مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

قطعه ای جذاب برای تیونرها؛ استرس بار (Stress Bar) | استرات بار (Strut Bar)

قطعه ای جذاب برای تیونرها؛ استرس بار (Stress Bar) | استرات بار (Strut Bar) | عملکرد استرات بار (Strut Bar)، نحوه عملکرد استرس بار (Stress Bar)، وظیفه strut tower braces نقش shock tower braces | مزایای استرات بار در خودرو | معایب استرات بار در خودرو | اهمیت وجود استرات بار یا استرس بار در خودرو

افراد زیادی که به نوعی می توان گفت به رانندگی علاقه بسیار زیادی دارند و یا تیونرها استرات بار را از بیرون خریداری کرده و بر روی خودروی خود نصب می کنند. در واقع استرات بار واقعاً به هدایت خودرو کمک می کند و چرخش بدن را کاهش می دهد، اما آیا رانندگان معمولی که به صورت روزانه  رانندگی می کنند به این میله احتیاج دارند؟  نوار تسمه ای میله ای است که بر روی مک فرسون را روی شاسی یکپارچه/ مونوکوک متصل می کند و برج ها را به صورت یک برج در سیستم تعلیق جلو خودرو قرار می دهد. سیستم تعلیق ترکیبی سفتی بیشتر و سیستم جابجایی سفت تری را ارائه می دهد. هر زمان که خودرو در حال پیچ خوردن است، جهت پیچ خودرو بسیار بیشتر از طرف دیگر فشرده می شود. میله Strut به نگه داشتن تعلیق چپ و راست در کنار هم کمک می کند، بنابراین از فشرده سازی جانبی به طور ناهموار جلوگیری می کند. به غیر از اطمینان از فشرده سازی سیستم تعلیق،استرس بار به کاهش رول بدن نیز کمک می کند. در طول پیچ های سخت، کامبر خودرو ما با توجه به نیروی وارد شده به سیستم تعلیق و شاسی خودرو تغییر می کند. سیم پیچ روی فشرده سازی سیستم تعلیق نسبت به شاسی چشمه می زند. این باعث می شود که بدنه خودرو در جهت مخالف پیچ ما بچرخد. نوار برآمدگی با به حداقل رساندن تغییرات کمبری که باعث چرخش بدنه می شود به دلیل ترکیب هر دو طرف شاسی کمک می کند. در هنگام پیچ و تاب سخت، میله محکم تری به خودرو می دهد. در حال حاضر هر دو میله استرات بار با هم ترکیب شده اند که منجر به فشرده شدن سیستم تعلیق با سرعت مساوی در هنگام پیچ خوردن می شود، چرخش چرخ بر روی چرخ های محرک به طور چشمگیری کاهش می یابد. این باعث می شود که انگیزه ای برای خودرو ایجاد شود. دقیق تر بپردازیم به این موضوع در ادامه ….

چگونه یک استرات بار خودرو  حرکت را بهبود می بخشد؟

همواره تضاد جالبی بین هندلینگ و عملکرد وجود داشته است. هندلینگ به احساس خودرو و پایداری آن اشاره دارد، در حالی که عملکرد بیشتر به سرعت و شتاب مربوط می شود. به طور کلی، اتومبیل هایی که خوب حرکت می کنند در سرعت های بالا راحت تر اداره می شوند. هدف اصلی استفاده از shock tower braces خودرو این است که هنگام رانندگی شدید، ماشین خود را راحت تر اداره کنید. میله های ران در خودرو لزوماً سرعت پیچیدن یا زمان دور زدن شما را افزایش نمی دهند. در عوض، آنها ماشین شما را در هنگام پیچیدن با سرعت بیشتر قابل پیش بینی می کنند.

