مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مقالات فنی خودروها | سیستم های امنیتی OnStar در ماشین

مقالات فنی خودروها | سیستم های امنیتی OnStar در ماشین

سیستم امنیتی OnStar در ماشین یکی از زیرمجموعه های جنرال موتورز است که تعدادی خدمات خودرویی از راه دور و میلیون ها خودرو GM را ارائه می دهد. … با جمع آوری اطلاعات از طریق سیستم تشخیص وسایل نقلیه خود، همراه با داده های GPS. همچنین از فناوری سلولی برای ارتباط صوتی و انتقال داده ها استفاده می کند. OnStar نزدیک به ۲۵ سال تجربه کمک به رانندگان را دارد. ما به اعضای خود مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهیم که می تواند به آنها کمک کند در هر کجا که هستند احساس امنیت و ارتباط بیشتری داشته باشند. در ادامه مطالب فنی خودرو موارد بیشتری از سیستم امنیتی آن استار در خودروهای خارجی صحبت خواهیم کرد. برخی از سیستم های امنیتی در خودروها، توسط کمپانی ها و خودروسازان خودرو به صورت انحصاری تولید می شود.

معرفی سیستم امنیتی خودرو به نام “OnStar”

منوی سیستم امنیتی OnStar در ماشین با ترکیب ویژگی های مدرن سیستم سرگرمی و سرگرمی همراه با جدیدترین خدمات اضطراری، رشد کرده است. با این حال، به جای حرکت در سیستم اطلاعات سرگرمی، بسیاری از ویژگی های OnStar هنوز با فشردن دکمه های آبی یا قرمز در آینه عقب فعال می شوند. ویژگی های اضطراری شامل پاسخ خودکار به تصادف (با استفاده از حسگرهای تعبیه شده در خودرو)، کمک کنار جاده ای، یا اتصال به اپراتور OnStar برای سایر شرایط بحرانی یا اضطراری است.

سیستم هشدار عبور ترافیک عقب یا (RCTA) در خودرو

در صورت فعال شدن زنگ هشدار خودرو، ویژگی های امنیتی به صاحب خودرو هشدار می دهد به او این امکان را می دهد که از راه دور آتش سوزی خودروی سرقتی را کند کرده و یا آن را مسدود کرده و با GPS یک وسیله نقلیه GM به سرقت رفته را ردیابی کند. یک برنامه تلفن هوشمند گزارش های تشخیصی را اجرا می کند و دسترسی از راه دور به خودرو را امکان پذیر می کند. ناوبری، ارتباطات داخلی (از طریق ۴G LTE و نقطه داغ Wi -Fi داخلی) و ردیابی مکان نیز بخشی از سیستم هستند. معرفی چنین سیستم های امنیتی در خوردوها تنها ضمن آشنایی با این محصولات است. 

مطالعه بیشتر  کم کردن کیلومتر خودرو چقدر هزینه دارد؟

در حالی که می توان به اکثر خدمات OnStar با استفاده از دکمه آبی ، اضطراری یا دستورات صوتی دسترسی پیدا کرد ، چندین راه دیگر نیز برای دسترسی به ویژگی ها و عملکردهای شما در حال حرکت وجود دارد:

  • گزارش خودرو سرقتی
  • قفل درهای خود را از راه دور باز کنید
  •  اگر نمی توانید وسیله نقلیه خود را پیدا کنید ، بوق و چراغ های خود را از راه دور به صدا درآورید.
  • حساب خود را مدیریت کنید.

اگر خودروی شخصی دارید باید بدانید که: از مکمل سوخت خودرو استفاده کنم یا نه؟

طبق برنامه وب سایت OnStar، چهار برنامه اساسی وجود دارد که دارای چندین گزینه برای افزودنی ها هستند. اگر خدمات مورد نظر شما وجود دارد ، برنامه ای وجود دارد که آنها را ارائه می دهد. مستقیماً با OnStar تماس بگیرید (منظور خودرو ران های خارجی) تا طرح ایده آل برای وسیله نقلیه خود را مشخص کنید. در اینجا چهار گزینه اصلی وجود دارد. GM.com می گوید که برنامه اصلی OnStar در واقع با هر وسیله نقلیه جدید GM که OnStar قادر است در پنج سال اول شما صاحب خودرو باشید ، ارائه می شود. این شامل دسترسی به برنامه وسیله نقلیه خاص مانند: myCadillac ،myGMC ،myChevrolet یا myBuick و همچنین برنامه OnStar است.

