مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

عکاسی خودرو در شب

عکاسی خودرو در شب | لوکیشن عکاسی ماشین | ایده عکاسی در ماشین | عکس از نور ماشین ها در شب | عکس از ماشین در حالت حرکت | ترفندها، تکنیک ها، دانستنی ها

عکاسی خودرو در شب مورد علاقه بسیاری از رانندگان است. لوکیشن عکاسی ماشین برای خیلی از رانندگان دارای اهمیت است. ایده عکاسی ماشین نقش مهمی در خروجی نهایی این موضوع دارد. عکس از نور ماشین ها در شب می تواند زیبایی چشم نوازی داشته باشد. عکس از ماشین در حال حرکت دغدغه خیلی از افراد که چطور ان را در بهترین حالت ممکن در آرند.

اگر شما عزیزان هم از دوست داران حوزه خودرو و عکاسی باشید به احتمال زیاد تا به حال تعداد عکس های بسیار زیادی از عکاسی خودرو در شب و یا روز دیده اید. همه افرادی که به طور کلی از دوست داران عکاسی هستند به خوبی می دانند که نور نقش بسیار مهمی در این حرفه دارد.

اما در این بین عکس هایی وجود دارند که انگار از آینده آمده‌اند و در واقع القا کننده‌ احساس تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته ای هستند. این عکس‌ها روایت کننده زیبایی از حرکت نور و رد آن در خیابان‌های شلوغ و متراکم شهری می باشند و این موضوع در باعث می شود نگرش شما نسب ایده عکاسی درماشین بسیار متفاوت شود.

خیلی از رانندگان دوست دارند که در بهترین حالت ممکن از ماشین شان عکاسی شود و نور چراغ در آن عکس ها به طور شگفت انگیزی دیده شود. این مسئله عکس از نور ماشین ها در شب برای خیلی ها جذاب است اما برای اینکه بتوانید آن را در بهترین حالت ممکن پیاده کنید باید با اصول عکاسی و نور پردازی آشنایی کامل داشته باشید.

چطور باید رد چراغ ماشین ها را درست عکاسی کنیم ؟

شما باید برای این کار در ابتدا باید در درجع اول به طور اصولی محل قرار گیری دوربین را مشخص کنید. پیشنهاد می کنیم که خیابان هایی را انتخاب کنید که ترافیک قابل توجه و پایداری در زمان عکاسی شما داشته باشند. پس از انتخاب خیابان دوربین‌ را طوری قرار دهید که در زمان زوم کردن، ماشین‌ها از پشت سر شما به سمت انتهای خیابان درحال رد شدن باشند. البته این موضوع در شرایطی به درد شما می خورد که قصد داشته باشید در یک خیابان یک طرفه از خودروهای در حال عبور عکاسی کنید.

کنترل کردن حجم خودرو در زمان عکس از ماشین در حال حرکت نیاز به تمرکز و  مهارت زیادی دارد که شما عزیزان باید آن را دشته باشید. اما این موضوع زمانی که ماشین از محل قرارگیری دوربین شما بسیار دور باشد دیگر مشکل اساسی بشمار نمی آید. دقت داشته باشید که عکس از نور ماشین ها در شب چه در حال حرکت باشند و چه نباشند نیاز به یک نورپردازی بسیار خاص دارد. عکاسی خودرو در شب در شب باید در بهترین شرایط ممکن انجام شود زیرا در غیر این ضورت خروجی خوبی نخواهد داشت.

مطالعه بیشتر  شیوه صحیح تعویض دنده ، ناجی سیستم فنی خودرو شما

طوری برنامه ریزی کنید که لوکشین عکاسی ماشین در زمان ۳۰ دقیقه به غروب خورشید حالت نورگیری خوبی داشته باشد. اطلاع داشتن از این موارد می تواند به شما در زمان عکاسی کمک زیادی کند و از هدر رفتن زمان و انرژی جلوگیری کند. این ۳۰ دقیقه برای شما فرصت بسیار ویژه ای به وجود می آرورد که برنامه رریزی بسیار دقیقی داشته باشید تا عکس از نور ماشین ها در شب را به خوبی بگیرید.

شما می توانید در این سی دقیقه ای که به دست آورده اید ایده عکاسی تان را با لوکیشنی که در آن حضور دارید هماهنگ کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید عکس از ماشین در حال حرکت بگیرید یکی از بهترین مکان هایی که می توانید در آنجا حضور داشته باشید پل هوایی است.

البته دقت داشته باشید که هر موقعیت دیگری شبیه مثل پل هوایی که ارتفاع مناسبی داشته باشد برای عکاسی بسیار مناسب می باشد. یکی از مواردی که باید نسبت به آن دقت داشته باشید زاویه مناسب و منظره‌ی عالی است که در صورت کنار هم قرار داده شدن در یک کارد می تواند یک بسیار عالی را به شما تحویل دهد.