انواع مشکلات سیستم تعلیق

این نتیجه تقسیم مجدد مهاربند است که فشار اضافی را از یک میله حرکت به میله دیگر منتقل می کند. این به طور قابل توجهی انعطاف شاسی را در پیچ های تنگ کاهش می دهد و به ثابت ماندن فرمان حتی در سرعت های بالا کمک می کند. نصب میله های محکم باعث افزایش استحکام کلی خودرو می شود. به همین دلیل، شاسی شما هنگام برخورد با یک دست انداز یا اگر به سختی به یک گوشه تیز تبدیل می شوید، خم یا چپ نمی شود.

مطالعه بیشتر  میل سوپاپ چیست و چگونه کار می کند ؟

میله های ران یا استرات بارهای جلو و عقب

اکثر علاقه مندان ادعا می کنند که شما باید یک راننده با تجربه باشید تا متوجه تفاوت واقعی مهاربندهای جلو و یا عقب شوید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی مهاربندها، باید آنها را با بوش های پس از فروش و مفاصل توپ ترکیب کنید. یک جفت نوار پس از فروش به آن لیست اضافه کنید و هندلینگ اتومبیل خود را به طرز چشمگیری تغییر دهید.

مهاربندهای پایه را می توان بر روی سیستم جلو یا عقب نصب کرد. سفت شدن قسمت جلویی خودرو شما باعث کاهش سرعت حرکت می شود و انجام همین کار برای قسمت عقب باعث افزایش بیش از حد می شود. با این حال، این بستگی زیادی به ویژگی های جابجایی فعلی خودرو شما دارد.

مزایای Strut Bar یا استرات بار در خودرو

شاسی محکم تر: ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که برخی از خودروها واقعاً از میله های ران استفاده می کنند. اینها شامل خودروهای قدیمی و سبک وزن می شوند که به دلیل مشکلات مربوط به چرخاندن بدن و نوسان شناخته می شوند. اگر ماشین شما جدید است و هیچ مشکلی در مورد محکم بودن شاسی آن وجود ندارد، از نصب میله های ران یا استرات بار در خودرو سود نخواهید برد. مزایای استرات بار

کاهش ساییدگی و پارگی: میله های ستون تنشی را بین برج های چپ و راست تقسیم مجدد می کنند. تمام نیرو و فشاری که هنگام رانندگی ایجاد می شود به طور مساوی در شاسی شما تقسیم می شود. به همین دلیل، سایش و پارگی ناشی از این فشار نیز دوباره توزیع می شود. اگر راستش را بخواهید، بسیاری از علاقه مندان میله ای را نصب می کنند زیرا باعث می شود موتور آنها عالی به نظر برسد و این مشکلی ندارد. تا زمانی که مود عملکردی دارد و چیزی را از تجربه رانندگی شما دور نمی کند، ارزش نصب دارد. مزایای استرات بار

قطعه ای جذاب برای تیونرها؛ استرس بار (Stress Bar) | استرات بار (Strut Bar) | عملکرد استرات بار (Strut Bar)، نحوه عملکرد استرس بار (Stress Bar)، وظیفه strut tower braces نقش shock tower braces | مزایای استرات بار در خودرو | معایب استرات بار در خودرو | اهمیت وجود استرات بار یا استرس بار در خودرو 
قطعه ای جذاب برای تیونرها؛ استرس بار (Stress Bar) | استرات بار (Strut Bar) | عملکرد استرات بار (Strut Bar)، نحوه عملکرد استرس بار (Stress Bar)، وظیفه strut tower braces نقش shock tower braces | مزایای استرات بار در خودرو | معایب استرات بار در خودرو | اهمیت وجود استرات بار یا استرس بار در خودرو 

معایب Strut Bar (استرات بار) در خودرو

* به عملکرد خارج از جاده ضربه می زند: در برخی موارد ، سیستم تعلیق شما باید مستقل عمل کند. به خصوص اگر ثبات خارج از جاده برای شما مهم باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک تسمه محکم نصب کرده اید و چرخ چپ جلویی شما با یک دست انداز برخورد می کند، این تأثیر روی چرخ راست جلو نیز احساس می شود. همین مشکل در نوارهای نوسان نیز رخ می دهد. در مورد رانندگی در خارج از جاده این ایده آل نیست. شما می توانید کشش خود را در زمانی که بیشترین نیاز را دارید از دست بدهید و سواری شما ناراحت کننده خواهد بود. انواع سیستم تعلیق خودرو را بهتر بشناسید.

