مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن

سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن  علائم خرابی سنسور فشار ریل گاز | سنسور فشار ریل گاز پراید  |  Bad Fuel Rail Pressure Sensor | سنسور فشار گاز ریل سوخت | سنسور تی مپ 

سنسور فشار ریل سوخت (که معمولاً به عنوان سنسور فشار گاز هم شناخته می شود) در بسیاری از موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شود. این سنسور معمولاً در نزدیکی وسط ریل سوخت قرار دارد و به واحد کنترل موتور (ECU) که ​​رایانه مرکزی یک وسیله نقلیه است متصل است.

نباید با سنسور فشار مخزن سوخت که در داخل یا بالای باک سوخت قرار دارد اشتباه گرفته شود. بنابراین وقتی سنسور فشار ریل سوخت خراب شود چه اتفاقی می‌افتد و چگونه می توان فهمید که با ایراداتی مواجه شده است، به خواندن ادامه دهید تا ببینید سنسور فشار سوخت چه می کند و علائم رایجی که سنسور فشار سوخت معیوب را به شما معرفی می کند بهتر بشناسید…. سنسور فشار گاز کولر در خودرو + عیب یابی آن

سنسور فشار سوخت چه کاری انجام می دهد؟

هدف این سنسور ردیابی فشار سوخت داخل ریل سوخت است. همانطور که سنسور این اطلاعات را تشخیص می دهد، داده ها به واحد کنترل موتور منتقل می شود. از آنجا، رایانه داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و تغییرات لازم را در زمان تزریق سوخت و مقدار سوخت تزریق می کند. این امکان عملکرد بهینه موتور را برای شرایط رانندگی فعلی فراهم می کند.

سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن علائم خرابی سنسور فشار ریل گاز | سنسور فشار ریل سوخت چیست | سنسور فشار ریل گاز پراید | ریل سوخت گاز |  Bad Fuel Rail Pressure Sensor

واحد کنترل موتور مقدار صحیح سوخت مورد نیاز موتور را مشخص می کند. اگر سوخت بیش از حد لازم به محفظه احتراق تزریق شود، مصرف سوخت شما بدتر می شود. نه تنها این، بلکه طول عمر قطعات مرتبط با انتشار کاهش می یابد و انتشار کربن اضافی به جو خارج می شود. آشنایی کامل با عملکرد سنسور دمای هوای ورودی در خودرو

مطالعه بیشتر  نشانه های خرابی استارت خودرو چه مواردی هستند؟

از آنجایی که امروزه اکثر وسایل نقلیه در جاده ها تا حد ممکن سازگار با محیط زیست هستند، این امر باعث می شود که حسگر فشار ریل سوخت به یک جزء حیاتی تبدیل شود که باید همیشه فعال بماند.

۵ علامت اصلی سنسور فشار بد سوخت

اگر سنسور فشار ریل سوخت مشکلی داشته باشد، واحد کنترل موتور نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. در اینجا ۵ علائم رایج خراب شدن سنسور فشار سوخت را مشاهده می کنید.

شماره ۱: چراغ موتور را بررسی کنید

وقتی سنسور فشار ریل سوخت شما خراب شود، ممکن است چراغ هشدار «Check Engine» روی داشبورد شما روشن شود. این چراغ زمانی فعال می شود که واحد کنترل موتور مشکلی را در داخل وسیله نقلیه تشخیص دهد که به نوعی بر موتور تأثیر می گذارد.

سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن علائم خرابی سنسور فشار ریل گاز | سنسور فشار ریل سوخت چیست | سنسور فشار ریل گاز پراید | ریل سوخت گاز |  Bad Fuel Rail Pressure Sensor

این همیشه به این معنی نیست که خود موتور بد است، بلکه چیز دیگری در خودرو است که به آن اجازه نمی دهد کار خود را به درستی انجام دهد. احتمالاً در ابتدا نمی دانید که این سنسور فشار ریل سوخت است، اما استفاده از ابزار اسکن تشخیصی اغلب می تواند مشکل را تأیید کند. آشنایی با سنسور فشار روغن در خودرو

P0190، P0191، P0192، P0193 و P0194 رایج ترین کدهای DTC هستند که نشان دهنده مشکل در سنسور ریل سوخت هستند.

