مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

فیس لیفت خودرو (Car facelift) چیست؟

فیس لیفت خودرو (Car facelift) چیست؟ فیس لیفت خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی است. آموزش فیس لیفت خودرو امروزه طرفدارن بسیار زیادی دارد. مرکز فیس لیفت خودرو

فیس لیفت خودرو (Car facelift) چیست؟

فیس لیفت خودرو (Car facelift) دارای اهمیت بسیار زیادی است. آموزش فیس لیفت خودرو امروزه طرفدارن بسیار زیادی دارد. مرکز فیس لیفت خودرو از مکان هایی است که هر راننده ای بهتر است حداقل یکبار برای آشنایی با این موضوع به آنجا مراجعه کند. قیمت ماشین فیس لیفت با ماشین هایی که این امکان را ندارند کمی متفاوت است. فیس لیفت خودروهای ایرانی نیز ممکن است.

خیلی از شما عزیزان که از ظرافدارن خودرو هستید به احتمال زیاد تا به جال نام فیس لفت را شنیده اید. اما بهتر است در این مورد یک تعریف بسیار اساسی داشته باشید. فیس لیفت در علم پزشکی به روش‌هایی می گویند که برای برطرف کردن چین‌ و چروک‌های صورت ها اشاره دارد. اما زمانی که این واژه را در صنعت خودرو به کار می بریم در واقع به یک سری کارها اشاره می کنیم که مربوط به تغییرات کوچک در ویژگی‌های داخلی یا ارتقای فنی خودرو و همچنین مرحله طراحی ماشین است.

اما در این میان یک سوال اساسی مطرح است که هدف از این کار چیست؟ پاسخ به این سوال بسیار آسان است حفظ جذابیت خودرو که دغدغه بسیاری از رانندگان می باشد. ما در ادامه مطلب درباره اینکه فیس لیفت خودرو چیست و چرا خودروسازان از آن استفاده می کنند صحبت می کنیم. دقت داشته باشید که آموزش فیست لیفت خودرو امری به شدت رایج شده و خیلی از افراد دوست دارند که آن را یاد بگیرند ما پیشنهاد می کنیم برای آموزش دیدن در این حوزه ها به مرکز فیس لیفت خودرو مراجعه کنند.

تاریخچه فیس لفت

خیلی از کارشناسان معتقدند که برای اولین بار مفهوم فیس لیفت را (فورد) را شرکت فومرد معرفی کرده است که بسیار زیاد مورد توجه همه دنیا قرار گرفت. این موضوع مربوط به زمانی می شود که شرکت فورد مشغول تولید ماشین های مدل فورد بود. اما نکته ای که در این میان به شدت مورد توجه است این است که فورد مدل تی به طور تقریبی در طی ۱۹ سال تولید به‌ شکل مداوم در دوره‌های مشخصی به‌روزرسانی می‌شد که اهمیت بسیار زیادی در فروش این خودروها داشته است.

همین دلیل باعث شده است که مدل ۱۹۲۷ فورد از مدل اصلی آن که در سال ۱۹۰۸ تولید شد بسیار متفاوت باشد. بهتر است بدانید که تا دهه ۱۹۵۰ میلادی بقیه شرکت های  خودروسازی آمریکایی هم از این شیوه پیروی کردند و سالانه تغییراتی کوچک در خودروهای تولید خودشان به وجود آورند که باعث می شد نظر همه به آن جلب شود. این تغییرات همان فیس لفت خودرو بشمار می آید. دقت داشته باشید که قیمت ماشین فیس لیفت بسیار متفاوت از نسخه های قبلی آن است.

مطالعه بیشتر  نکته های فنی در خودرو | پدل شیفتر چیست؟ + نحوه عملکرد آن

مطلب مفید و خواندنی: عدد اکتان بنزین را چگونه می توانیم محاسبه کنیم!؟

اما نکته اساسی این است که روند فیس لفت ماشین همچنان ادامه دارد و به هیچ عنوان این موضوع فقط مربوط به دهه ۹۰ و ۸۰ میلادی نیست. دقت داشته باشید که همین دلیل باعث شده است که سن یک ماشین آمریکایی به طور معمول با سال و مدل آن مشخص می‌شود، اما برخلاف این موضوع در انگلستان که در آنجا سن خودرو را با تاریخ ساخت یا ثبت آن اعلام مشخص می شود. این موضوع در قیمت ماشین فیست لیفت بسیار تاثیر گذار است. البته امروزه فیس لیفت خودروهای ایرانی نیز ممکن است و شما عزیزان باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید.

چرا شرکت های خودروسازی فیس لیفت استفاده می کنند؟

خیلی از شرکت های خودروسازی به طور معمول هر شش تا هشت سال یکبار نسل جدیدی از یک مدل خاص ماشین را به بازار معرفی می کنند. البته این شرکت های این کار را بدون مراجعه به مرکز فیس لیفت خودرو انجام می دهند زیرا امکانات کامل برای این کار را در اختیار دارند.

