مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات فنی

آپشن های مختلف خودرو | آشنایی با سیستم کنترل صدا یا Voice Control

آپشن های مختلف خودرو | آشنایی با سیستم کنترل صدا یا Voice Control

در اکثر خودروهایی که تشخیص صدا بر روی آنها نصب شده است، دکمه ای روی فرمان وجود دارد که سیستم کنترل صدا در خودرو را فعال می کند و به راننده اجازه می دهد به جای استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعات، دستورات را بیان کند. سیستم کنترل صدا در هر نقطه برای تأیید صحت درک پاسخ می دهد. در برخی از اتومبیل ها عبارات خاصی برای شما نمایش داده می شود که بسته به آنچه می خواهید انجام دهید، متفاوت است. در این مطلب از مقالات فنی خودرویی سایت خبر خودرو ۲۲ شرقی همراه با ما باشید تا جزئیات بیشتری از این آپشن خودرو را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با سیستم تشخیص صدا در خودروها

همانطور که مکالمات با تلفن های هوشمند و بلندگوهای هوشمند زمانی نادیده گرفته می شد، به واقعیت تبدیل شده است، این نوآوری مناسب اکنون رایج تر در خودروها نیز ظاهر شده است. در حالی که از بلندگوی هوشمند می خواهید تا هنگام خرید فهرست خرید یا پیام های اخیر خود را بخواند، کنترل صدا در ماشین یک گام بزرگتر جلو می رود. این که بتوانید دمای خودرو یا ایستگاه رادیویی خود را بدون نیاز به برداشتن چشم از جاده یا دست از روی فرمان تغییر دهید، به معنای پیشرفت واقعی در ایمنی جاده است.

برای کنترل صدای خودرو در چه مواردی می توانید استفاده کنید؟

دقیقاً آنچه می توانید در کنترل صدای خودرو انجام دهید بستگی به خودرویی دارد که در حال رانندگی هستید. به طور کلی، عملکردهای اصلی قابل تنظیم از طریق کنترل صدا بر روی سیستم رسانه متمرکز هستند: مانند تغییر صدا، رد شدن آهنگها یا انتخاب ایستگاه رادیویی. در برخی موارد، همچنین می توانید تماس های تلفنی برقرار کرده و دریافت کنید و همچنین برنامه های مختلف و تهویه مطبوع را برنامه ریزی کنید. خودروهای لوکس تر با اتصال به اینترنت خود می توانند عملکردهای کنترل صدا را حتی پیچیده تر  مانند: بررسی آب و هوا، جستجوی جای پارک یا حتی رزرو میز در رستوران، ارائه دهند. در بسیاری از موارد، شما همچنین می توانید پیام های متنی را ببینید یا از سیستم بخواهید پیام های متنی یا ایمیل ها را برای شما بخواند.

سیستم ردیاب خودرو یا جی پی اس GPS

کاری که هنوز نمی توانید انجام دهید این است که عملکردهای اصلی اتومبیل خود مانند شتاب از طریق کنترل صدا را کنترل کنید. این به خاطر دلایل امنیتی می باشد. این بدان معناست که نمی توانید دنده را تغییر دهید، از کروز کنترل استفاده کنید یا عملکردهای پیشرفته خودران / کمک راننده مانند Pilot Assist ولوو یا کمکی راننده خودکار تسلا را از طریق عملکرد صوتی فعال کنید. به طور کلی، ایده کنترل صدا در خودرو این است که حواس پرتی های ناشی از رانندگی را از بین ببرد و نیازی به منحرف کردن توجه شما از جاده نداشته باشد.

مطالعه بیشتر  میزبانی بورس کالا تنها امروز 30 ابان ماه در حراج این خودرو

استفاده از نرم افزار تشخیص صدا چقدر آسان است؟

نرم افزار سیستم کنترل صدا یا Voice Control برای مدت زمان شگفت انگیزی (از دهه ۲۰۰۰ در برخی از اتومبیل ها) وجود داشته است، اما تا همین اواخر این یک تجربه ناخوشایند بود و راننده را مجبور می کرد از مجموعه خاصی از دستورات صوتی به امید درک استفاده کند. اگرچه این مورد بسیار نادر بود.
این سیستمها اغلب حتی اولیه ترین دستورات صوتی را نیز درک نمی کنند و به سرعت ثابت می شود که چیزی جز یک حواس پرتی خشم آور نیست که به سرعت فراموش می شود.

