مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

عیوب لاستیک | با لاستیک زاپاس چقدر می توان رانندگی کرد؟

عیوب لاستیک | با لاستیک زاپاس چقدر می توان رانندگی کرد؟علائم خرابی لاستیک ماشین | خطرات با لاستیک زاپاس | سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس | مسافت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس 

عیوب لاستیک | با لاستیک زاپاس چقدر می توان رانندگی کرد؟ علائم خرابی لاستیک ماشین | خطرات با لاستیک زاپاس | سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس | مسافت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس 

علائم خرابی لاستیک ماشین می توان:  سوراخ شدن لاستیک، پارگی و یا فرسودگی آج آن دنست که در زمان پنچر شدن باید از لاستیک زاپاس استفاده کرد، اما خطرات لاستیک زاپاس را چه مواردی می توان دانست، یکی از آن موارد سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس است که باید مدنظر قرار بگیرد و دیگری مسافت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس می باشد. همچنین، علائم خرابی لاستیک ماشین می تواند رایج ترین آن یعنی پنچر شدن باشد و زمانی که شما با یک لاستیک پنچر روبه رو می شوید، اگر خوش شانس و آینده نگر باشید همیشه یک لاستیک زاپاس را همراه خود خواهید داشت، اما موضوعی که ممکن است سوالی برای رانندگان ایجاد کند این است که تا چه مقدار می توان با لاستیک زاپاس رانندگی کرد! سرعت مناسب برای لاستیک زاپاس چقدر است و سوالاتی از این قبیل که در ادامه به توضیحات هریک خواهیم پرداخت…ممکن است از اخرین باری که لاستیک زاپاس خود را در خودرو نگه داشته اید زمان زیادی گذشته باشد و لاستیک زاپاس خودرو خشک و یا حتی ترک هایی را نیز برداشته باشد که باید به دقت بررسی شود، لذا پیشنهاد می شود قبل از تعویض موارد احتیاطی را مدنظر قرار دهید.

با لاستیک زاپاس چقدر می توانید رانندگی کنید؟

همه اینها به نوع لاستیک شما و عمر آن بستگی دارد. اگر خودروی شما ۱۵ سال است که کار میکند و شما خودرو را به شکل خودروی نو خریداری نکرده اید باید لاستیکی که از قبل وجود داشته را از هر جهاتی مورد بررسی قرار دهید و اگر هم لاستیک زاپاس را جدیدا خریداری کرده اید می توانید تا رسیدن به مسیری که بتوانید یک لاستیک با کیفیت تر تهیه کنید رانندگی کنید. نشانه های خرابی چرخ در ۴ علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو

با لاستیک زاپاس چقدر می توانم سرعت بگیرم!؟

این به برند خودرو، عمر خودرو و میزان کیفیت لاستیک بستگی دارد. ممکن است شما یک آفرودسوار باشید و سایز لاستیک های شما بزرگ باشد و با کیفیت اما خیلی نمی توانید سرعت بگیرید و یا اینکه لاستیک زاپاس شما با دیگر لاستیک های خودرو تفاوت دارند و فرقی نمی کند که چه نوعی از خودرو را سوار شده اید، موضوع چسبندگی بسیار مهم است که باید دقت شود! آیا همه لاستیک ها به یک میزان کشش و چسبندگی دارند! ترازبندی هریک با لاستیک زاپاس درست است و یا اینکه تعادل خودروبه یک شکل رعایت شده است یا خیر!

زمانیکه شما اطلاعات دقیقی از این موارد ندارید بهتر است با سرعتی رانندگی کنید که به خودروی خوب و سیستم تعلیق آسیبی وارد نکنید تا زمانیکه مناسبترین نوع لاستیک را بتوانید خریداری کنید.

