مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

طرز کار قفل کن دیفرانسیل (Diff Lockers)

طرز کار قفل کن دیفرانسیل (Diff Lockers)قفل کننده دیفرانسیل در خودرو | عملکرد قفل دیفرانسیل | وظیفه قفل کن دیفرانسیل | مقاله فنی خودرو

هنگامی که یک ماشین در پیچهای مختلف می پیچد، هر یک از چرخ ها باید با سرعت کمی متفاوت بچرخند. این بدان معناست که مسیری که توسط چرخ های خارجی طی می شود کمی طولانی تر از مسیری است که چرخ های داخلی طی می کنند. نحوه انجام این کار با استفاده از دیفرانسیل یا diff است که البته تا اینجای کار تنها جزئی کوچک از وظیفه دیفرانسیل را گفتیم برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به دیفرانسیل در خودرو می توانید بر روی لینک های مرتبط کلیک کنید.

قفل کن دیفرانسیل چه توانایی دارد؟

اگر تمایل زیادی به مسیرهای خطرناک دارید، باید اطمینان حاصل کنید که رانندگی به طور موثر به هر چهار چرخ منتقل می شود. تنها راه اطمینان از این امر وجود یک جفت دیفرانسیل قفل جلو و عقب است. در مورد دیفرانسیل جلو بیشتر بدانید.

هنگام رانندگی در خارج از جاده، دیفرانسیل همیشه قدرت را با کمترین مقاومت به چرخ می فرستد. بنابراین اگر ۴×۴ کشش خود را از دست بدهد (در هوا گیر کرده یا در گل و غیره) چرخ با کمترین کشش بی تاثیر می چرخد.

قفل کردن دیفرانسیل ها یا Diff Lockers با ارسال رانندگی مساوی به هر دو چرخ در یک محور، بدون در نظر گرفتن زمین و کشش، از این امر جلوگیری می کند، بنابراین با قفل های مختلف جلو و عقب (قابل انتخاب یا اتوماتیک) می توانید در اکثر موانع با گشتاور کم یا بدون چرخ دویدن را طی کنید. به

قفل کننده های دیفرانسیل، زیرا توانایی خودرو را به طرز چشمگیری بهبود می بخشند و به صاحب خودرو این امکان را می دهند که دیفرانسیل ها را در صورت لزوم قفل یا باز کند و ۱۰۰ درصد گشتاور موجود را بگیرد و آن را به طور مساوی در دو سر محور توزیع کند. مهندسان طراحی می گویند: این به راننده این امکان را می دهد که در هنگام خارج از جاده حرکت خود را حفظ کرده و با خیال راحت در مناطق سخت حرکت کند بدون اینکه کشش خود را از دست بدهد.در نهایت، دیفرانسیل قفل از بین رفتن کشش را کاهش می دهند. آیا طرز کار دیفرانسیل عقب در خودروها را می دانید!؟

مطالعه بیشتر  علائم روی لاستیک های خودرو چه مفاهیمی هستند؟

یک تصور اشتباه مشترک بسیاری از صاحب نظران ۴WD این است که با تغییر وسیله نقلیه به حالت ۴WD، نیرو در هر زمان به هر چهار چرخ ارسال می شود. با این حال، در برخی از سناریوها، یک وسیله نقلیه استاندارد با دیفرانسیل باز تنها می تواند رانندگی را به سهولت ترین چرخ انجام دهد تا در هر محور بچرخد، که در گِل گیر کرده یا بالا در هوا است.

پک قفل کن های دیفرانسیل در خودروها و همچنین وظیفه قفل کن دیفرانسیل به شما این امکان را می دهد که قدرت کامل را برای هر دو چرخ داشته باشید، حتی زمانی که یک چرخ از زمین خارج است. بنابراین هنگامی که آن چرخ فرود می آید، شما از قبل حرکت کرده اید و به شما این امکان را می دهد که کشش خود را به دست آورید و از یک نقطه بد خارج شوید.

