مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

روغن از اگزوز شما خارج می شود؟ علت آن چیست؟

روغن از اگزوز شما خارج می شود؟ علت آن چیست؟ علت خروج مایع از اگزوز | علت خروج روغن از اگزوز پراید | علت خروج روغن از اگزوز ماشین | آموزش های فنی خودرو

ممکن است احساس کنید که از لوله اگزوز خودروی شما روغن می چکد و این نشان دهنده یک هشدار جدی است که باید هر چه سریعتر برطرف شود. در بسیاری از موارد، خروج روغن از اگزوز خودرو وجود یک مشکل داخلی موتور است. در ادامه مطلب فنی خودرو به این موضوع اشاره خواهیم کرد که علت خروج روغن از اگزوز چیست!؟

خروج روغن از اگزوز به چه معنی است؟

تنها راهی که روغن می تواند راه خود را از لوله اگزوز خودرو شما پیدا کند، ورود به جریان اگزوز موتور در یک نقطه خاص است. با این حال، این می تواند به روش های مختلف رخ دهد. درک این امکانات به شما کمک می کند تا در هنگام تشخیص و اصلاح چنین مسائلی مواجه شوید.

به بیان ساده، روغن از طریق درگاه های اگزوز یک یا چند سیلندر موتور به جریان اگزوز وارد می شود. این روغن سپس به منیفولد اگزوز موتور، از طریق جریان طبیعی پایین دست گازهای خروجی جابجا می شود. سپس روغن از طریق اگزوز موتور، مبدل(های) کاتالیزوری و صدا خفه کن(ها) به عقب هدایت می شود.

پس از رسیدن به پایان یک جریان اگزوز خودرو، این روغن به نظر می رسد مایع سیاه و سفید از اگزوز است. با این حال، این، با دید از تراکم یا آب چکیدن از یک دوش سیاه پوشیده نمی شود. در مورد اگزوز خودرو بیشتر بدانید: خروج دود اگزوز نشانه چیست؟

علت خروج روغن از اگزوز

روغن می تواند به روش های مختلف وارد سیستم اگزوز خودرو شود. در زیر چندین مورد از رایج ترین دلایل خروج روغن از اگزوز خودرو شما آورده شده است.

۱) سوپاپ PCV مسدود شده

دریچه تهویه مطبوع مثبت موتور، مسئول انتقال حجم معینی از گازهای احتراق به هر سیلندر برای احتراق بیشتر است.

با این حال، یک clog در این شیر می تواند منجر به فشار بیش از فشار از یک کارتن موتور، به این ترتیب منجر به دور زدن مهر و موم. در نتیجه، روغن را می توان به یک دستگاه اگزوز موتور ذخیره کرد.

مطالعه بیشتر  نکات فنی خودرویی | 5 علت اصلی آسیب به سیستم فرمان برقی

۲) واشر سر سیلندر

واشر سر سیلندر نیز می تواند مسئول خروج روغن از اگزوز موتور باشد. در سفارش عملکرد مناسب، واشر سر موتور هر یک از مایعات وسیله نقلیه را از یکدیگر جدا می کند.

واشر سر همچنین از هدر رفتن سیال در محفظه های احتراق موتور جلوگیری می کند. با این حال، یک واشر سر خراب می تواند به روغن اجازه دهد تا مستقیماً به یک یا چند سیلندر راه پیدا کند.

۳) دریچه فرسوده

دریچه سوپاپ موتور از عبور روغن از سوپاپ سرسیلندر جلوگیری می کند. اما مانند هر جزء، راهنماهای (منظور همان دریچه ها) سوپاپ موتور در طول زمان مستعد سابیدگی هستند.

این فرصتی را برای روغن به دست می آورد تا به اگزوز موتور برود، که اغلب دود مایل به خاکستری را به عنوان یک نوع آلاینده ارائه می دهد. در موارد شدید، روغن را می توان از اگزوز موتور عبور کرد.

۴) حلقه های پیستون شکسته

هر یک از سیلندرهای موتور دارای حلقه های پیستونی هستند که با حرکت پیستون سیلندر بالا و پایین حرکت می کنند. این حلقه ها با جلوگیری از از دست دادن احتراق بیش از حد، به یک عملکرد حیاتی خدمت می کنند.

