مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات فنی

چالش های سر خوردن خودرو در زمستان را با این روش ها برطرف کنید!!!

جلوگیری از سر خوردن خودرو در زمستان سر خوردن خودرو در جاده یخی

چالش های سر خوردن خودرو در زمستان را با این روش ها برطرف کنید!!! لیز خوردن خودرو در زمستان | راه جلوگیری از سر خوردن خودرو زمستان | سر خوردن خودرو در جاده یخی | نکات و دانستنی خودرو | فوت و فن خودرو در ۲۲ شرقی

از دست دادن کشش تنها خطرناک ترین علت سر خوردن خودروها در جاده های یخ زده است. لاستیک ها ب رای حفظ تماس دائمی با زمین ایجاد می شوند، بنابراین زمانی که شرایط آب و هوایی زمستانی رخ می دهد، احتمال چسبیدن تایر شما به سطح جاده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. یخ در سطح جاده که از برف ذوب شده یا رطوبت دوباره حالت انجماد پیدا کرده است؛ از جمله خطرناک ترین چالش هایی است که در زمستان در سطح جاده می تواند اتفاق بیفتد، این امر کاهش کشش و چسبندگی لاستیک را بر روی سطح جاده کم می کند.

نکاتی برای جلوگیری از سر خوردن روی یخ در زمان رانندگی

بخش مهمی از رانندگی در شرایط زمستانی آمادگی است. هنگام استفاده از ماشین خود در شرایط یخبندان در طول سفر با این نکات آماده باشید.

۱٫ هنگامی که جاده ها یخبندان هستند، تا حد ممکن از رانندگی خودداری کنید.

اگر جاده‌های منطقه شما بعد از باران زیاد با برف زیاد یا سرمای شدید برخورد کرده‌اند، به احتمال زیاد روی سطح جاده یخ وجود دارد. تا حد امکان از رانندگی در خیابان های یخ زده خودداری کنید. اگر می‌توانید رانندگی نکنید، حداقل تا زمانی که جاده‌ها فرصتی برای پاکسازی داشته باشند.

۲٫ سرعت خود را مدیریت کنید.

با توجه به توصیه های راهنمایی و رانندگی، توصیه می شود رانندگان سرعت خود را به نصف حد مجاز سرعت اعلام شده یا کمتر در شرایط جاده برفی کاهش دهند. جلوگیری از سر خوردن خودرو زمستان 

۳٫ روی ترمزها به صورت تکرار شده فشار نیاورید، این کار را به آرامی انجام دهید…

هنگام رانندگی در هوای یخبندان، به آرامی ترمز کنید تا از کاهش کشش بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. همچنین، شرایط رانندگی در زمستان می تواند به شدت بر مسافت ترمز شما تأثیر بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که فضای توقف بیشتری برای خود فراهم کنید.

۴٫ به آرامی سرعت بگیرید!

وقتی جاده ها بد هستند، مهم است که پدال گاز خود را تا انتها فشار ندهید. شتاب گیری خیلی سریع می تواند باعث چرخش بیش از حد لاستیک ها و از دست دادن تماس با جاده شود که می تواند باعث فرسودگی ناهموار و حتی گرم شدن بیش از حد لاستیک های شما شود. هنگامی که می خواهید سرعت خود را افزایش دهید، این کار را با اعمال اندازه گیری شده با استفاده آرام گاز انجام دهید.

مطالعه بیشتر  حراج ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه (20 آبان ماه)

سعی کنید زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد به خود اختصاص دهید تا نیازی به رانندگی سریع نداشته باشید.

۵٫ با تعمیر و نگهداری روتین خودرو همراه باشید.

با برنامه ریزی یک بررسی کامل تعمیر و نگهداری و بررسی دفترچه راهنمای خود برای جزئیات مربوط به مراقبت از خودرو، خودروی خود را برای ماه های زمستان آماده کنید. با توجه به اینکه از دست دادن کشش خطرناک ترین جنبه رانندگی در هوای یخبندان است، مطمئن شوید که لاستیک ها، سیستم تعلیق و ترمزهای خود را در اولویت قرار دهید، زیرا این موارد برای مدیریت شرایط آب و هوایی زمستان ضروری هستند.

۱٫ لاستیک های سالم و بدون سطح صاف:  بهترین دفاع شما در برابر جاده های یخی، هیدروپلنینگ و کاهش کشش هستند. لاستیک های فرسوده با عمق آج نامناسب باعث می شود وسیله نقلیه شما راحت تر روی یخ سوار شود. و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که برف زیادی می بارد، برای نیسان خود لاستیک های زمستانی تهیه کنید. لیز خوردن خودرو در زمستان

۲٫ ترمزها:  از آنجایی که هوای یخبندان می‌تواند به ترمزهای معیوب آسیب بیشتری وارد کند، مهم است که عملکرد آن‌ها را بدانید و از قبل آن‌ها را بررسی کنید. دمای سرد، جاده‌های نمکی و فشار اضافی که برای توقف در پیاده‌روی برفی به آن‌ها وارد می‌شود، همگی می‌توانند باعث خرابی سریع ترمزهای فرسوده شوند. راه جلوگیری از سر خوردن خودرو زمستان

۳٫ سیستم تعلیق:  شما بخش مهمی از سلامت کلی وسیله نقلیه شما در جاده است. هنگامی که به درستی نگهداری نشود، سیستم تعلیق شما می تواند به مرور زمان خورده شود، بشکند یا از کار بیفتد – چیزی که نمی خواهید هنگام رانندگی در شرایط یخبندان رخ دهد.