طرز کار قفل کن دیفرانسیل (Diff Lockers) | قفل کننده دیفرانسیل در خودرو | عملکرد قفل دیفرانسیل | وظیفه قفل کن دیفرانسیل | مقاله فنی خودرو 
طرز کار قفل کن دیفرانسیل (Diff Lockers) | قفل کننده دیفرانسیل در خودرو | عملکرد قفل دیفرانسیل | وظیفه قفل کن دیفرانسیل | مقاله فنی خودرو 

نحوه عملکرد یک دیفرانسیل قفل؛ در هنگام پیچ خوردن این است که یک چرخ را رها کرده و تمام توان را به چرخ کمترین مقاومت هدایت کند. به عبارت دیگر، چرخ هایی که برای موتور راحت تر می چرخند. این یک روش منطقی بر روی سطوح جامد و یکنواخت است. اما وقتی صحبت از رانندگی در خارج از جاده می شود، می تواند چند مشکل ایجاد کند.

اگر در یک مسیر مخصوص ناهموار یا لغزنده رانندگی می کنید، معمولاً حداقل یک چرخ می لغزد یا در هوا بلند می شود. اکنون این جایی است که چرخ کمترین مقاومت در برابر ما ۴x4ers کار می کند. همانطور که چرخ به طرز خطرناکی در هوا یا روی سطح لغزنده می چرخد​​، چرخش آن را بسیار راحت تر از چرخشی می بیند که به طور محکم روی زمین چسبیده است. بنابراین، چرخ با کشش که به طور بالقوه ما را بیرون می کشد، بدون قدرت باقی می ماند، در حالی که چرخ مقابل آن بی فایده می چرخد.

مطالعه بیشتر  نکته فنی خودرو امروز | علت نشت واشر کارتل روغن چیست!
نشانه های رایج خرابی دیفرانسیل + راههای رفع مشکل

اینجاست که قفل دیفرانسیل قدرتمند ظاهر می شود! با استفاده از قفل کن دیفرانسیل، چه استاندارد کارخانه باشد و چه به صورت خرید جداگانه، دیفر قفل شده و شروع به حرکت یکنواخت هر دو چرخ می کند. این اجازه می دهد تا نه تنها چرخ بدون کشش به امید دستیابی به چرخش خود ادامه دهد، بلکه مهمتر از همه، شروع به چرخاندن چرخ محکم می کند. در مطلب لینک شده می توانید تفاوت تمامی انواع دیفرانسیل ها را مطالعه کنید.

چرا همیشه نباید از قفل کننده دیفرانسیل استفاده کرد؟

عملکرد اصلی دیفرانسیل در جاده را برای پیچاندن پیچ به خاطر دارید؟ خوب این در خارج از جاده نیز صدق می کند. اگرچه قفل دیفرانسیل برای زمانی که قدرت کشش خود را از دست می دهیم بسیار عالی است، اما اغلب می تواند در مواقعی که برای موانع بعدی به پیچ برویم بخواهد کمی بدقلقی کند. بنابراین همیشه مهم است که فقط در مواقع ضروری از قفل کن دیفرانسیل یا Diff Lockers خود استفاده کنید و در صورت امکان، اجازه دهید این سیستم کار خود را انجام دهد.

برای اکثر شرایط خارج از جاده، قفل دیفرانسیل ضروری نیست. گاهی اوقات، پاسخ چرخش چرخ می تواند به سادگی برگشتن به عقب و امتحان یک مسیر جدید یا اجسام دیگر زیر چرخ برای بهبود کشش باشد، یا به سادگی شکستن وسایل بازیابی یا بیل و عبور از روش قدیمی. با این حال، با وجود بسیاری از وسایل نقلیه مدرن که قفل های متفاوتی را به صورت استاندارد یا اضافی ارائه می دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

تاریخچه رولز رویس بهترین در تولید ماشین های لوکس

mortazavi

آیا می توانیم در شروع حرکت با دنده ۲ اقدام کنیم؟ + ترفندهای دنده کشی در خودرو

mortazavi

باتری حالت جامد چیست؟ وچه کاربردی در خودرو دارد؟

mortazavi

نظر دهید.