شما می توانید به طور معمول با یک لاستیک زاپاس کوچکتر رانندگی کنید.  لاستیک زاپاس شما را قادر می سازد تا به نزدیکترین تعمیرگاه برانید تا لاستیک پنچر شده را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید. برای مسافت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس  شما نباید بیش از ۵۰ مایل در ساعت (منظور ۸۰ کیلومتر) و بیش از ۵۰ مایل با لاستیک زاپاس رانندگی کنید. رانندگی در مسافت های طولانی با لاستیک زاپاس می تواند به سایر قطعات خودرو از جمله گیربکس آسیب برساند.  همچنین بخوانید که ۷ دلیل برای سابیدگی و پارگی زودرس لاستیک خودروها چه مواردی هستند؟

مطالعه بیشتر  سنسور موقعیت میل سوپاپ و نحوه عملکرد آن

هنگامی که با یک زاپاس شروع به رانندگی می کنید، بر اساس احساس نامتعادل وسیله نقلیه خود، تفاوت قابل توجهی در عملکرد و قابلیت های خودرو مشاهده خواهید کرد. هدف هماهنگی در تمامی تایرهای خودرو است، اما ایجاد عدم تعادل با سایر لاستیک ها در صورت استفاده طولانی مدت از زاپاس می تواند باعث آسیب شود. به همین دلیل، ما همیشه توصیه می کنیم تایر پنچر شده خود را در اسرع وقت تعویض کنید.

همانطور که گفته شد تایر زاپاس را می توان به جای تایر استاندارد استفاده کرد و سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس می تواند تا ۵۰ مایل در ساعت برسد. اما بسته به نحوه راندن آن، طول عمر تایر زاپاس متفاوت خواهد بود.

اما برخی نیز می گویند می توان با لاستیک های زاپاس و سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس، که اکثر لاستیک‌های زاپاس مسافت رانندگی تا ۷۰ مایل (۱۱۲ کیلومتر) را دارند، رانندگی کرد. این عدد بسته به نحوه استفاده از آن می تواند کمی بیشتر یا کمتر شود. پس از رسیدن به نقطه ۷۰ مایلی، زمان آن است که تایر زاپاس خود را در اسرع وقت تعویض کنید.

آیا می توانید بیش از یک بار از لاستیک زاپاس استفاده کنید؟

شما می توانید بیش از یک بار از لاستیک زاپاس استفاده کنید، اما باید سایش آج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز برای رانندگی مناسب است و همچنین مهم است که ماشین خود را تعمیر کنید تا زمانی که به لاستیک زاپاس نیاز دارید ماشین شما در بهترین حالت ممکن قرار گیرد.

لاستیک زاپاس گزینه خوبی برای کسانی است که نیاز به رانندگی دارند و فقط گاهی از ماشین استفاده می کنند. آنها می توانند برای کسانی که زیاد سفر می کنند و دوست دارند رانندگی طولانی مدت انجام دهند مفید باشند.

هنگامی که از لاستیک زاپاس استفاده می کنید که به حدی فرسوده شده است که هیچ آج خوبی برای رانندگی باقی نمانده است، باید آن را با یک تایر جدید تعویض کنید. پس از تعویض تایر با لاستیک جدید، همچنان می توانید از این لاستیک برای مصارف دیگر استفاده کنید، اما شانس شما برای سواری دیگر زیاد نیست. همچنین بخوانید از تایرهای ذخیره انرژی یا کم مصرف (Energy Saving Tires)

به طور معمول، این تایرهای زاپاس دارای نشانگرهایی روی لاستیک و آج هستند تا به شما نشان دهند که آیا برای ادامه رانندگی بیش از حد فرسوده شده‌اند یا خیر؟ بهتر است آخرین باری که از آن استفاده کردید و مدت زمان آن را نیز به خاطر بسپارید تا بفهمید آیا می توان دوباره از آن استفاده کرد یا خیر.