مطالعه بیشتر  هر آنچه که در مورد گیربکس 206 اتومات باید بدانید

 

*  هیچ تفاوت خط مستقیم ایجاد نمی کند: هنگام حرکت در پیچ ها یا هنگام فرمان بر روی سطوح ناهموار، می توان از بریس های برآمده استفاده کرد. اگر در یک خط مستقیم رانندگی می کنید یا با یک درگ نوار مسابقه می دهید، استرات بار شما تفاوتی نخواهد کرد. معایب استرات بار در خودرو

*  فضای موتور را اشغال می کند: استرس بار شما نباید هیچ نقطه دسترسی مهمی مانند باتری یا شما را مسدود کند. اطمینان حاصل کنید که کاپوت شما هنگام بستن به نوار تسمه ضربه نزند. در برخی موارد ممکن است لازم باشد که ارتفاع کاپوت خود را پس از نصب بریس محکم تنظیم کنید، بنابراین قبل از خرید هر محصول را به طور کامل بررسی کنید.

بیشتر بدانید: بوش میل موج گیر در سیستم تعلیق

در نهایت می توان گفت که بیشتر خودروسواران عاشق این قطعاتی هستند که می خواهند به ظاهر موتور خود را بسیار تقویت شده نشان دهند نمی توان گفت استرات بار جنبه تزئینی دارد و کاربردی نیست اما این واقعیت را قبول کنیم که بیشتر برای ظاهر این کار انجام می شود. ما در نظر می گیریم که  استرس بار (Stress Bar) 25٪ عملکردی و ۷۵٪ فرم دارند. واقعاً بستگی به این دارد که در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید. اگر پس از نصب میله های محکم انتظار تغییر شدید در نحوه عملکرد ماشین خود را دارید، احتمالاً ناامید خواهید شد.

در مورد انتخاب جنس استرات بار، فولاد بهترین گزینه شما است. اگر برای صرفه جویی در وزن به دنبال یک میله آلومینیومی هستید، مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی حجیم و قوی می دانید تا در واقع بدون خم شدن کار کند. حتماً توجه کرده اید که چگونه فولاد همیشه فلز انتخابی برای ساخت قفسه ها و قاب های رول بوده است. این کار به دلایل خوبی انجام می شود. ترکیب مقرون به صرفه، استحکام کششی بالا و مقاومت خوب، فولاد را به عنوان ماده ای ترجیحی برای ساخت قطعاتی که تحت فشار زیادی قرار می گیرند، استفاده می کند. نحوه عملکرد استرس بار (Stress Bar)

Strut bar هیچ تاثیری بر رانندگی درگ، پیچ نرم، رانندگی در مناطق شهری ندارد. در هنگام رانندگی شدن با سرعت بالا در بزرگراه، این قطعه نیز ثبات بهتری به شما نمی دهد. مگر اینکه شما فردی باشید که در نمایش دریفت یا مسابقه نمایش اجرا می کنید، در غیر این صورت استرس بار برای نصب روی وسیله نقلیه شما کاربردی نخواهد بود. به طور کلی، این قطعه ثبات زیادی را ایجاد می کند، چرخش بدن را کاهش می دهد و فقط در هنگام پیچ های سخت، خودرو را بهتر در دست می گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

معرفی قطعات در خودرو | Sway Bar Bushing بوش میل موج گیر در سیستم تعلیق

mortazavi

موتور باکسر خودرو چیست؟

mortazavi

صکادرات در رانندگی چیست؟ و در رانندگی چه کاربردی دارد؟

mortazavi

نظر دهید.