مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مروری کوتاه از خودروی ساینا همراه با مزایا و معایب آن

مروری کوتاه از خودروی ساینا همراه با مزایا و معایب آن خودروی ساینا در مدل های متنوعی در حال تولید و در بازار خودرو می توان مشاهده کرد ساینا S، ساینا G، پلاس

مروری کوتاه از خودروی ساینا همراه با مزایا و معایب آن

ساینا خودرویی که برای اولین بار در سال ۹۵ تولید شد و به یکی از خودروهایی تبدیل شد که افراد زیادی را به سمت خود جذب کرد، مزایای ساینا و همینطور معایب خودروی ساینا باعث شد تا در این مقاله کمی متفاوت تر به این خودرو نگاه کنیم و بررسی کنیم آیا این خودرو در کنار همه معایب و مزایایی که دارد می تواند آینده ای بهتر را برای خود رقم بزند و حضور خود را در بازار خودروی ایران پر رنگ تر از قبل نشان دهد یا خیر! در حال حاضر خودروی ساینا در مدل های متنوعی در حال تولید است و در بازار خودرو می توان آنها را مشاهده کرد مانند ساینا S، ساینا G، ساینا پلاس اما لازم به ذکر است که در ظاهر هیچ کدام از این مدلها تفاوت خیلی خاصی با یکدیگر ندارند و تنها در ظاهر خارجی و برخی امکانات کابین داخلی ممکن است آپشن های متفاوت تری داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که ساینا G یکی از کامل ترین نسخه ساینا می باشد که از نظر ظاهری و کابین داخلی متفاوت است.

در ابتدا ساینا با دو نوع تیپ مختلف که با نام های EX و SX تولید و روانه بازار شد که بعد از مدت کوتاهی شرکت سایپا مدل SX را متوقف کرد و دلیل آن هم وجود امکانات کمتر نسبت به مدل EX بود. علاه بر این، نمونه های محدود دیگر از تیپ SEA در بازار وجود دارد که با نام ساینا اتومات نیز شناخته می شود.

تست و بررسی تندر۹۰

همزمان با تولید این مدل در بازار می توان آن را یک رقیب جدی برای تیبا دانست چرا که این خودرو از نظر مشخصات فنی نیز کمی سطح بهتری نسبت به تیبا دارد و سانا از یک پیشرانه در حجم ۱۵۰۳ سی سی در نوع ۴ سیلندر پشتیبانی می کند که این پیشرانه در ایران با نام M15 شناخته می شود. خودروسازی سایپا بعد از تولید مدل ساینا، خودروی کوئیک را روانه بازار کرد که بسیاری معتقد هستند این مدل نمونه هاچ بک شده ساینا به شمار می رود.

مطالعه بیشتر  6 نشانه PCM یا ماژول معیوب کنترل قدرت پیشرانه در خودروها

در ادامه ساینا را همراه با مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار خواهیم داد: 

از جمله مزایای ساینا می توان به طراحی ظاهری اسپرت این مدل اشاره کرد که البته متفاوت تر از محصولات دیگر سایپا نیست اما می تواند جزء یک مدل جدیدتر به شمار برود. چراغ های ساینا کمی کشیدته تر است و این مدل نسبت به تیبا تغییرات خاص خود را دارد ولی در مقابل هستند افرادی که از جلو پنجره و سپر جلویی ساینا نیز ناراضی باشند و انتقاداتی از این مدل داشته باشند.

 ساینا و کابین جادار

کابین داخلی خودروی ساینا یکی از مدل هایی است که از نظر ابعاد سایز بسیار مناسبی دارد و به اعتقاد خریداران این مدل جزء خودروهای جادار به شمار می رود که می تواند یک گزینه خوب برای خونواده های کم جمعیت به شمار برود.

مصرف سوخت اقتصادی ساینا

یکی از موارد محبوبیت خودروی ساینا کم مصرف بودن این مدل است که می تواند جزء مزایای خودروی ساینا به شمار برود.

امکانات مناسب خودروی ایرانی ساینا

محصول جدید ساینا از امکانات کابین مناسبی برخوردار است و همین موضوع می تواند توجیحی باشد برای اختلاف قیمت این مدل که جای تعجبی نیست چرا که ویژگی های بیشتر و بهتری نسبت به تیبا دارد. مدل های مختلف خودرو را همراه با تجربه رانندگی آنها می توانید بهتر بشناسید مانند: ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر

خدمات پس از فروش ساینا

خودروسازی سایپا برای تولید ساینا نیز خدمات پس از فروش قابل توجهی را ارائه کرده است و همین موضوع از نگرانی خریداران بابت خرید این مدل کم کرده است.

بهبود کیفیت داخلی و ظاهری ساینا نسبت به سالهای گذشته

خودروی ساینا یکی از مدل هایی است که در ابتدای تولید کمی نسبت به ظاهر آن انتقاداتی شد که سایپا سعی کرده در این سال ها کمی در مورد تغییرات ظاهری آن تجدید نظر کند تا بتواند رای مثبت خریداران را بگیرد و البته ناکفته نماند که فضای داخلی ساینا نسبت به تیبا بسیار بهتر است و از امکانات به روزتری نیز برخوردار است.

مطالعه بیشتر  سیستم kdss شرکت تویوتا و شیوه عملکرد آن

مروری کوتاه از خودروی ساینا همراه با مزایا و معایب آن خودروی ساینا در مدل های متنوعی در حال تولید و در بازار خودرو می توان مشاهده کرد ساینا S، ساینا G، پلاس

معایب خودروی ساینا

در مورد معایب خودروی ساینا می توان به پیشرانه ضعیف آن اشاره کرد که یک موتور ۱٫۵ لیتری ساینا در هنگام حرکت به سربالایی ها کمی عملکرد پایینی دارد و بهتر است بگوئیم علاقه ای ندارد تا بتواند کمی سرعت و شتاب خود را بالا ببرد.

کیفیت مونتاژ پایین خودروی ساینا

به طور کلی همانطور که می دانید خودروهای ایرانی که درداخل مونتاژ می شوند کیفیت پایینی از نظر مونتاژ دارند و ساینا نیز مانند دیگر محصولات با این قیمت، کیفیت پایین مونتاژ آن انتقادات زیادی را به همراه داشته است و متریالی که برای کابین داخلی آن مورد استفاده قرار میگیرد همان پلاستیک خشک و بی کیفیت است که البته این مورد در دیگر محصولات سایپا نیز مشاهده شده است.

۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای

امنیت پایین خودروی ساینا ایرانی

این موضوع که در ایران هیچ مرکز رسمی برای تست امنیت خودروها وجود ندارد عامل مهمی است که خودروها بدون بررسی تست و آزمایش های لازم روانه بازار شوند و توجیح خوبی است تا خودروسازان به راحتی هر مدل خودرویی را روانه بازار کنند بدون اینکه قبل از تولید نهایی تست ها و بررسی هایی روی آنها انجام شود.

به طور کلی و در انتهای مطلب مزایا و معایب خودروی سایپا می توان گفت که این مدل با توجه به تمامی ایرادات و مزایایی که داشت یکی از خودروهایی است که برتری هایی زیادی نسبت به تیبا دارد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

روغن موتور پایه گیاهی چیست؟

mortazavi

ترموستات در خودرو؛ نحوه عملکرد آن

mortazavi

اطلاعات عمومی خودرو | ۱۵ دلیلی که می گوید ماشین شما بنزین را سریع می سوزاند!

mortazavi

نظر دهید.