مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مات شدن چراغ خودرو چه دلایلی دارد؟

مات شدن چراغ خودرو | محلول رفع کدری چراغ ماشین | از بین بردن کدری چراغ های خودرو مجله تخصصی خودروهای ایرانی و خارجی | دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو

مات شدن چراغ خودرو چه دلایلی دارد؟ مجله تخصصی خودروهای ایرانی و خارجی

مات شدن چراغ خودرو مشکل بسیاری از رانندگان است. علت مات شدن چراغ خودرو در بسیاری از موارد به سهل انگاری رانندگان بر می گردد. محلول رفع کدری چراغ ماشین می تواند به شما برای حل این مشکل کمک کند. انواع چراغ خودرو به طور معمول دچار کدر شدن می شوند. مات شدن چراغ جلو خودرو از مسائلی است که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

با اینکه استفاده از محلول رفع کدری چراغ ماشین می تواند باعث زیبایی چراغ خودرو شما اما هر راننده ای باید نسبت به عوامل به وجود آورنده این مسئله شناخت خوبی داشته باشید. کدر شدن و یا مات شدن چراغ جلو خودرو در بسیاری از موارد می تواند باعث کاهش دید راننده در زمانی که نیاز به چراغ دارد شود که ما پیشنهاد می کنیم اقدامات لازم را برای جلوگیری از این موضوع انجام دهید تا در نهایت این مشکل برای شما منجر به بروز حادثه نشود. این موضوع برای انواع چراغ خودرو مطرح است.

همه رانندگان می دانند که در زمان رانندگی در شب نیاز اساسی به چراغ و نور کافی دارند. انواع چراغ خودرو در این زمان دارای واکنس هایی شبیه به هم هستند که در نهایت همه آنها منجر به روشن شدن مسیر پیشرو می شود. دقت داشته باشید که علت مات شدن چراغ خودرو در فصل های مختلف سال می تواند متفاوت باشد. البته جدا از فصل های سال مات شدن چراغ خودرو دلایل دیگری نیز دارد.

از بین بردن کدری چراغ های خودرو

روش های بسیار متفاوتی برای از بین بردن کدری چراغ های خودرو وجود دارد که فقط یکی از آنها استفاده از محلول رفع کدری چراغ ماشین است. شما می توانید در صورت محیا بودن شرایط از  خمیر دندان، نوشابه و ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز برای این کار استفاده کنید. البته با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی روانه بازار شده اند که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

رفع کدری چراغ ماشین با خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان یکی از شیوه هایی است که تاثیر زیادی در از بین بردن مات شدن چراغ جلو خودرو دارد. شما می توانید این روش را با استفاده از ابزارهایی که در خانه دارید انجام دهید. این روش در میان روش های رفع کدری انواع چراغ خودرو بسیار ارزان است.

علت روشن شدن چراغ ABS

شما در اولین اقدام باید خمیر دندان، مایه سفید کننده، دستمال، مسواک و یک آبپاش گرم را تهیه کنید. بهتر است در ابتده با استفاده از یک دستمال مرطوب طلق روی چراغ را تمیز کنید.  دورانی، افقی و عمودی  بر روی تمام سطح طلق بکشید. حالا نوبت این رسیده است که با وسیله مسواک خمیر دندان و مایع سفید کننده را روی طلق چراغ خودرو به صورت عمودی و افقی بکشید. این کار را بارها تکرار کنید تا از تمیز شدن چراغ جلو خودرو مطمئن شوید. مات شدن چراغ خودرو با انجام این نوع از تمیزی بسیار دیرتر اتفاق می افتد.

مطالعه بیشتر  سیستم خنک کننده موتور خودرو، مهمترین اجزا + عیب یابی

حالا نوبت این رسیده است که چراغ خودرو را بشویید و دوباره این کار را تکرار کنید. دقت داشته باشید که دلیل این شست و شو تمیز شدن مسواک از کثیفی هایی است که به وسیله طلق شیشه چراغ خودرو به آن جذب شده است می باشد.

بهتر است بدانید که اگر شما با مشاهده کردید که کثیفی ها فقط روی طلق چراغ خودرو بوده و تمیز شده است کار شما به اتمام رسیده اما اگر این کثیفی ها به صورت لکه های زرد رنگ از داخل چراغ خودر مشخص بود باید چراغ را به طور کلی باز کنید و دوباره آن را پس از شستن سر هم کنید. استفاده از همین خمیر دندان و بقیه وسایلی که برای طلق چراغ خودرو استفاده کردید می تواند برای درون چراغ ماشین نیز کارایی قابل توجهی داشته باشد.