با این حال، این رینگ های پیستون همچنین مانع از ورود روغن به داخل محفظه احتراق می شوند. هنگامی که یک یا چند حلقه پیستون شکسته می شود، از دست دادن روغن در اگزوز موتور سریع می شود. اصول اولیه EGR ها (دریچه چرخش گاز اگزوز) چیست و چگونه کار می کنند؟

۵) بلوک ترک خورده یا سر

از نظر ساختاری، یک موتور از یک بلوک و یک یا چند سر سیلندر تشکیل شده است. این اجزای ساختاری اصلی باید در شرایط اوج باقی بمانند تا عملکرد موتور به حداکثر برسد.

با این حال، ترک‌هایی در سر سیلندر یا بلوک موتور گاهی اوقات رخ می‌دهد که اغلب منجر به از دست رفتن روغن موتور در فضاهای احتراق می‌شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، روغن به پایین دست حمل می شود تا در نهایت از لوله اگزوز خودرو خارج شود.

مطالعه بیشتر  تیک آف خودرو چیست؟

۶) پیستون آسیب دیده

در برخی موارد نادر، سر یک یا چند پیستون موتور می تواند آسیب ببیند، به جای جابجایی نفت به اتاق های احتراق موتور اجازه می دهد. سپس مقدار معینی از این روغن سوزانده می شود، در حالی که تمام روغن باقی مانده از طریق دریچه های اگزوز باز به سمت پایین دست به منیفولد اگزوز موتور خارج می شود. اگر به اندازه کافی شدید باشد، بخشی از این روغن از لوله اگزوز خودرو خارج می شود.

روغن از اگزوز شما خارج می شود؟ علت آن چیست؟ علت خروج روغن از اگزوز | علت خروج روغن از اگزوز پراید | علت خروج روغن از اگزوز ماشین
روغن از اگزوز شما خارج می شود؟ علت آن چیست؟ علت خروج مایع از اگزوز | علت خروج روغن از اگزوز پراید | علت خروج روغن از اگزوز ماشین | آموزش های فنی خودرو

آیا ادامه رانندگی بی خطر است؟

در اکثر شرایط، یک وسیله نقلیه باید به نزدیکترین میکانیکی برده شود و مشکل اصلی این موضوع بررسی شود که از آسیب وارد شدن به موتور خودرو جلوگیری می کند. بنابراین، ادامه کار یک وسیله نقلیه در این حالت در واقع می تواند منجر به آسیب بیشتر شود. این امر به نوبه خود می‌تواند مستلزم صرف وقت و تلاش گسترده‌تر برای انجام اقدامات اصلاحی باشد. از دست دادن گسترده روغن موتور به اگزوز خودرو نیز خطر آتش سوزی را نیز به خطر می اندازد.

آیا روغن روی اگزوز می تواند آتش بگیرد؟

روغن در واقع می تواند روی اگزوز داغ خودرو آتش بگیرد. زمانی که این روغن روی یا اطراف منیفولد اگزوز موتور جمع می‌شود، جایی که اگزوز موجود داغ‌ترین حالت را دارد، این امر بیشتر رایج است.

اما در اغلب موارد، نفت قبل از ایجاد یک شعله باز، روغن را جوش می دهد یا دود می کند. دود تولید شده به طور معمول رنگ خاکستری آبی رنگ است.

علاوه بر این، روغن موتور فوق گرم معمولا بوی سوختگی به راحتی قابل شناسایی ایجاد می کند. این بو حتی برای کسانی که در داخل کابین خودرو نشسته اند نیز مشهود است، به خصوص اگر چنین بخارهایی از مجرای هوای تازه خودرو خارج شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

بررسی مشکلات فنی پراید در مطالب و نکات آموزنده خودرویی!

mortazavi

فوت و فن دنیای خودرو | ۵ نکته مهم هنگام فروش خودرو

mortazavi

سیستم VVt در خودرو چه کاربردی دارد؟ مجله دنیای خودرو

mortazavi

نظر دهید.