دقت داشته باشید که این طول عمر برای یک کالای مصرفی بسیار طولانی می باشد. اما اگر بخواهیم مثالی در این زمینه بزنیم می توان گفت، اپل هر ۱۲ ماه یک‌بار یک آیفون جدید را به بازار معرفی می کنند و خیلی از برندهای لوازم خانگی مثل یخچال یا ماشین لباسشویی نیز این کار را انجام می دهند که بسیار مهم است. همین موضوع باعث شده است که شرکت های خودروسازی فیس لیفت را به طور کامل دهند تا در این دوره طولانی مدت خودرو جذابیت و تازگی‌اش را برای بازار از دست ندهد و همچنان مشتریان خود را از دست ندهد. این نکته همه عزیزانی که به دنبال آموزش فیس لیفت خودرو هستند به خاطر داشته باشند.

البته نسبت به این نکته نیز دقت داشته باشید که فرایند فیس لیفت دلایل دیگری هم دارد. زمانی یک خودرو تولید می‌شود، شرکت تولید کننده آن ممکن است تصمیم بگیرد که به طور کامل ویژگی‌های ظاهری این گروه از خودرو را (یعنی همان نشانه‌های اساسی که نشان می‌دهند این ماشین به فلان کارخانه متعلق است و دارای شهرت زیادی نیز است) تغییر دهد. ام در این میان طراحی آن خودرو به نوعی بازسازی اساسی هم نیاز دارد تا به ماشین‌های جدید هم‌خانواده خودش شباهت پیدا کند و در نتیجه آن مشتریان با انگیزه بیشتری برای خرید آن اقدام کنند. دقت داشته باشید که این موضوع در قیمت ماشین فیست لیفت بسیار تاثیر گذار است.

مطالعه بیشتر  انتخاب لاستیک درست خودرو را چگونه انجام دهیم؟

اما در این میان یک دلیل بسیار مهم و اساسی دیگر وجود دارد که اگر شرکت های خودروسازی دیگری ماشین هایی متفاوت را به بازار معرفی کردند که دارای استانداردهای به‌روزتری باشند از نظر فناوری یا کارآمدی ارائه کنند شرکت مورد نظر بتواند برای رقابت سریع یک فیست لیفت خودرو را انجام دهد تا از بازار جا نماندو دقت داشته باشید که این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است. این موضوع در مورد فست لیفت خودروهای ایرانی نیز صدق می کند.

تغییراتی که فیس لیفت خودرو ایجاد می کند؟

برای بسیاری از شما عزیزان این سوال مطرح است که چه تغییراتی در فیس لیفت خودرو (Car facelift) خودروها انجام می شود. برای پاسخ به این سوال های می توان گفت، در قسمت سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره به طور معمول تغییراتی اساسی به وجود می آید. البته در این میان امکان دارد که چرخ‌ها با طرح جدید عرضه شوند و یا رنگ‌های جدیدتری برای ماشین طراحی شود که در بهترین حالت ممکن است. این موضوع به طور مستقیم در افزایش فروش این خودروهای تاثیر دارد که هدف نهایی شرکت های خودروسازی بشمار می آید.

اما بهتر است بدانید که تغییراتی در قسمت‌های داخلی خودرو به وجود می آید به طور معمول به همان اندازه ساده است اما قبل از این مرحله تحقیقات و نظرسنجی های زیادی صورت کرفته تا به هیچ عنوان این تغیرات بیهوده نباشند.

اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنمیم ی توان گفت، تعویض تزئینات و تودوزی‌ها، طراحی جدید سیستم تهویه هوا و … که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می گیرد. یکی از مواردی که بسیار زیاد در فیست لیفت خودرو ها به وجود می آید تعبیه صفحه‌نمایش بزرگتر و ارتقا آن است که در جهت سرگرمی برای سرنشیانان است.

البته گاهی فیس لیفت خودروها ممکن است شامل به‌روزرسانی موتور، گیربکس، سیستم کنترل شاسی و لوازم جانبی ایمنی آن  نیز باشد. این موارد به خصوص در زمان هایی کاربرد دارد که شرکت قصد رونمایی از این نوع ماشین را دارد و می خواهد آن را به دنیا معرفی کند. دقت داشته باشید که فیست لیفت خودروهای ایرانی نیز می تواند برای صاحبان آن بسیار هیجان انگیر باشد زیرا این موضوع تنوع بسیار زیادی دارد و به هیچ عنوان بر خلاف تصور بسیاری از رانندگان فقط مخصوص ماشین های خارجی نیست. بهتر است اگر قصد انجام این کار را دارید در درجه اول به طور کامل تحقیقات تان را انجام دهید تا در آینده هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

دانستنی های جالب خودرو | چرا کولر خودرو باد گرم می زند!

mortazavi

بررسی ویژگی تایرهای تابستانی زمستانی و چهار فصل

mortazavi

نکات فنی رانندگی | دلایلی که ماشین در زمان ترمز به راست یا چپ می کشد…

mortazavi

نظر دهید.