موارد مهم لوکیشن عکاسی ماشین و ابزارهای آن

دقت داشته باشید که دوربین در محل درستی جاگیری شده است. خیلی از عکاسان نمی توانند که در کل مدت زمان عکاسی دوربین را روی دست نگه دارند به همین دلیل از سه پایه استفاده می کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود دوربین را روی سه پایه قرار دهید نداشتن لرزش زیرا در هر صورت دست به طور طبیعی لرزش هایی دارد که منجر به خراب شدن عکس می شود. دقت داشته باشید که این موضوع می تواند به عنوان یک کمک زمانی که می خواهید عکس از ماشین در حال حرکت بگیرید بشمار آید.

پیشنهاد می کنیم که سنگین ترین سه پایه خود را برای عکاسی خودرو در شب و یا روز بردارید. این کار باعث می شود دوربین شما در مقابل عواملی مثل وزش باد به شدت مقاوم شود و هیچ لرزشی دیگر احساس نشود.

انواع تست تصادف خودرو

بهتر است بدانید که یکی دیگر از راه هایی که می توانید میزان پایداری سه پایه را افزایش دهید باز نکردن آن به صورت کامل است. تلاش کنید لوکیشن عکاسی ماشین شما در نقطه ای باشد که حتما نیاز به باز کردن سه پا یه به صورت کامل نباشد.

مطالعه بیشتر  کاهش سرعت خودرو | احساس می کنید خودروی شما سرعت کمی دارد؟!

تنظیمات دوربین مربوط به عکاسی خودرو در شب

پیشنهاد می کنیم برای عکاسی خودرو در شب و یا روز در ابتدا از گزینه‌ی (Live View) برای مشخص کردن محل فوکوس تصویر استفاده کنید. در مرحله بعد باید سوژه‌ای در فریم را نزدیک به نقطه‌ی مورد نظر برای عکاسی پیدا کنید و در عمیق‌ترین نقطه از فریم‌تان فوکوس کنید تا سوژه در بهترین حالت ممکن قرار گیرد. اگر از کنار جاده می خواهید از چراغ های ماشین عکاسی کنید باید بر روی دورترین تابلوهای نقطه ممکن مثل تابلو راهنمایی و رانندگی فوکوس کنید تا عکس شما ایده آل شود. البته این موضوع ارتباط مستقیمی با لوکیشن عکاسی ماشین که شما انتخاب کرده اید دارد.

پس از اینکه نقطه‌ی فوکوس را به طور کامل شناسایی کردید باید برای شروع عکاسی از چراغ ماشین ها، تنظیمات لنز دوربین خود را دوباره بر روی فوکوس دستی تنظیم کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

دقت داشته باشید که بعد از اینکه تابلوی مورد نظرتان و فوکوس کردن بر روی آن را به طور کامل انجام دادید، تنظیمات دوربین‌تان را بر روی فوکوس دستی قرار دهید تا دوربین در هنگامی دکمه شاتر را فشار می‌دهید فوکوس شما را تغییر ندهد و این امر در نهایت منجر به زیبا شدن عکس شما شود.

اطلاع داشتن شما از این نکات فنی می تواند باعث شود که ایده عکاسی در ماشین و یا فضای بیرون به شدت خلاقانه شود که این موضوع برای هر عکاسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پیشنهاد ما برای شما عزیزان جهت تنظیم سرعت شاتر همان حالت مرسوم است که چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه می باشد. این میزان از زمان معمولا نسببت به خودرویی که در حال حرکت است و شما آن را به عنوان سوژه انتخاب می کنید فرصت مورد نیاز را می دهد تا بتواند طول فریم شما را طی کند و نتیجه محسوسی برایتان داشته باشد.

دقت داشته باشید که در این مدل از عکاسی دیافراگم خود را هم در حدود تنظیمات میانی قرار دهید تا عکس حالت استاندارد داشته باشد. یکی از رایج ترین تنظیمات دیافراگم در عکاسی از چراغ ماشین ها، f/8 است که باعث زیبایی قابل توجهی در عکس می شود. البته به هیچ عنوان این موضوع را فراموش نکنید که این طبیعت عکاسی است که هر عکس، ویژگی‌ها و تنظیمات منحصر بفرد خود را داشته باشید و تازه در این حالت است که خلاقیت به وجود می آید. دقت داشته باشید که این موضوع در ایده عکاسی در ماشین و یا فضای بیرونی آن به عنوان یک مسئله مهم است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

موتور باکسر خودرو چیست؟

mortazavi

فوت وفن خودرویی | ریختن آب در رادیاتور ماشین! اقدامی غلط یا درست!؟؟

mortazavi

آیا ماشین شما در حین رانندگی متوقف می شود؟ ۸ راهکار را باهم بررسی کنیم!!!

mortazavi

نظر دهید.