مطالعه بیشتر  ضد یخ (Coolant) چیست؟

عیوب لاستیک | با لاستیک زاپاس چقدر می توان رانندگی کرد؟علائم خرابی لاستیک ماشین | خطرات با لاستیک زاپاس | سرعت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس | مسافت مجاز رانندگی با لاستیک زاپاس 

اگر با لاستیک زاپاس خیلی سریع رانندگی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر لاستیک زاپاس شما در جاده خراب شود، احتمال زیادی وجود دارد که ماشین شما از کنترل خارج شود و تصادف کند. به همین دلیل مهم است که همیشه مجموعه کاملی از لاستیک ها را داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، خطری وجود نداشته باشد. نکات فنی خودرو با لاستیک فاق کوتاه… خوب یا بد برای خودرو!

لاستیک زاپاس فقط برای مدت محدودی در نظر گرفته شده است، بنابراین باید به آرامی روی آن رانندگی کنید. رانندگی با سرعت زیاد ممکن است باعث منفجر شدن وسیله نقلیه شود و به ماشین شما آسیب برساند.

اگر شخصی با لاستیک زاپاس خیلی سریع رانندگی کند، ممکن است باعث از کار افتادن یا منفجر شدن وسیله نقلیه شود و باعث آسیب شود. تند رانندگی همچنین باعث می‌شود خودروها کنترل خود را از دست بدهند و با وسایل نقلیه دیگر یا عابران پیاده در جاده برخورد کنند.

خطرات با لاستیک زاپاس حتی بیشتر از تایرهای اصلی خودرو است. وسیله نقلیه شما در حال حاضر نامتعادل است، بنابراین یک خطر حتی جزئی باعث از دست دادن کنترل آن به طور بسیار نامنظم می شود و منجر به تصادف خطرناک می شود. سنسور باد لاستیک در خودرو ( TMPS) چه کاری انجام میدهد!؟

هنگام رانندگی با لاستیک زاپاس، بهتر است بر اساس سرعت سنج وسیله نقلیه خود، کندتر از حد معمول رانندگی کنید. به سادگی سرعت خود را زیر ۵۰ مایل در ساعت نگه دارید تا ایمن بمانید و از خطرات غیرضروری در جاده جلوگیری کنید.

آیا می توان با لاستیک زاپاس در بزرگراه رانندگی کرد؟

در حالی که رانندگی در بزرگراه با زاپاس غیرقانونی نیست، باید از انجام این کار خودداری کنید زیرا میانگین سرعت بزرگراه بالای ۵۰ مایل در ساعت است و شما را در معرض خطر بیش از حد مجاز سرعت قرار می دهد و شما و وسیله نقلیه شما را به خطر می اندازد.

ممکن است برخی از بزرگراه ها با محدودیت سرعت کمتر باشند و اگر بتوانید سرعت را به اندازه کافی پایین نگه دارید، مشکلی برای رانندگی در بزرگراه وجود نخواهد داشت. با این حال، بزرگترین نگرانی سرعت است.

رانندگی در بزرگراه همچنین ممکن است نشان دهد که شما مسافت های طولانی تری را رانندگی می کنید و باید به هر قیمتی از این کار اجتناب شود. بهتر است پس از پنچر شدن خودرو خود را مستقیماً به تعمیرگاه بیاورید تا لاستیک جدیدی تهیه کنید و زاپاس موقت خود را خارج کنید. تا از خطرات با لاستیک زاپاس جلوگیری شود.

لاستیک زاپاس همچنین ممکن است در هنگام رانندگی در بزرگراه آسیب ببیند یا سوراخ شود. زاپاس دارای ساختار دیواره جانبی نیست که در برابر سوراخ شدن مقاومت ایجاد کند، بنابراین راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مشکلات را در بزرگراه تجربه کنید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آپشن های اسپرت ماشین و شیوه اسپرت کردن یک خودرو

mortazavi

دانستنی های مفید ماشین: شیوه تنظیم آینه خودرو + سوالات متداول

mortazavi

آسیب های تیک آف کردن با خودرو چه مواردی هستند؟

mortazavi

نظر دهید.