مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

معرفی سیستم تعلیق جدید فورد

سیستم تعلیق جدید فورد | تست سیستم تعلیق | سیستم تعلیق ماشین آمریکایی | سیستم تعلیق فعال | سیستم تعلیق خودرو | آشنایی با قطعات جدید خودرویی

معرفی سیستم تعلیق جدید فورد

سیستم جدید تعلیق فورد توجه بسیاری از رانندگان و شرکت های رقیب را به خود جلب کرده است. البته سیستم تعلیق ماشین آمریکایی از سیستم هایی است که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. بهتر است بدانید که تست سیستم تعلیق از مواردی است که هر کدام از شرکت ها باید آن را انجام دهند. سیستم تعلیق خودرو باید یک سیستم تعلیق فعال باشد که در شرایط مورد نیاز استفاده شود.

در سال های بسیار دور ماشین هایی را اسپرت می دانستند که توان آنها بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار باشد. ولی امروزه به طور تقریبی همه شرکت های تولید کننده ماشین دارای خط تولید حداقل یک خودروی سوپرهاچ بک هستند تا در نهایت بتوانند سلیقه طیف گسترده ای از بازار را در بر بگیرد.

سیستم های تعلیق

بهتر است بدانید که این شرایط در حالی بود که سال ۱۹۹۵ پورشه ۹۱۱ کارا ۲۷۲ اسب بخار قدرت داشت و این شرکت امروزه دارای خودروهای هاچ بک دیفرانسیل جلویی مثل اوپل آسترا OPC با ۲۸۰ اسب قدرت، فورد فوکوس RS با ۳۰۵ اسب بخار، رنو مگان RS با ۲۶۵ اسب بخار و فولکس واگن Scirocco R با ۲۶۵ اسب بخار توان را دارا هست. دقت داشته باشید که با توجه به علاقه خریداران نسبت به ماشین های اسپرت هر کمپانی توجه ویژه ای نسبت به طراحی تولید اینگونه خودرو دارد.

اما در این میان سیستم تعلیق ماشین آمریکایی به دلیل اینکه از مزیت های بسیار زیادی بر خوردار است توانسته بخش گسترده ای از بازار را در اختیار بگیرد که امری به شدت مهم در صنعت خودروسازی بشمار می آید. این سیستم جزء سیستم تعلیق فعال به حساب می آید. خیلی از کارشناسان معتقدند که سیستم تعلیق جدید فورد انقلابی بزرگ را به ارمغان آورد.

سیستم طراحی و تولید این مدل ماشین ها به این شکل است که همه قدرت خود را فقط به چرخ‌های جلو انتقال می دهند و در نهایت سیستم تعلیق فعال عملکرد خود را در بهترین شرایط ممکن جلو می برد. همه این نوع سیستم ها زمانی می توانند وارد بازار شوند که تست سیستم تعلیق خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

کنترل این مدل از ماشین ها طوری است که یکی از دغدغه های بسیار اساسی شرکت های تولید کننده بشمار می آید. سیستم تعلیق مناسب پایداری و فرمان پذیری این مدل خودروها باید با توجه به استانداردها و راحت بودن رانندگان در حین مسیر اصلاح شود.

اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت، فولکس واگن یکی از سیستم‌های الکتریکی در تعلیق خودرو بشمار می آید که بسیار پیش گام در این زمینه است. شرکت اپل در بیانه ای اعلام کرده است که سیستم تعلیق خودرو مورد نظرش دارای مکانیزمی هستند که آن را  آن را HiPer Strut نامیده اند و دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته ای است.

مطالعه بیشتر  سنسور دور موتور چیست و چگونه کار می‌کند؟

دقت داشته باشید که با وجود الکریکی بودن این سیستم ها و پیشرفته بودنشان هنوز هم نیاز به تست سیستم تعلیق دارند. تست سیستم تعلیق در صنعت خودروسازی امروزه به عنوان یک اصل بسیار مهم مطرح است که باید آن را در نظر داشته باشید. 

ایده اولیه

اما سیستم تعلیق شرکت فورد دارای مشکلاتی اساسی بود که رانندگان را به زحمت می انداخت. موتوری که در مدل فوکوس RS استفاده شده بود دارای توان تولیدی ۳۵۰ اسب بخاری است که بسیار قابل توجه می باشد.

اما در نهایت با وجود این موتور قدرتمند که همه توان آن در چرخ‌های جلو توزیع می‌شود کنترل خودرو و شرایط فرمان پذیری آن کار کمی دشواری است که باید شما نسبت به این موضوع دقت داشته باشید. این موضوع به طور کلی در سیستم تعلیق ماشین آمریکایی وجود ندارد و فقط در این نسخه از سیستم تعلیق جدید فورد است.

