مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

نشانه های خرابی چرخ | ۴ علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو

نشانه های خرابی چرخ | ۴ علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو علت صدای چرخ ماشین | علت صدا دادن چرخ جلو ماشین هنگام دور زدن | لرزش در لاستیک در خودرو | نکات آموزشی و فنی خودرو 

شایع ترین مشکلات خودرو که برای شما پیش می آید به نوعی حول لاستیک ها و چرخ های شما می چرخد. برای اکثر مردم، این به معنای پنچر بودن لاستیک ها یا کم باد بودن لاستیک است. اما شدیدترین مشکلات ناشی از ناحیه چرخ ها زمانی است که هنگام رانندگی در جاده با سرعت کم و زیاد، صداها و لرزش های عجیب و غریب ایجاد می کنند. همچنین متوجه ارتعاشاتی خواهید شد که از فرمان شما احساس می شود که می تواند به روی رانندگی شما تأثیر بگذارد. از آنجایی که نمی خواهید جان دیگران را به خطر بیندازید، بهتر است این مشکلات تایرها را فوراً قبل از بدتر شدن برطرف کنید. در غیر این صورت، احتمال تصادف شما به شدت افزایش می یابد.

۴ دلیل اصلی نویز و لرزش ناحیه چرخ

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که نشان دهد چرا هنگام رانندگی با این مشکلات از ناحیه چرخ مواجه می شوید. گاهی اوقات ممکن است علت به طور مستقیم در لاستیک های شما پیدا شود، در حالی که در برخی مواقع مشکل می تواند به یکی دیگر از اجزای وسیله نقلیه شما مرتبط باشد که به لاستیک های شما مرتبط است.

در زیر ۴ علت اصلی صدا و لرزش لاستیک هنگام رانندگی با سرعت کم و زیاد آورده شده است:

۱: چرخ ها

چرخ های شما چیزی هستند که توسط سیستم فرمان شما کنترل می شوند. لاستیک ها به دلیل اتصال به هم مجبور به حرکت و چرخش مشابه چرخ ها هستند. بنابراین، باید بررسی کنید و ببینید آیا در هر یک از قطعاتی که مستقیماً به چرخ‌های شما مربوط می‌شود مشکلی وجود دارد یا خیر.

مطالعه بیشتر  مقالات فنی خودرو | هدآپ چیست و نحوه عملکرد آن (Head-Up Display)

این به این معنی است که بلبرینگ چرخ ها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که فرسوده یا آسیب دیده نیستند. همچنین، اگر اتصالات توپی یا انتهای میله‌ها، اتصال بدی وجود دارد، صدای جیر جیر از ناحیه اطراف لاستیک‌های خود را خواهید شنید. دانستنی های فنی خودرو | علائم خرابی و علت شنیدن صدا از بلبرینگ چرخ

۲: لاستیک

اگر چرخ ها مشکلی ندارند، ممکن است مشکل از خود لاستیک ها باشد. چیزی به اندازه آج لاستیک فرسوده یا فشار هوای پایین تنها در یک لاستیک می تواند باعث لرزش کل خودرو شود زیرا هر چهار لاستیک به طور ناهموار در جاده قرار می گیرند.

مهم است که مطمئن شوید لاستیک های نامتعادل ندارید و علائمی از ساییدگی ناهموار آج را نشان نمی دهد. همچنین داشتن مقدار توصیه شده فشار هوا در آنها بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید، وقتی با سرعت های بالاتر رانندگی می کنید، لرزش زیادی را متوجه خواهید شد.

فشار باد ساده ترین مشکل لاستیک است که می توان آن را برطرف کرد زیرا فقط با کمپرسور هوای خود را پر می کنید یا به پمپ بنزین می روید و با استفاده از کمپرسور آن ها هوای بیشتری را به داخل لاستیک ها پمپ می کنید.

اما زمانی که آج لاستیک شما ساییده می شود، معمولاً در یک طرف ماشین بیشتر از طرف دیگر رخ می دهد. در این حالت، تایرها را به اطراف بچرخانید تا از هر دو طرف یکدست شوند.

نشانه های خرابی چرخ | 4 علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو علت صدای چرخ ماشین | علت صدا دادن چرخ جلو ماشین هنگام دور زدن | لرزش در لاستیک در خودرو | نکات آموزشی و فنی خودرو 
نشانه های خرابی چرخ | ۴ علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو علت صدای چرخ ماشین | علت صدا دادن چرخ جلو ماشین هنگام دور زدن | لرزش در لاستیک در خودرو | نکات آموزشی و فنی خودرو

۳: ترمز

هنگامی که با سرعت کم یا زیاد رانندگی می کنید و شروع به اعمال فشار به پدال ترمز می کنید، ممکن است در آن نقطه صداهای عجیب و غریب یا لرزش لاستیک ها را تجربه کنید. این می تواند به معنای مشکل در روتور ترمز یا فرسوده شدن لنت ترمز سیستم ترمز باشد.

مطالعه بیشتر  سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب چیست و چگونه کار می‌کند + تاریخچه

همچنین ممکن است جزء دیگری از سیستم ترمز وجود داشته باشد که ممکن است باعث این مشکل شود، مانند کم شدن روغن ترمز یا کالیپر چسبنده. بهترین توصیه این است که از یک مکانیک بخواهید ترمزهای شما را بررسی کند تا ببیند چرا آنطور که باید، عمل نمی کنند. باد سرد بخاری خودرو نشانه خرابی کدام قطعات می باشد؟

۴: محور

یک محور آسیب دیده یا خم شده می تواند باعث ایجاد لرزش محسوس یا حتی شدید از لاستیک ها در هنگام رانندگی شود. یک محور معمولاً پس از سالم ماندن از یک تصادف رانندگی یا اگر وسیله نقلیه از روی سنگ بزرگ یا جسم جامد دیگری عبور کند، در این وضعیت قرار می گیرد.

هر چقدر سریعتر رانندگی کنید، لرزش بدتر می شود. اما اگر با سرعت کم نیز رانندگی می کنید، لرزش به طور کامل از بین نمی رود. این مشکلی است که باید قبل از اینکه اکسل را بدتر کند تعویض کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

سنسور باد لاستیک در خودرو ( TMPS)

mortazavi

قطعات مهم آفرود | اسنورکل (Snorkel) یا لوله تنفس در آفرود

mortazavi

دمپینگ کابین خودرو چه کمکی به شما می کند؟

mortazavi

نظر دهید.