شماره ۲: مشکل راه اندازی موتور

اگر سنسور فشار ریل سوخت بدی دارید، ECU مقدار مناسبی سوخت را به موتور نمی‌فرستد. در نتیجه، این کار راه اندازی وسیله نقلیه شما را دشوار می کند.

سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن علائم خرابی سنسور فشار ریل گاز | سنسور فشار ریل سوخت چیست | سنسور فشار ریل گاز پراید | ریل سوخت گاز |  Bad Fuel Rail Pressure Sensor
Bad Fuel Rail Pressure Sensor

هنگامی که این مشکل برای اولین بار رخ می دهد، احتمالاً قبل از روشن شدن موتور باید چند بار تلاش کنید. اما همانطور که مشکل به تدریج بدتر می شود، شروع به تلاش های بیشتری نیاز دارد. اغلب، ممکن است شروع شود و بلافاصله خاموش شود. در نهایت، موتور به هیچ وجه روشن نمی شود.

مطالعه بیشتر  نکات فنی خودرویی | 5 علت اصلی آسیب به سیستم فرمان برقی

شماره ۳: شتاب ضعیف

وقتی پا را روی پدال گاز می گذارید و خودرو آنطور که باید شتاب نمی گیرد، ممکن است سنسور فشار سوخت بدی داشته باشید. واحد کنترل موتور نمی تواند سیگنال را به درستی به سیستم سوخت منتقل کند زیرا اطلاعات نادرستی از سنسور دریافت می کند. این بدان معناست که نمی داند چگونه نیازهای سوختی که روی موتور قرار می گیرد را برآورده کند.

شماره ۴:  توقف ناگهانی موتور خودرو

ممکن است خاموشی موتور رخ دهد زیرا سنسور فشار ریل سوخت در حالت بسیار بدی باشد. شما در حال رانندگی خواهید بود و ناگهان موتور شما متوقف می شود. همچنین ممکن است در هنگام خاموشی خودرو نیز روشن نشدن موتور اتفاق بیفتد.

این امر رانندگی را بسیار دشوار (و خطرناک) می کند و باید انگیزه شما را برای انجام کاری در مورد آن ایجاد کند. فورا وسیله نقلیه خود را به نزدیکترین تعمیرگاه خودرو ببرید و اگر مشخص شد که علت آن بوده است، سنسور خود را تعویض کنید. سنسور ضربه در خودرو یا (سنسور ناک) چیست؟

شماره ۵: مصرف سوخت بالا و ناهماهنگی با مسافت پیموده شده

وقتی سنسور فشار سوخت شما آنطور که باید کار نمی کند، کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت و مسافت پیموده شده مشاهده خواهید کرد. یا واحد کنترل موتور شما سوخت بیش از حد یا سوخت کافی را از طریق ریل سوخت و به محفظه احتراق ارسال می کند.

در نتیجه متوجه خواهید شد که این موضوع مصرف بسیار زیاد بنزین را برای شما به همراه دارد در صورتیکه مسافت خیلی زیادی نیز پیموده نشده است.

1.5/5 - (95 امتیاز)

مطالب مرتبط

پولیش بدنه خودرو و ارائه کارهای آن

mortazavi

دسته موتور خودرو و انواع آن را بهتر بشناسید

mortazavi

میل لنگ خودرو چه نقشی در سیستم فنی ماشین دارد؟

mortazavi

1 نظر

حسین دسامبر 17, 2022 at 3:41 ب.ظ

راهنمای خوب

پاسخ

نظر دهید.