز در ماشین های بسیار لوکس متفاوت است.

مطالعه بیشتر  تمام شدن صفحه کلاچ خودرو چقدر زمان می برد؟

اولین بار استفاده از ماساژور صندلی ماشین

به طور حدودی در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار از این آپشن در خودرو های لوکس رونمایی شد. برند ولوو  از اولین شرکت های خودروسازی در دنیا بود که این کار را انجام داد.

اولویت این آپشن در درجه اول برای صندلی راننده است و طبق درخواست خریدار روی صندلی شاگرد و یا بقیه صندلی ها نیز نصب می شود. خودروهای خیلی لوکس در زمانی که از کارخانه خارج می شوند همه صندلی هایشان دارای این ماساژور هستند.

بهتر است نسبت به این نکته جالب اطلاع داشته باشید که در گذشته کیسه های هوای ماساژور فقط برای قسمت پشتی صندلی استفاده قرار داده شده بود وکمر و پهلوهای سرنشین را ماساژ می داد. اما به مرور از کیسه های هوای ماساژور قسمت پایینی صندلی هم استفاده شد تا پاها و بخش تحتانی فرد هم تحت این ماساژ قرار گیرد.

آیا ماساژ صندلی واقعا تاثیر دارد؟

به جرعت می توان گفت که میزان تاثیرگذاری این آپشن در خودروها مثل صندلی های مخصوص ماساژ موجود در مراکز خرید و فرودگاه ها به هیچ وجه نیست اما در عوض عملکرد آن قابل قبول است.

صندلی های ماساژی که در مراکز خرید و یا فرودگاه ها هستند به طور تقریبی همه بدن را پوشش می دهند، اما ماساژوری که خودرو از آن استفاده شده است می تواند فقط قسمت پشت و بعضی از قسمت های تحتانی را پوشش دهد. همین موضوع باعث شده است که ماساژور خودرو محدودیت هایی داشته باشد. اما هر فناوری و یا قطعه ای که ماشین مورد استفاده قرار می گیرد دارای نقاط قوت و ضعف است که ماساژور صندلی هم زیر مجموعه این مسئله است.

ماساژور صندلی فترمارکت

اگر خودرو شما به صورت فابریک ماساژور ندارد نگران نباشید زیرا شما می توانید این آپشن را مانند بسیاری از آپشن های دیگر به صورت افترمارکت خریداری کنید. ماساژورهای افترمارکت مثل روکش ماساژور صندلی خودرو هستند که روی صندلی پهن می شوند و می توانند با برق فنک خودرو هم کار کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آشنایی با خودروهای انژکتوری و نحوه عملکرد آنها

mortazavi

نشانه های خرابی پمپ بنزین در خودرو + عیب یابی

mortazavi

نگه داشتن ترمز در سراشیبی و روش صحیح انجام دادن آن

mortazavi

نظر دهید.