مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

سه نشانه ای که می گوید سنسور سرعت خودرو خراب است!

سه نشانه ای که می گوید سنسور سرعت خودرو خراب است! انواع سنسورهای خودرو که وظایف مختلفی را بر عهده دارند در خودروها قرار داده شده اند و هریک کارایی و عملکرد متفاوتی را از خود نشان می دهند. در این مطلب خودرویی و نکات فنی به این موضوع می پردازیم که نشانه های معیوب بودن چیست و رایج ترین خرابی های سنسور سرعت خودرو کدام هستند؟

دو نوع رایج از سنسورهای سرعت خودرو وجود دارد که هر کدام نقش متفاوتی را ایفا می کنند. یک نوع، سنسور دور موتور (یا سنسور سرعت گیربکس) معمولاً روی گیربکس نصب می شود. نوع دیگر، سنسور سرعت چرخ (یا سنسور سرعت خودرو) روی چهار چرخ نصب می شود. سنسور دور موتور داده ها را از سنسور موقعیت میل لنگ می گیرد که اطلاعاتی را برای سرعت چرخش موتور می دهد. داده های سرعت خودرو از سنسور سرعتی که روی چرخ ها قرار دارد دریافت می شود و اطلاعات مربوط به سرعت چرخش چرخ را ارسال می کند. بنابراین، هر گونه نقص از سنسور سرعت یا علائمی که نشان می دهد معیوب شده است، اگر به موقع به آن توجه نکنید، می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات غیرعادی در وسیله نقلیه شما شود.

علائم رایج سنسور سرعت معیوب

در زیر به مواردی اشاره می شود که به شما می گویند یک سنسور سرعت معیوب خودرو چه نشانه هایی دارد… از سنسورهای موجود در خودرو بیشتر بدانید: سنسور باد لاستیک در خودرو ( TMPS)

شماره ۱- تغییرات سخت دنده

یکی از رایج ترین علائم این قطعه این است که گیربکس به دلیل دورهای بالاتر گیربکس، دنده خودرو شما را به آرامی تغییر نمی دهد. این بدان معناست که موتور خودرو با سرعت بیشتری نسبت به خود خودرو کار می کند.

مطالعه بیشتر  نکات فنی خودرو | لاستیک فاق کوتاه... خوب یا بد برای خودرو!

همچنین ممکن است هنگام تعویض دنده، سختی زیادی را تحمل کنید و با بدتر شدن مشکل، تعویض خودرو به دنده های بالاتر غیر قابل تحمل باشد.

چرا این اتفاق می افتد؟

گیربکس وسیله نقلیه شما تنها با کمک یک سنسور سرعت سالم می تواند به آرامی تغییر کند. این سنسور تعداد دورهای داخلی گیربکس را می شمارد. در نتیجه، واحد کنترل انتقال داده ها را دریافت می کند و پس از محاسبه سرعت چرخش، تنظیمات لازم را انجام می دهد. انواع سنسور در خودرو و آشنایی با سنسور باتری در خودرو و نحوه عملکرد آن

متأسفانه، تعمیر سنسور سرعت انتقال به دلیل از کار افتادن آن غیرممکن است. باید آن را دور بیاندازید و با یک قطعه جدید جایگزین کنید. یک مکانیک حرفه ای باید به شما کمک کند تا سیستم سنسور سرعت وسیله نقلیه خود را بررسی و خرابی را تشخیص دهید، حتی اگر علائم در همه خودروها مشابه به نظر برسد.

شماره ۲- نقص سرعت سنج خودرو

هنگامی که سرعت سنج خودرو به طور ناگهانی کار نمی کند، این یک علامت قطعی است که نشان می دهد سنسور سرعت معیوب شده است. حسگر خراب به این معنی است که سرعت سنج توانایی نمایش سرعتی که وسیله نقلیه شما با آن در حال حرکت است را نخواهد داشت.

ندانستن سرعت حرکتتان قطعا نگران کننده است، به خصوص زمانی که ترافیک کمی در جاده وجود دارد که به شما کمک می کند حداقل سرعت خود را تخمین بزنید. این می تواند شما را با مواجه با پلیس به دردسر بیاندازد یا حتی باعث بروز حوادث غیرضروری و قابل اجتناب شود.

مطالعه بیشتر  تفاوت اسب بخار و تورک چیست؟ آشنایی با مفاهیم خودرویی

شماره ۳- چراغ موتور را روشن کنید

علاوه بر این، گاهی اوقات چراغ چک موتور ممکن است به طور مکرر و دوره ای روشن شود. همچنین بخوانید با سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن در لینک قرار داده شده است.

برای درک معنای چراغ چک موتور، باید از ابزار تشخیصی یا اسکنر OBD خودرو برای دریافت کد(های) مشکل استفاده کنید که به عیب یابی مشکل کمک می کند. برای مثال، DTC P0500 (شرایط خطای سنسور سرعت خودرو) ممکن است برای تأیید مشکل ظاهر شود. اگر وسیله نقلیه شما سنسور سرعت معیوب داشته باشد، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود. در واقع، خودرویی که علائم سنسور سرعت فرسوده را نشان می‌دهد، می‌تواند علائم مرتبط دیگری را برای سایر قسمت‌های خودرو ایجاد کند، مانند معیوب بودن سنسور موقعیت دریچه گاز یا حتی خرابی بسته کویل. علائم سنسور سرعت معیوب با برخی از ویژگی های مشترک همراه است که می تواند بر موتور خودرو و اجزای مرتبط با آن تأثیر بگذارد.

سه نشانه ای که می گوید سنسور سرعت خودرو خراب است! انواع سنسورهای خودرو | مطلب خودرویی و نکات فنی | خرابی های سنسور سرعت خودرو
 مطلب خودرویی و نکات فنی 

و در نهایت، هر یک از علائم سنسور سرعت بالا باید شما را ترغیب کند که وسیله نقلیه خود را به یک تعمیرگاه خودرو یا مکانیک قابل اعتماد ببرید تا آنها بتوانند یک عیب یابی کامپیوتری را روی ماشین شما اجرا کنند تا عیوب را شناسایی کنند. اطلاعات عمومی میکانیکی خودرو و ۵ نشانه خرابی سنسور دمای خنک کننده در خودرو

حتی اگر برخی از علائم بالا ممکن است به نقص عملکرد گیربکس اشاره کند، توصیه می شود حتی قبل از مراجعه به تعمیرگاه تخصصی سنسورهای سرعت، به تعمیرگاهی که دارای بهترین تجهیزات تشخیصی کامپیوتری است مراجعه کنید تا از مشکلات واقعی مطمئن شوید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

دلیل لرزش فرمان در زمان ترمز گرفتن

mortazavi

خودروی صفر چینی بهتر است یا کره ای کار کرده؟

mortazavi

۳ نشانه کم بودن مایع فرمان

mortazavi

نظر دهید.