اگر ماشین شما روی یخ لغزید، اولین اقدام چیست؟

اگر متوجه می‌شوید که ماشینتان روی یخ می‌لغزد، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که مانند شرایط رانندگی عادی، کنترل را به دست بگیرید، مثلاً ترمزهایتان را محکم بکوبید یا به شدت فرمان دهید تا کنترل را به دست آورید. با این حال، ممکن است لازم باشد در زمین یخی بر خلاف این غرایز حرکت کنید. اگر متوجه شدید که ماشینتان روی یک لکه یخی در حال سر خوردن است، این مراحل را دنبال کنید.

۱٫ آرامش خود را حفظ کنید.

وقتی احساس می‌کنید وسیله نقلیه‌تان روی یخ می‌لغزد، حفظ آرامش ممکن است راحت‌تر از انجام دادن به نظر برسد. خوشبختانه، آگاهی از استانداردهای رانندگی در یخبندان از قبل می تواند واکنش وحشتناک منفی را کاهش دهد. یک نفس عمیق بکش. تو متوجهش شدی.

مطالعه بیشتر  سیستم کنترل کشش یا Traction Control System

۲٫ روی ترمز یا پدال گاز نکوبید.

اگر ماشین شما شروع به سر خوردن کرد و کشش آن از بین رفت، به یاد داشته باشید، ترمز یا شتاب نگیرید. واکنش تند، سریع و فشاری که شما وارد می کنید، ممکن است برای انجام این کار باشد، اما فشار بیش از حد روی این پدال ها می تواند باعث چرخش ماشین شما به بیرون شود.

۳٫ سرعت خود را کاهش دهید.

برای کاهش سرعت خود بدون فشار دادن ترمز، پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا تعادل خودروی خود را دوباره حفظ کنید و در عوض، فشار ملایمی به ترمزها وارد کنید تا به بازیابی کشش کمک کنید. توجه به این نکته مهم است که اگر وسیله نقلیه شما مجهز به ترمز ABS نیست، به آرامی پدال ترمز را به جای اعمال فشار ثابت پمپ کنید تا به شما کمک کند کنترل خودروی خود را دوباره به دست آورید. سر خوردن خودرو در جاده یخی

۴٫ واکنش آنی یا سریعی نداشته باشید.

وقتی روی یخ می‌لغزید، تند فرمان نروید، زیرا می‌تواند لغزش یا سر خوردن را بدتر کند. در عوض، هنگام حرکت در چرخ، ری اکشن ارامی داشته باشید. یک واکنش بیش از حد می تواند قسمت عقب خودرو شما را در جهت مخالف قرار دهد و منجر به چرخش به بیرون شود.

۵٫ خلاف جهت جرکت خودرو سریعا عمل نکنید، این کار وضعیت را بدتر می کند.

فرمان خود را در جهتی بچرخانید که وسیله نقلیه شما می لغزد تا به مرکز خودرو کمک کند و کنترل را دوباره به دست آورید. به عنوان مثال، اگر قسمت پشتی ماشین شما به سمت چپ می لغزد، وسیله نقلیه خود را با هدایت آهسته در آن جهت تثبیت کنید. وقتی همه چیز در یک راستا قرار گرفت، می توانید چرخ را صاف کنید.

۶٫از ترمزهای ABS خود به درستی استفاده کنید

ترمزهای ضد قفل یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی خودرو شما هستند. ترمزهای ABS یک سیستم ترمز پیشرفته است که با پمپ کردن خودکار ترمزهای معمولی شما کار می کند. برای فعال کردن ترمزهای ABS، پدال ترمز را محکم فشار دهید. متوجه مقداری ضربان دار و احتمالاً صدای غرغر خواهید شد که این طبیعی است. لیز خوردن خودرو در زمستان

لطفاً توجه داشته باشید که ترمزهای ABS روی یخ به خوبی کار نمی کنند چرخ ها همچنان می توانند قفل شوند. از نکات بالا برای توقف ایمن استفاده کنید و هنگام رانندگی در جاده های یخ زده به ترمزهای ABS خود اعتماد نکنید. سر خوردن خودرو در جاده یخی

 

4/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

مرحله جدید ثبت نام خودرو (اطلاعات کامل) ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

mortazavi

افزایش توان خودرو و شیوه های مختلف آن

mortazavi

قیمت جدید X33 کراس

mortazavi

نظر دهید.