اگرچه این طرح اولیه است، اما بسیاری از مبانی را پوشش می دهد. شما از ویژگی SmartDriver بهره مند خواهید شد که می تواند به کاهش هزینه های بیمه خودرو کمک کند و در عین حال به کمک می کند ایمن تر و کارآمدتر رانندگی کنید. این ویژگی همچنین به رانندگان کمک می کند تا هوشیار و آگاه باشند تا بیش از حد به سیستم های کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ​​وابسته باشند.

برنامه اولیه OnStar همچنین شما را از نیازها و تعمیرات خودرو مطلع می کند. دیگر هرگز تعویض روغن یا چرخ تایر را از دست نخواهید داد. اگر وسیله نقلیه برای رسیدگی به آن مجهز باشد، از چندین قابلیت از راه دور مانند کنترل قفل در و راه اندازی از راه دور لذت خواهید برد. ویژگی AtYourService همچنین بخشی از برنامه اصلی است که به شما کمک می کند تا در رستوران رزرو کنید، پیتزا سفارش دهید و کافی شاپ های نزدیک را پیدا کنید!!!

مطالعه بیشتر  سیستم فرمان خودرو کارآمد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طرح امنیتی سیستم OnStar

اگر از برنامه امنیتی سیستم امنیتی OnStar در ماشین استفاده کنید، از تمام ویژگی های برنامه های اولیه و حفاظتی لذت خواهید برد، علاوه بر این ویژگی Stolen Vehicle Assistance را دریافت خواهید کرد. این امر به رانندگان اجازه می دهد تا در صورت سرقت خودرو با استفاده از حسگرهای GPS در خودرو، با مقامات آنها همکاری کنند. یکی دیگر از مزایای این طرح هشدار زنگ هشدار است که در صورت فعال شدن زنگ هشدار خودروی شما از طریق تلفن هوشمند به شما اطلاع می دهد.

بیشتر بدانید تا در رابطه با خودرو و رانندگی حرفه ای تر باشید: پوشش نانو سرامیکی خودرو

خلاصه ای از ویژگی ها و خدمات OnStar

  • درهای ماشین را قفل و باز کنید ، موتور را روشن کنید، بوق بزنید و چراغ ها را از راه دور روشن کنید.
  • مقصدی را در برنامه OnStar پیدا کنید و سپس آن را به سیستم ناوبری خودرو ارسال کنید.
  • سطح سوخت، میزان شارژ باتری، فشار باد لاستیک، سلامت روغن یا مسافت پیموده شده از برنامه را بررسی کنید.
  • به طور خودکار به روز رسانی های تعمیر و نگهداری ارسال شده به نمایندگی خودرو را ارسال کنید.
  • تشخیص خودرو، از جمله اطلاعات فراخوان خودرو، وضعیت عمومی خودرو و وضعیت حساب OnStar را بررسی کنید.
  • در صورت بروز حادثه یا شرایط اضطراری ، اولین پاسخ دهندگان و اعضای خانواده را به طور خودکار مطلع کنید.
  • به مشاوران OnStar در مورد تصادف با پاسخ خودکار تصادف اطلاع دهید.
  • در شرایط بحرانی یا در شرایط آب و هوایی شدید کمک بگیرید.
  • در صورت نیاز از کمک های جاده ای دریافت کنید.
  • خودروی سرقتی را با کمک مقامات پیدا کنید.
  • بدون استفاده از دست یا گوشی خود تماس تلفنی برقرار کنید.
  • هنگامی که سایر اعضای خانواده در حال رانندگی هستند ، از موقعیت مکانی خودرو مطلع شوید.
  • به یک نقطه اتصال Wi -Fi خودرو دسترسی داشته باشید و همزمان هفت دستگاه را وصل کنید.
  • نحوه رانندگی کارآمدتر با مربیگری را از ویژگی OnStar Smart Driver بیاموزید.

در مطالب بعدی از سیستم های امنیتی خودروهای جهان در مورد مدل های مختلف بیشتری صحبت خواهیم کرد.

4/5 - (7 امتیاز)

مطالب مرتبط

هر چند وقت یکبار باید روغن گیربکس یا جعبه دنده را عوض کنیم؟! (دستی و اتوماتیک)

mortazavi

مروری کوتاه از خودروی ساینا همراه با مزایا و معایب آن

mortazavi

لگ توربو چیست؟ و نحوه رفع آن به چه صورت است!

mortazavi

نظر دهید.