مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مطلب فنی و نکات خودرویی | ۵ دلیل قفل شدن ترمز در حین رانندگی

مطلب فنی و نکات خودرویی | 5 دلیل قفل شدن ترمز در حین رانندگی قفل شدن غیرمنتظره ترمز | مشکلات مربوط به ترمز و قفل شدن آن | دلایل قفل شدن ترمزهای خودرو

مطلب فنی و نکات خودرویی | ۵ دلیل قفل شدن ترمز در حین رانندگی 

تقریباً هر راننده ای ارزش واقعی یک سیستم ترمز با عملکرد مناسب را درک می کند. با این حال، تعداد کمی از آن‌هایی که در میانه سفرهای روزانه با هر نوع خرابی ترمز مواجه شده‌اند، از این موضوع آگاه هستند. اغلب ما عملکرد صحیح ترمز را بدیهی می دانیم. از این گذشته، زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهیم، به نظر طبیعی می‌رسد که وسیله نقلیه ما با کمی فکر کردن به یک توقف برسد. با این حال، مشکلات مربوط به ترمز گاهی اوقات به وجود می آیند. از میان این مسائل، قفل شدن غیرمنتظره ترمز می تواند به ویژه نگران کننده باشد. هنگامی که ترمزهای خودرو به طور ناگهانی قفل می شوند و به نظر نمی رسد که رها شوند، تعدادی از مشکلات جدی تر ممکن است رخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل قفل شدن ترمزهای خودرو در حین رانندگی و همچنین اقداماتی که می توان برای رفع این نگرانی ها انجام داد، مطالعه کنید.

وقتی ترمزهای شما قفل می شوند به چه معناست؟

“قفل کردن” ترمز را می توان به سادگی به عنوان هر موقعیتی تعریف کرد که در آن ترمزهای یک وسیله نقلیه اعمال می شود، اما همانطور که انتظار می رود رها نمی شوند. این یک وضعیت جدی است، اما می تواند به خصوص در هنگام رانندگی وخیم باشد. در جدی ترین موارد، ممکن است در نتیجه یک خرابی رخ دهد.

برخلاف تصور رایج، قفل شدن ترمز همیشه به این معنا نیست که ترمزهای یک وسیله نقلیه به حدی بسته شده که باعث قفل شدن تمام چرخ شود. طبق تعریف، اصطلاح قفل ترمز را می توان برای توصیف هر موقعیتی استفاده کرد که در آن ترمزهای وسیله نقلیه پس از اعمال پدال به حالت استراحت خود بازنمی گردند.

چه چیزی می تواند باعث قفل شدن ترمزها شود؟

اگرچه قفل ترمز به اندازه روزهای قبل از استفاده از ترمزهای ABS مدرن رایج نیست، چنین مشکلاتی هنوز هم گاهی اوقات رخ می دهد. اکثریت قریب به اتفاق این مشکلات ناشی از فرسودگی قابل ملاحظه یا در معرض خطر قرار گرفتن اجزای سیستم ترمز است.

موارد زیر شایع ترین دلایل قفل شدن ترمز خودرو در حین رانندگی است:

  • استفاده از روغن ترمز نامناسب
  • گرم شدن بیش از حد اجزای سیستم ترمز
  • لنت ترمز، کالیپر و روتور آسیب دیده یا بیش از حد فرسوده شده است.
  • درام ترمز، کفشک و سیلندر چرخ آسیب دیده یا بیش از حد فرسوده شده است.
  • کالیپر ترمز یا سیلندر چرخ گیر کرده است.
مطالعه بیشتر  شست و شو خودرو با ساده ترین و بهترین روش ها

وقتی ترمزهای شما در حین رانندگی قفل می شود چه باید کرد؟

تجربه قفل شدن ترمز در حین رانندگی می تواند یک مصیبت وحشتناک باشد. با این حال، چندین مرحله کلیدی وجود دارد که باید برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت بد دنبال کرد. این مراحل به شرح زیر است.

شماره ۱- وحشت نکنید

تنها نکته مهمی که هنگام تجربه قفل ترمز باید به خاطر بسپارید این است که وحشت نکنید. در حالی که مطمئناً گفتن این کار آسان تر از انجام به نظر می رسد، شما همچنین مسئولیت انجام هر کاری را که در توان دارید برای محافظت از مسافران خود و همچنین سایر رانندگان اطراف خود بر عهده دارید. وحشت توانایی شما را برای فکر کردن در مورد مراحل اضافی که باید دنبال کنید از بین می برد.

شماره ۲- مکانی برای توقف پیدا کنید

مورد بعدی که مورد توجه قرار می گیرد مربوط به تعیین مکان امن برای توقف است. به سرعت محیط اطراف خود را اسکن کنید تا بفهمید چه چیزی در اختیار شماست. پارکینگ ها، مسیرهای عریض یا حتی شانه خالی، مکان های مناسبی را برای این منظور ایجاد می کنند.