با وجود این، اکنون بسیاری از سازندگان خودرو از نرم افزارهای بسیار پیچیده تری استفاده می کنند که دستورات صوتی مکالمه طبیعی تر و روان تری را تشخیص می دهد. برخی مانند سیستم MBUX مرسدس حتی شروع به یادگیری الگوهای گفتاری می کنند، بنابراین می توانید چیزی شبیه به آن بپرسید آخر هفته هوا چگونه است؟ سیستم با ارائه پیش بینی آب و هوا به شما پاسخ می دهد.

رانندگان باید بدانند: علت دیر روشن شدن خودرو یا زیاد استارت خوردن ماشین!

مانند دیگر سیستم های کمکی خودرو و دستیاران خانگی مانند Alexa آمازون، می توانید MBUX را با عبارت کلیدی، در این مورد “های مرسدس” بیدار کنید. یکی دیگر از سیستم هایی که سطوح مشابهی را در MBUX ارائه می دهد، دستیار شخصی هوشمند BMW است که می تواند به سوالات مربوط به عملکرد خودرو مانند چراغ هشدار به چه معناست؟ پاسخ دهد.

در بیشتر موارد، سیستم کنترل صدا یا Voice Control از طریق یک دکمه روی فرمان روشن می شود. سیستم های قدیمی به طور معمول برای به کار انداختن برخی ویژگی ها نیاز به یک دستور فرمان خاص دارند و اغلب از طریق یک دستورالعمل شنیدنی یا یا تایپ کردنی در مورد شرایطی که سیستم را وادار به کار می کند از شما خواسته می شود.

مطالعه بیشتر  معرفی قطعات در خودرو | Sway Bar Bushing بوش میل موج گیر در سیستم تعلیق

نرم افزارهای مدرن تر نحوه یادگیری راننده و انتخاب واژگان خاصی را یاد می گیرند که می تواند استفاده از آن را بسیار آسان کند. بهترین سیستم ها می توانند به درخواست های ساده مانند: برای من رستوران نزدیک پیدا کنید، پاسخ دهند. جدیدترین سیستم ها به نوعی نیاز دارند، اما به جای دکمه، آنها به کلمه یا عبارت کلیدی پاسخ می دهند، درست مانند Alexa یا Siri.

کنترل صوتی اندروید و آیفون

اکثر خودروهای جدید ساخته شده از اواسط سال ۲۰۱۰ با Android Auto و Apple CarPlay سازگار هستند. اینها عملکردهای همسان سازی صفحه هستند که نسخه های ساده شده سیستم عامل تلفن هوشمند شما را به صفحه داشبورد خودرو منتقل می کنند. هر دوی این نرم افزارها دارای قابلیت تشخیص صدا هستند که به شما امکان می دهد هنگام رانندگی، معمولاً با فشار دادن دکمه صحبت در اتومبیل خود (معمولاً روی فرمان) از برنامه های مختلف استفاده کنید و از طریق گفتار ساده به آنها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

سیستم کلید هوشمند در خودرو یا سیستم بدون کلید

با این حال، به خاطر داشته باشید که این سیستم ها فقط برنامه ها و سیستم های تلفن شما را کنترل می کنند. بنابراین اگر از sat navigation فعال شده با صدا از طریق Android Auto یا CarPlay استفاده کنید، ممکن است ناخواسته از تعداد زیادی از داده های تلفن خود استفاده کنید.

مزیت این سیستم ها این است که سازندگان گوشی های هوشمند به طور مداوم در حال گسترش عملکرد و در دسترس بودن برنامه های فعال شده برای گفتار از طریق سیستم های خود هستند، به این معنی که ماشین شما باید بتواند دستورات صوتی را به موقع بیشتر دنبال کند.

4.8/5 - (208 امتیاز)

مطالب مرتبط

شایعه تعطیلی سامانه یکپارچه تا چه حد صحت دارد؟

mortazavi

طرح فروردینی فروش وانت آریسان ۲ گانه سوز

mortazavi

قیمت تندر ۹۰ در ۷ مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

نظر دهید.