مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

علت نشت مایعات در زیر خودرو چیست؟

علت نشت مایعات در زیر خودرو چیست؟ دیده شدن روغن سبز زیر ماشین | نشتی بنزین ماشین | نشتی آب از زیر خودرو | نشتی روغن موتور زیر خودرو 

علت نشت مایعات در زیر خودرو چیست؟

دیده شدن روغن سبز زیر ماشین | نشتی بنزین ماشین | نشتی آب از زیر خودرو | نشتی روغن موتور زیر خودرو

علت نشت مایعات در زیر خودرو در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد که می توان آنها را با راهکارهایی ساده رفع نمود. همه رانندگان طبیعتا با این صحنه مواجه شده اند که نشتی بنزین ماشین را مشاهده کنند و دلیل آن را نمی دانستند. شما با این مسئله در نهایت باید روبه رو شوید که اگر از این نشتی های رایج مثل نشتی آب زیر خودرو پیشگیری نکنید در آینده باید آن را با هزینه های زیادی جبران کنید. ما در ادامه مطلب به مسائلی مثل علت ریختن ضد یخ از زیر ماشین و همچنین دیده شدن روغن سبز زیر ماشین می پردازیم تا این دغدغه ها برای رانندگان رفع شود.

این مشکل برای خیلی از رانندگان پیش می آید. اما اکثر رانندگان در مراحل ابتدایی نشت مایعات متوجه آن نمی‌شوند تا زمانی که این مسئله را بر حسب اتفاق با چشم خودشان ببینند. اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید باید منتظر خسارات و هزینه های زیادی برای جبران آن باشید.

دو اقدام مهم در زمان نشتی از زیر خودرو

شما با آشنا شدن این اقدامات می توانید این مسئله را در مراحل ابتدایی آن کنترل کنید.

قرار دادن خودرو روی یک سطح صاف 

ماشین را روی یک سطح صاف بگذارید و تا یک شب آن را به هیچ عنوان جابه جا نکنید. اگر می خواهید خیلی دقیق نشتی را پیدا کنید می توانید با جک خودرو را بالا ببرید یا آن را روی چال مکانیکی قرار دهید.

 نشت منیفولد ورودی

قرار دادن مقوا سفید زیر خودرو

اگر می خواهید به راحتی محل نشت را پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که از یک تکه مقوای سفید یا کاغذ استفاده کنید و آن را زیر خودرو قرار دهید تا در صورت ریختن مایع نشت شده علاوه بر متوجه شدن محل نشتی بتوانید رنگ آن را هم تشخیص دهید و به درست ترین تشخیص برسید. دلیل نشت واشر کارتل روغن چیست!

دلایل اصلی نشتی خودرو

پیشنهاد می کنیم که با دقت این موارد را بخوانید تا دیگر رفع و تشخیص این موارد برای شما دشواری نداشته باشد.

مایع خنک کننده خودرو و نشت آن

اگر مایع خنک کننده سبز رنگ خودرو شما به سرعت کم یا خشک می شود حتما بررسی های لازم را انجام دهید زیرا این شرایط می تواند  آسیب‌های جدی به موتور وارد کند. همین مسئله باعث می شود که شما به صورت منظم سطح مایع خنک‌کننده در مخزن را کنترل کنید. البته باید دقت داشته باشید که از چرب نبودن آن اطمینان نیز حاصل شود چون این مسئله هم در این باره که شما دوباره روغن سبز رنگ زیر ماشین را مشاهده کنید تاثیر زیادی دارد.

مطالعه بیشتر  اشتباهات رانندگی که بسیار خطرناک هستند...

نشتی روغن موتور زیر خودرو

رنگ هایی که روغن ترمز دارد به طور معمول زرد، آبی روشن و شفاف است که همچنین دارای غلظت مناسبی نیز هستند. اگر مایعی را با ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد زیر ماشینتان مشاهده کردید بعد از اینکه سطح روغن‌ترمز خودروتان را چک کردید و آن را  مسئله غیر استانداردی تشخیص داید به سرعت آن را به یک کارشناس در این حوزه نشان دهید تا مشکل را رفع کند.
شیوه طراحی و تولید خودروهای مدرن به گونه ای است که نشت مایع ترمز خیلی کم اتفاق می افتد اما اگر شما عزیزان هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و به طور معمول آن را در نزدیکی چرخ‌ها، سیلندر اصلی و لوله های حاوی روغن‌ترمز یا جایی در زیر پدال ترمز مشاهده می کنید بهتر است که به مکانیکی مراجعه کنید تا خودرو آسیب بیشتری ندیده است. نشتی کاسه نمد عقب در خودرو و دلایل این امر چیست!؟