مقاله فنی خودرو: دلیل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

شماره ۳- با احتیاط از جاده خارج شوید

پس از تعیین نقطه ای که در آن قصد توقف دارید، تا حد امکان با احتیاط از جاده خارج شوید. اگرچه در حال حاضر انجام آن تا حدودی دشوار است، اما تمام ترافیکی که شما را احاطه کرده است را در نظر بگیرید.

شماره ۴ – توقف کنید، در صورت لزوم ترمز الکترونیکی را تنظیم کنید

پس از خروج از جاده، وسیله نقلیه خود را تا حد امکان با احتیاط متوقف کنید. اگر به نظر می رسد وسیله نقلیه شما در حال کشیدن به یک طرف یا طرف دیگر است، تنظیم ترمز اضطراری شما می تواند سطح خاصی از تثبیت را فراهم کند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تنظیم ترمز اضطراری وسیله نقلیه با سرعت بالا می تواند خطرات خود را ایجاد کند. نکات فنی رانندگی در دلایلی که ماشین در زمان ترمز به راست یا چپ می کشد…

مطالعه بیشتر  7 دلیل برای سابیدگی و پارگی زودرس لاستیک خودروها

شماره ۵- خودرو را برای تعمیر بکسل کنید

پس از تجربه قفل ترمز، یک وسیله نقلیه تحت هیچ شرایطی نباید تا زمانی که تعمیرات مناسب انجام شود، رانده شود. یک وسیله نقلیه باید به نقطه مورد نظر برای تعمیر یدک کش شود، حتی اگر این مکان فقط در فاصله کوتاهی باشد.

مطلب فنی و نکات خودرویی | 5 دلیل قفل شدن ترمز در حین رانندگی قفل شدن غیرمنتظره ترمز | مشکلات مربوط به ترمز و قفل شدن آن | دلایل قفل شدن ترمزهای خودرو 
مطلب فنی و نکات خودرویی | ۵ دلیل قفل شدن ترمز در حین رانندگی قفل شدن غیرمنتظره ترمز | مشکلات ترمز و قفل شدن آن | دلایل قفل شدن ترمزهای خودرو 

نحوه تعمیر ترمزهای قفل شده

پس از یک حادثه قفل شدن ترمز، تعیین علت اصلی چنین خرابی ضروری است. انجام این کار اغلب به انجام یک بازرسی بصری کامل ختم می شود.

ترمزهای جلو و عقب خودرو باید از نظر علائم سایش نامنظم و همچنین آسیب به قطعات بازرسی شوند. هر نقصی که در این بازرسی کشف شد باید قبل از بازگرداندن خودروی آسیب دیده به سرویس تعمیر شود.

در بسیاری از موارد، مجموعه ترمز متخلف را می توان با بوی سوختگی، وجود گرد و غبار اضافی ترمز، یا آبی شدن روتور یا درام ترمز مربوطه شناسایی کرد. اگر علائمی از این نوع کشف شد، تمام اجزای ترمز در انتهای چرخ باید تعویض شوند.

علاوه بر این، ممکن است کسی بخواهد همان اجزا را در انتهای چرخ مخالف همان محور معین جایگزین کند. حداقل، لنت های ترمز یک محور باید همیشه به صورت جفت تعویض شوند.

در موارد شدید، گرمای بیش از حد در نتیجه قفل شدن ترمز می تواند در واقع یاتاقان چرخ انتهای چرخ آسیب دیده را به خطر بیندازد. هنگامی که این اتفاق می افتد، جایگزینی بعدی ضروری می شود. پس از انجام تمام تعمیرات، در صورت امکان، یک آزمایش اولیه ترمز باید در مکان ایزوله مانند پارکینگ یا راهرو انجام شود.

اگر به نظر می رسد که همه در شرایط عملیاتی مناسب هستند، می توان یک تست رانندگی دقیق تری در جاده نزدیک انجام داد. اگر در هر زمان، مسائل اضافی بیشتر آشکار شد، درایو آزمایشی خود را برای ارزیابی بیشتر متوقف کنید.

اگر به هر دلیلی در مورد تعمیر ترمز خودروی خود پس از وقوع قفل شدن مطمئن نیستید، به دنبال یک میکانیک باشید. از این گذشته، زندگی شما به معنای واقعی کلمه بر روی عملکرد سیستم ترمز وسیله نقلیه شما است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

هر آنچه که باید در مورد درپوش رادیاتور بدانید!

mortazavi

علائم خرابی قطعات خودرو | روشن شدن چراغ فشار کم روغن (۴ علت رایج)

mortazavi

وزن باتری خودرو چقدر است؟ اطلاعات عمومی خودرو با ۲۲ شرقی

mortazavi

نظر دهید.