اما در نهایت شرکت فورد با ارئه راه حلی اساسی در این مورد دست به طراحی سیستم تعلیق جدیدی زد که باعث شد توجه بسیاری از شرکت های رقیب و خریداران جلب شود. شرکت فورد ایت ابتکار عمل خود را revoknuckle نامید. بهتر است بدانید که از سیستم Quaife هم بهره برداری کرد.

یکی از ویژگی های سیستم تعلیق فعال که فورد طراحی کرده بود در این مسئله خلاصه می شد که بین چرخ‌ها را به وسیله دیفرانسیل به طور خودکار انجام می شد لغزش را به حداقل ترین حالت ممکن برساند.

تعلیق RevoKnuckle در واقع بر اساس سیستم تعلیق مک فرسون (McPherson) طراحی شده بود که وزن کاهش اساسی داشته و یک نکته بسیار مهم دیگر در این زمینه این است که هزینه آن در مقایسه با سیستم تعلیق دوجناغی پایین‌تر می باشد.

یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این سیستم در این نکه است که کاهش تورک فرمان بسیار عالی قابل مشاهده می باشد و دلیل این موضوع این است که طول‌های نامساوی شفت‌های انتقال توان در FWD به طور معمول تورک بالایی برای فرمان پذیری نیاز است و این سیستم دارای این اجزا و سیستم ها است.

ایناین ابتکار عمل فورد باث شد که بسیاری از مواردی که بسیار ناممکن به نظر می رسید کاملا ممکن شود. انتقال ۳۰۰ اسب بخار یا ۴۰۰ نیوتن متر توان با موتور فقط به چرخ‌های جلو در خودروهای FWD در نگاه اول امری غیر ممکن به نظر می رسید که مهدسین شرکت فورد این رویا را واقعی کردند. این مسئله به طور کلی سیستم تعلیق ماشین آمریکایی و یا به طور کلی صنعن خودروسازی در دنیا تحت تاثیر قرار دارد.

مطالعه بیشتر  معرفی قطعات در خودرو | Sway Bar Bushing بوش میل موج گیر در سیستم تعلیق

ویژگی های سیستم تعلیق فورد

اگر می خواهید نگاهی دقیق و یا عمیق نسبت به این موضوع داشته باشید بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید. یکی از موارد مهم در سیستم های تعلیق تماس تایرها با سطح زمین است که ممکن بر سرعت و شتاب خودرو در شرایط استاندارد نبودن بسیار تاثیر گذار باشد.

نیروی جلوبرنده Traction را شما می توانید به دو شیوه اساسی ببینید که در واقع قطعه‌ای به نام کوپل باید در چرخ‌های آنها وجود داشته باشند تا نیرو را از طریق پلوس دریافت شود و در نهایت خودرو شتاب بیشتری بگیرد.

سیستم تعلیق فعال 

این قطعه در سیستم تعلیق خودرو نیروی دور زننده حول محور فرمان به وجود می آورد که هر چه فاصله بین مرکز چرخ با محور فرمان افزایش داشته باشد اثر نیروی یاد شده بیشتر خواهد شد و در نهایت توان ماشین برای پیش رفتن بیشتر می شود.

دقت داشته باشید که انتخاب تایرهای پهن‌تر بر روی اختلاف این فاصله بسیار تاثیر گذار است البته در این میان پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب تایرهای پهن حتما با یک شخص متخصص مشورت کنید تا در نهایت دچار اشتباه نشوید. انتخاب اشتباه لاستیک های خودرو می تواند باعث افزایش مصرف سوخت و بسیاری از مشکلات دیگر در سیستم فنی خودرو شود.

یکی از مواردی که بیشتر شرکت های خودروسازی به دنبال آن هستند این نکته می باشد که مرکز تایرها را تا جایی که امکان دارد به محور فرمان نزدیک نگه دارند. این مئسله به این دلیل است که به خاطر سطوح ناهموار نقطه تماس به طور دائم حرکت می‌کند و منجر می‌شود مرکز چرخ با محور فرمان در یک راستا قرار نگیرد که این موضوع تاثیر بدی در کنترل خودرو توسط راننده دارد.

سیستم تعلیق RevoKnuckle طراحی و تولید شد تا مکانیزم عملکردی McPherson را بسیار ساده‌تر کند و در نهایت هزینه آن را به طور اساسی کاهش دهد. البته بهتر است بدانید که اختلافی که در بالا به آن اشاره کردیم در این نوع سیستم های تعلیق مقدار خیلی کوچکی بشمار می آید.

ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتما با انواع سیستم های تعلیق به طور اساسی آشنایی داشته باشید زیرا یکی از مهمترین بخش ها در خودرو بشمار می آید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نشانه های خرابی پمپ بنزین در خودرو + عیب یابی

mortazavi

نحوه تمیز کردن باتری سولفاته خودرو (شرح فرایند در یک ۶ مرحله ای آسان)

mortazavi

انواع مقالات فنی خودرویی ۲۲ شرقی | رایج ترین مشکلات خودروها در زمستان

mortazavi

نظر دهید.