نقش پولیش در تمیز کردن چراغ خودرو

اسفاده از پلیش برای از بین بردن کدری های خودرو بسیار مناسب است. مطئین باشید که اگر این فرانید را به درستی انجام دهید حتما چراغ های خودروتان تمیز می شوند. شما در ابتدا باید برای ششروع این کار وسایل و ابزار مورد نیاز را آماده کنیدکه عبارتند از:

  • شوینده ضعیف
  •  شامپو های سر یا شامپو مخصوص شستشوی خودرو
  • چسب کاغذی
  • سمباده ۲۰۰ یا ۴۰۰ و یک سمباده نرم  با تراکم ۳۰۰۰
  • اسفنج یا دستمال نرم
  • الکل

اگر قاب طلق خودرو شما قابلیت جدا شدن را دارد حتما آن را جدا کنید زیرا در این شرایط شما می توانید به راحتی فرانید تمیز کردن چراغ خودرو را پیش ببرید. اما اگر چراغ خودرو شما این قابلیت را نداراد بهتر است دور تا دور قاب را چراغ های پسب کاغذی یا چسب نواری بچسبانید تا به هیچ عنوان آب و یا محلول شست و شو در آن نفوذ نکند.

در مرحله بعد باید شوینده را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا قاب به راحتی به وسیله آن از گرد و غبار پاک شود. بهتر است در انجام این کار از یک دستمال تمیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: تنظیم چراغ های خودرو را با این روش ها به شکل اصولی تری یاد بگیرید!

مطالعه بیشتر  نحوه عملکرد سیستم ضد سرقت ایموبلایزر در آموزش فنی خودرو

جالا زمان استفاده از سمباده ۲۰۰ grit است که باید آن را روی سطح قاب بکشید بهتر است این کار را تاجایی ادامه دهید که به صورت کاملا صاف و شفاف در آید. دقت داشته باشید که پس از انجام این کار باید با دستمالی که نباید نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زبر سطح طلق چراغ را به خوبی تمیز کنید. اگر بر اثر بی دقتی از دستمال زبر برای این کار استفاده کنید روی طسح چراغ خراش هایی به وجود می آید. متاسفانه رعایت نکردن همین نکته باعث مات شدن چراغ خودرو می شود.

دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو

این دستگاه شهرت بسیار زیادی دارد و با نام های بخار چراغ جلو، کیت تعمیر چراغ جلو، ترمیم چراغ جلو اتومبیل نیز شناخته می شود. این کیت برای ترمیم و بازیابی شفافیت لنزهای طلقی چراغ های جلو، چراغ های عقب، مه شکن ها و چراغ های جهت دار بسیار مناسب است. شما به راحتی می توانید پس از استفاده از این دستگاه شاهد درخشندگی و بهبود عملکرد چراغ جلو و ظاهر خودرو باشید.

پس از اینکه سمباده کشیدنتان تمام شد بهتر است بر روی سطح چراغ جلو را با استفاده از دستگاه با دقت تمیز کنید. مقدار مواد داخل دستگاه شفاف سازی چراغ ماشین به طور حدودی برای برای ۵۰ تا ۷۰ چراغ خودرو کافی است.

اسپری از بین برنده کدری

بیشتر فروشگاه هایی که لوازم خودرو را می فروشند اسپری رفع کدری را موجود دارند. استفاده از این اسپری بسیار راحت می باشد و شما می توانید با اسپری کردن آن روی چراغ خودرو در کمترین زمان ممکن شاهد براق شدن و تمیز شدن چراغ ماشین تان باشید.

پیشنهاد می کنیم در قبل از انجام این کار حتما اطراف چراغ را با چسب به طور کامل بپوشانید تا اسپری به رنگ بدنه خودرو آسیبی نرساند. اسپری های شفاف سازی خودرو به طور تقریبی می توانند چراغ چهار ماشین را به طور کامل شفاف کنند. بهتر است بدانید استفاده از دستگاه شفاف سازی چراغ ماشین می تواند باعث رفع سریع ماتی چراغ، از بین بردن سریع زردی چراغ و زیبایی ظاهری خودرو شود که استفاده از آن نیز بسیار راحت می باشد.

دقت داشته باشید که اشتباه انجام دادن شیوه های تمیز کردن در بسیاری از موارد علت مات شدن چراغ خودرو بشمار می آید که پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این این مشکل حتما در زمان تمیز کردن خودرو حواس خودرتان را جمع کنید و فقط طبق مراحل ذکر شده کار را انجام دهید.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رادیاتور خودرو و نحوه عملکرد آن

mortazavi

فیس لیفت خودرو (Car facelift) چیست؟

mortazavi

معرفی ترمز EBD و نحوه عملکرد آن

mortazavi

نظر دهید.