نشتی روغن هیدرولیک فرمان خودرو

این روغن قرمز رنگ است و دارای بوی خاصی نیز است. اگر این روغن در سیستم خودرو کاهش یابد منجر می شود که فرمان خشک شود و دیگر حرکتی روان نداشته باشد.
تلاش کنید که به صورت دوره ای نشت روغن هیدرولیک فرمان را چک کنید زیرا در بعضی موارد پیش می آید که نشتی به مرور زمان از مقدار بسیار کمی ایجاد می شود و به میزان بیشتری افزایش پیدا می کند.

نشتی روغن گیربکس خودرو

این روغن رنگی بین صورتی و قهوه ای است. البته مسئله رنگ این روغن بستگی دارد به نوع برند و نوع کارکرد آن. میزان غلیظ بودن این روغن مثل روغن‌ موتور است و لغزندگی آن هم بسیار شبیه به روغن موتور می باشد این شباهت تا جایی پیش رفته است که در بعضی موارد این روغن را با روغن موتور اشتباه می گیرند. دقت داشته باشید که اگر در شرایطی قرار گرفتید که میزان نشتی روغن گیربکس در خودرو شما زیاد بود حتما به کارشناس این حوزه مراجعه کنید. البته بهتر است بدانید نشت روغن گیربکس بیشتر در گیربکس‌های اتوماتیک مشاهده می شود.. این مسئله بسیار زیاد اتفاق می افتد و در بسیاری از موارد به عنوان علت نشت مایعات در زیر خودرو به حساب می آید.

مطالعه بیشتر  علائم خرابی قطعات خودرو | روشن شدن چراغ فشار کم روغن (4 علت رایج)

نشتی آب زیر خودرو

اگر شما بعد از اینکه از سیستم تهویه استفاده کردید و بعد از آن زیر خودرو مشاهده نمودید و متوجه شدید که آب زیر خودرو چکه کرده است نگران نباشید زیرا این یک عملکرد طبیعی در خودرو به شمار می آید و دلیل آن همین استفاده از کولر است.

نشتی آب کولر خودرو

اگر در فصل تابستان قرار دارید و نشت آب را زیر خودرو خود مشاهده می کنید، دقت داشته باشید که این مسئله در این فصل چیز عجیبی نیست. این فرآیند به این گونه است که کولر خودرو رطوبت به وجود آمده در اتاق را جمع‌ می‌کند و آن را در قالب قطرات آب از لوله تخلیه اپراتور از سیستم ماشین خارج می کند.

نشتی بنزین زیر خودرو

بنزین از آن دسته مایعاتی است که اگر نشتی پیدا کند می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به وجود آمدن حادثه ای شود. بهتر است توجه داشته باشید که این عوامل علت نشت مایعات در زیر خودرو هستند که عبارت اند از:

  •  اگر هنگام بنزین زدن بیش از حد مجاز باک را پرکنید منجر به این مسئله می شود که نشتی بنزین به وجود آید.
  • خراب بودن انژکتور نیز از دلایل مهمی است که منجر به نشتی بنزین می شود و دلیل این مسئله این است که در صورت خرابی انژکتور بنزین از آن نشت می کند. البته نصب نادرست انژکتور منجر به نشت سوخت می شود.
  •  باک خودرو هم دچار آسیب هایی می شود که دلیل اصلی آن آلاینده‌های جاده است که در نهایت منجر به فرسایش باک می شود و باعث نشتی بنزین ماشین خواهد شد.
  • دقت داشته باشید که اگر لوله‌های انتقال سوخت نشتی داشته باشند می تواند دلیل مهمی برای نشت بنزین باشد. اگر شلنگی که بنزین به وسیله آن به باک هدایت می شود سوراخ باشد یا نشتی داشته باشد یا به صورت نادرست نصب نادرست شده باشد می تواند از دلایل قابل توجه نشتی بنزین خودرو به حساب آید.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

همه چیز در مورد سیستم تعلیق مجیک بادی کنترل مرسدس بنز

نیما شیرازی

نکات فنی خودرو | لاستیک فاق کوتاه… خوب یا بد برای خودرو!

mortazavi

عملکرد مایع خنک کننده موتور خودرو + هشدار برای جلوگیری از فشار به موتور خودرو در روزهای تابستانی!

mortazavi

نظر دهید.